Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 24780
Hvordan lager man hasj-te?

Prøvde å søke på det, men fant ingenting nå... Gidder ikke å sitte i flere timer å lese gjennom 40 tråder heller :P
for å lage te an hasj er du nødt til å løse opp hasjen i varm melk først (hasj er fettløselig, ikke vannløselig), deretter blande melken med te. Blir te med britisk preg, menmen.

Vil heller anbefale deg hasjkakao...
chuff's Avatar
Trådstarter
14 0
Ok

og hasjkakao lager du på samme måte? elr..
*her vet jeg mye ;b
mm hasjkako hørdest konge ut hehe..

varm opp melk og løys hasjen opp i det. tilsett kakao og vola..
Skakao / kakasj kalles det

Edit:
Enkel måte er å varme opp i litago funker bra.
evt. blandes med smør og så putte det i litagoen. eller barre laga skikkelig kakao men blande hasjen i smøret!
Sist endret av Blunty; 22. mai 2007 kl. 22:09.
her er linken dær oppskriften til de tingene er.
du bbehøver på ingen måte å koke det i melk, det med å løse det i fett er tull. Jeg har løst opp hasjen i varmt vann mange ganger, blir like fjærn hver gang. Koker da opp vann også hiver jeg i klumpen, evt deler den opp litt med tennene eller lignende lar det så løse seg opp, llukter stramt og det vil løse seg opp i den forstand at det vil ligge som støv i vannet. Det setter seggjerne i kjelen når du har tømt over vannet derfor kan man skrape eller bare skylde ut med mer vann, bruk logikk. Så kan du hive i litt ingefær og sukker eller no sånn tar to timer så smeller det og sitter i en 6 timers tid pluss ettervirkninger

mente såklart at man skal prøve å få med seg så mye som mulig da. prøv med en 0,8 det holder
Løs det opp i en kopp med glodvarm kaffe. Smaker DRITT, men det betyr mindre. Skyll ned med cola. Har aldri prøvd hasj i kakao, og kan tenkes at dette smaker bedre, men ser ikke for meg at det er mulig å bli helt kvitt den vemmelige smaken av hasj.
Hvis du ikke løser det opp i fett på forhånd, skal det visst være lurt å spise/drikke noe fett (melk/yoghurt..) ved siden av.
Veit ikke åssen det er med brunt, men med grønt har jeg hørt at det bare er å splitte opp en vanlig tepose, ta ut innholdet og putte inn en grønn passelig klump.. så stifter du den igjen og lar den trekke i varmt vann....

tviler sterkt på at det kan smake så godt, men har en kompis som driver med det
Sitat av &lt Vis innlegg
Veit ikke åssen det er med brunt, men med grønt har jeg hørt at det bare er å splitte opp en vanlig tepose, ta ut innholdet og putte inn en grønn passelig klump.. så stifter du den igjen og lar den trekke i varmt vann....

tviler sterkt på at det kan smake så godt, men har en kompis som driver med det
Vis hele sitatet...
Kameraten din kan umulig bli serlig fjern av denne fremgangsmåten, med mindre han svelger hele teposen etter å ha drukket teen.
Sitat av plutonium
du bbehøver på ingen måte å koke det i melk, det med å løse det i fett er tull.
Vis hele sitatet...
Nej. THC er IKKE vannløslig, ved noen som helst temperatur! Men, om du slurper i deg hele tekoppen, inkludert hasjklumpen i bånnslammet, da vil du jo få i deg hasjen, og følgelig bli fjern. Men, du kunne like godt svelga klumpen og skyldt ned med en kopp vanlig te...
Må bare poste et kjapt innlegg for å støtte vår kjære svenske frisør her..

Felix har helt rett, THC er IKKE vannløselig
hva vil det si? løser seg jo opp i vann.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PlanktonJ
hva vil det si? løser seg jo opp i vann.
Vis hele sitatet...
Nope, THC løser seg ikkje i vatn.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hasj vil løse seg opp, men virkestoffet trekker ikke ut i vann, så du vil ha masse, små hasjpartikler som flyter rundt og som må drikkes / spises for å få effekt.

Edit: hmm, som stort sett var akkurat det samme som Felix sa. My bad
Sist endret av Tias; 26. mai 2007 kl. 13:05.
Sitat av felix_poker
Kameraten din kan umulig bli serlig fjern av denne fremgangsmåten, med mindre han svelger hele teposen etter å ha drukket teen.
Nej. THC er IKKE vannløslig, ved noen som helst temperatur! Men, om du slurper i deg hele tekoppen, inkludert hasjklumpen i bånnslammet, da vil du jo få i deg hasjen, og følgelig bli fjern. Men, du kunne like godt svelga klumpen og skyldt ned med en kopp vanlig te...
Vis hele sitatet...

hmm, han sier det er brukbart god effekt av det, at det tar langt tid før det kicker, men når det først kicker så kicker det skikkelig ..

synts det hørtes lit rart ut selv, men,men

minner bare om at at i dette tilfellet så var det grønt og ikke brunt, ikke at det skulle bli noe forskjell (tror jeg), men ville bare presisere det...
Det er ingen forskjell på grønt og brunt på dette området. Virkestoffet er i begge tilfeller THC, og dette lar seg som sagt ikke løse i vann.
Sitat av Tias
Hasj vil løse seg opp, men virkestoffet trekker ikke ut i vann, så du vil ha masse, små hasjpartikler som flyter rundt og som må drikkes / spises for å få effekt.

Edit: hmm, som stort sett var akkurat det samme som Felix sa. My bad
Vis hele sitatet...
Ok skjønner. Men hasjen løste seg opp i veldig små partikler i kokende vann og rus fikk man ihvertfall av det.

Bedre det enn å ta en stor klump vel? I og med at magen bryter ned dette plantegreiene veldig dårlig?
Sist endret av PlanktonJ; 27. mai 2007 kl. 13:38.
Man kan også bruke alkohol til å løse opp mårningsen.

varmt vann med "hasjubåter"? WTF.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av PlanktonJ
Ok skjønner. Men hasjen løste seg opp i veldig små partikler i kokende vann og rus fikk man ihvertfall av det.

Bedre det enn å ta en stor klump vel? I og med at magen bryter ned dette plantegreiene veldig dårlig?
Vis hele sitatet...
Du vil ta det opp uansett om det er en stor klump eller små støvkorn, men det vil nok gå mye raskere som små støvkorn så ja - det er absolutt bedre enn å bare spise det
Men det er altså mye lurere å få det løst opp i fett av noe slag. Hvorfor det egentlig? Det blir sterkere av det? THC'en blir 'renere' or whatnot?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PlanktonJ
Men det er altså mye lurere å få det løst opp i fett av noe slag. Hvorfor det egentlig? Det blir sterkere av det? THC'en blir 'renere' or whatnot?
Vis hele sitatet...
Grunnen til at det er lettare å løse i fett ligg på molekylnivå. Vatn er et sterkt polarisert molekyl, med sterke bindinger. Fettet er snarare det motsette.

Likt løyser likt, og THC er fettbasert molekyl - og ergo lett løyseleg i fett, men omtrent uløyseleg i vatn.

Dei nøyaktige grunnane finn du om du ser på molekyla og kreftene mellom atoma.

Samanlikn det med å løyse olje i vatn vs. olje i bensin. Olje i vatn funker dårlig, du kan få til en suspensjon, men ikkje ei løysing. Olje i bensin derimot blir løyst.
Skjønner det, men altså... vann vs melk. Hasjen "løser" seg opp i kokende vann. Ihvertfall til bittesmå smuler. Om man bruker melk så løser THCen seg ut i fettet og man får renere THC?
Hei! Har et par spørsmål ang. pot...

Jeg lurer på ossen man lager te eller noe lignende av pot. En kompis av meg hadde hørt det funker bedre enn og røyke det. Så jeg og noen kamerater prøvde og lage te her om dagen men fikk ikke akkurat så mye funk av det (vi brukte 4g på 4 personer).
Har funnet litt om ossen man gjør det med hasj, men ikke av pot. (for det funker vel med pot også? (te, kaker osv). Så om noen vet hvordan, eller evt. en annen måte og bli skikkelig "waisted" av pot på så hadde der vært topp! hehe...

Det andre jeg lurte på er om blader og stilker er bare og kaste? Og om den skal den være tørr eller fersk når du kjøper/selger/røyker?

Mulig dumme spørsmål, men har lite peiling på dette, og svar hadde vært konge
Vel, te kan du egentlig gi opp, siden THC (virkestoffet i hasjisj/marihuana) ikke er vannløselig. Bare spis det, og da kan dere velge følgende måter:
1) Bak det inn i en kake (oppskrifter finnes sikkert på Google)
2) Spis den uten tilbredelse

Det vil mest sannsynlig fungere best med den første.

Blader og stilker er jo det som -er- pot, så det skal dere nok ikke kaste.

Videre skal poten være fuktig når dere kjøper den og brukes omgående, med en gang den blir tørr er den egentlig litt useless (det er i alle fall hovedregelen)

Spørsmålene er egentlig besvart før, men jeg er snill. Neste gang, bruk søkefunksjonen og videre ønsker jeg deg velkommen til forumet
Sist endret av Gest; 29. mai 2007 kl. 04:45.
Ok. Da blir det kake neste gang. Hehe. Hvor mange gram pr. person ca? (minimum - maximum).

Ok, en kamerat sa at det bare var toppskuddene som skulle røykes og at det andre var "kast" eller kunne brukes i te og lignende. Så han satt og renska ut en del blader og sånn av 20g, og satt igjen med 4g "kast" og 16g med det som var "røykbart" mente han på. Synes det hørtes litt merkelig ut.

Okey, en type jeg snakka med sa at den var for fersk, og at den da veide mye mer. Og at den skulle røykes tørr. men jeg har som sagt null peil.

Takker for det =)
Viste ikke om søke greia før du skrev det, så neste gang bruker jeg den først =)
Vel, ettersom man bør holde seg til teoretisk diskusjon får vi snakke her om en evt. neste gang. Det virker på meg som om du ikke har prøvd det før, og da er det ikke garantert at du får effekt. Det bør du være klar over.

Men ca 0.5 g holder egentlig i massevis, så forhold deg til det.

Og poten skal nok ikke røykes tørr, nei

EDIT: Lytt heller til LoveToGrow, jeg bør få sjekket kildene mine
Sist endret av Gest; 29. mai 2007 kl. 08:54.
Her har du fått mye feil info min venn.

For det første skal det ikke være nødvendig å lage noe som helst av marijuana'en din, hvis det er dyrket og tørket på riktig måte skulle du bli like fjern om du røyket det som om du spiste det. Men som sagt, finn en guide på hvordan man lager cannabis smør, og du kan lage alt som trenger smør=)

Det neste må jo være om marijuana'en skal være fuktig eller ikke, NEI den skal ikke være fuktig, ja thc'en skal inneholde noe fuktighet, men selve budsene(blomstrene), skal være tørket godt. Faktisk skal budsen miste 85% av vekten sin fra fersk plante til ferdig tørket bud. Det om at det er en hovedregel på at den skal være fersk, må være en regel som "de uten peiling" har funnet opp.

Sist men ikke minst, du har sjøl rett GoToHell, blader og kvister er ikke pot og kommer aldri til å bli pot, jo det må være en viss mengde kvister som budsene sitter fast i, og jo det er noen av de små bladene mellom budsene som produserer thc, og disse kan uten tvil røykes, men her insinueres det til at man kan røyke alt av blader og kvister og det er jo totalt på viddene. Solblader vil aldri produsere thc, og hvis meningen din med å røyke marijuana er å bli "stein/høy" er solblader ikke noe å spare på... Håper dette hjelper deg videre..
Det vil ikke være gunstig å spise poten, da det ikke er vannløselig, og det derfor må blandes med noe fettholdig el. for å trekkes inn i slimhinnene i magesekken.
(Dette ble jeg hvertfall fortalt av en ekspert på området da jeg sa at pot kan spises ren)

Å spise hasj/pot-kaker kan da ikke sammenlignes med å røykes, LoveToGrow. Selv om poten er aldri så god, så vil det gi en helt annen rus, med en kortere virkning som treffer med en gang man tar et trekk. Spiser man det, vil virkningen først slå inn etter en time eller lengre, og varer i opptil 6 timer.
Sist endret av Slaktern; 29. mai 2007 kl. 13:19.
Sitat av Slaktern
Det vil ikke være gunstig å spise poten, da det ikke er vannløselig, og det derfor må blandes med noe fettholdig el. for å trekkes inn i slimhinnene i magesekken.
(Dette ble jeg hvertfall fortalt av en ekspert på området da jeg sa at pot kan spises ren)
Vis hele sitatet...
THC kan taes opp i kroppen, selv om det ikke er blandet med fett på forhånd. At opptake vil bli bedre/kjappere når det er blandet med fett, er imidlertid sannsynlig, slik jeg ser det.


Sitat av Slaktern
Å spise hasj/pot-kaker kan da ikke sammenlignes med å røykes, LoveToGrow. Selv om poten er aldri så god, så vil det gi en helt annen rus, med en kortere virkning som treffer med en gang man tar et trekk. Spiser man det, vil virkningen først slå inn etter en time eller lengre, og varer i opptil 6 timer.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan rusvirkningen sammenliknes! Selv om rusen blir forskjellig med tanke på virkeid, så er det jo tross alt mer eller mindre de samme stoffene som til slutt ender opp i kroppen din.

Sitat av LoveToGrow
Solblader vil aldri produsere thc, og hvis meningen din med å røyke marijuana er å bli "stein/høy" er solblader ikke noe å spare på... Håper dette hjelper deg videre..
Vis hele sitatet...
Joda, solbladene produserer THC, men selvfølgelig i mye mindre mengder enn buds, og de bladene som stter mellom budsene. Solbladene inneholder ikke nok THC til ø brukes som de er, da trenger man voldsomme mengder, men de kan godt brukes til å lage hasj eller hasj-olje av. Dette kan man gjøre både med is-metoden, eller ved en løsemiddel-ekstraksjon. Stilker kan også brukes til dette.
Sist endret av felix_poker; 29. mai 2007 kl. 17:45.
Sitat av felix_poker
Selvfølgelig kan rusvirkningen sammenliknes! Selv om rusen blir forskjellig med tanke på virketid, så er det jo tross alt mer eller mindre de samme stoffene som til slutt ender opp i kroppen din.
Vis hele sitatet...
Rusvirkningen er lik som du sier, ordla meg nok veldig dårlig der. Men jeg mener fortsatt det blir feil av LoveToGrow å si at det ikke er nødvendig å spise poten dersom den er god. Spiser man den, er man gjerne ute etter en lengre rus enn røyking.

Sitat av Et annet forum
THC is lipid soluble. It passes through to your blood through the fatty lining in your lungs (I learned that at my weed class last weekend). You vaporize the weed to get it to the fatty lining. It's also soluble in alcohol, another method of delivery to get the chemical into your blood. Heat does nothing other than to make the THC into a form you can inhale. In cooking "weed butter", you're heating the butter so the THC goes into solution.

If you were to eat raw weed, some would eventually get into your blood, although without eating a large amount, it'd be unlikely that you felt it. The cheese idea might work, although I've seen peanut butter more commonly referenced. The texture would still blow, but you can do it in a minimal amount of time with no prep. Raw weed would *definitely* have you feeling a decrease in effect.
Vis hele sitatet...
Dette var det jeg ble fortalt da jeg mente man kan spise rå hasj/pot.
Sist endret av Slaktern; 29. mai 2007 kl. 18:03.