Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 14488
Ok, så koss headsettet mitt er svært fucka, og utgått på dato for å si det slik. Koss har liksom livsgaranti på sakene sine så det skulle ikke være noe problem å få byttet det inn mot ett nytt.

Men jeg har verken registrert det eller peiling på hvor kvitteringa har blitt av..

Er det da helt umulig å få ett nytt? Jeg har ennå det gamle (ser og høres helt forjævlig ut men jeg bruker dem fordeom..)

Hva om jeg tar det med inn til en spaceworld butikk og ber på mine knær forann kassefyren?
Sist endret av Chikara; 10. oktober 2006 kl. 16:05.
Kommer nok helt ann på hvor snille dem er, Koss headsettene du mener er det jo livsgaranti på - Men vil tippe de fleste vil kreve en kvittering på dem for at du skal kunne få et nytt.
Jeg måtte ha kvittering på spaceworld men ikke på Hifi-klubben eller Hifi-kjeden (Husker ikke hvilke av de 2 jeg gikk til)
Kjenner flere som har hatt samme problemet! Ødlagte headset(Koss) og ingen kvittering. Samtlige har fått byttet de inn!
Det er bare å gå til en butikk der de fører den varen, og prøv deg frem! De fleste er ganske greie og lar deg bytte!
Livsgarantien er jo selve kjennetegnet til Koss
Store kjeder som lefdal og elkjøp tar imot uten spørsmål tror jeg...
På Elkjøp måtte jeg ha kvitering når jeg leverte inn mitt...
har et koss headset der ledninga har røket, kan jeg få det byttet inn gratis?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg var så heldig å satt meg på mitt Koss Headset!
Jeg aner ikke hvor den var kjøpte (fik den til jul) atså jeg hadde ikke kvitering. Så jeg gik til Ljudia og sa den var herpa så sa han kisen at hvis du leverer den inn her kan du enten få et helt nytt uten å betale noe eller kjøpe noe annet og betale mellomlegg. så jeg kjøpte et bedre og dyrere headset for 1300kr. Jeg betalte mellomlegget da seff.
Alt gik fint uten kvitering eller noe.
Gå fra butikk til butikk som selger Koss headset, og si at det er ødelagt. Si at du ikke har kvitering hvis de spør etter, men de fleste gir deg nytt uten å spørre deg om noe som helst. Det du ihvertfall vil unngå er at de sender den på reperasjon. Dette tar 2 mnd +/- før du får det igjen, og du må gå innom hver dag og høre om de har fått det igjen, det er ganske mange butikker som ikke nemlig ikke vet hvordan man bruker en telefon.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Har selv levert inn headsettet mitt 3 ganger, alle gangene uten at det var registrert eller at jeg hadde kvitering, og i tre forskjellige butikker (Fona, Elkjøp og en butikk i Bergen jeg ikke husker navnet på) Ingen av gangene har det vært noe problem, no questions asked.

Men den ene gangen måtte jeg betale 50spenn i arbeidspenger...
Noen ganger har man flaks med butikken. Men uansett, det nye de fleste butikkene har gått sammen om er at du skal sende inn proppene selv, da trenger du IKKE kvittering.
Bare legg med en lapp om hva som har skjedd å hvorfor.

Jeg veit dette, ettersom mine Koss ryker stadig.
Tid (om du ikkke får nye) i butikk er 2-3 måneder.
Om du sender inn selv, er tiden nede i 2-3 uker.
Veit at de fleste Space world butikker leverer deg nye i butikken, ingen spm (om du har kvittering). Men for eks Free record shop, så å si NEKTER å ta dem inn, da skal dem ha betalt frakt, pluss lang vente tid.

så mitt tips til alle "frebrilske" koss kunder. Send inn kossen rett til koss norge. Om det ønskes, kan jeg finne addresse. (som følgte med når jeg kjøpte mine)
Har også et par gamle KOSS-headphones som er ødelagte, men siden kvitteringen ikke eksisterer i denne verdenen lenger så frister det å se om jeg får igjen nytt uten kvittering.

Hva er det de har livstidsgaranti på forresten? Delvis, eller hele produktet?
Hvis du har kvittering holder det å levere de inn til butikken du kjøpte headsettet. Det er da de sitt problem å returnere det til produsent, og hvis de nekter må du nok gå til forbrukerrådet. Aldri levere ting direkte inn til produsent da du ikke har noen garanti hos dem, for kvittering og handelsdetaljer er dokumentert der du kjøpte produktet.
hei prøv og ring Koss-importør Tura, . ellers vet jeg di har en bedrift i norge som reparerer di for turamed .den bedriften ligger på billingstad i oslo di har fiksa for meg lykke til
Sist endret av netopia; 11. oktober 2006 kl. 14:45.
lån en kvitering av en venn?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Tobb
Store kjeder som lefdal og elkjøp tar imot uten spørsmål tror jeg...
Vis hele sitatet...
Elkjøp MÅTTE ha kvittering faen og
Egentlig skal man kunne ungå kvittering. Dette er en "garantisak" med livsvarig virkning. Selv om man kjøper en Nokia hos Spaceworld, så kan man innenfor garantitiden få reparert denne hos Elkjøp. Elkjøp har minimalt med utgifter, da reparasjoner belastes Nokia som leverandør.

I den korte perioden jeg jobbet på Elkjøp, var det nødvendig med kvittering
▼ ... noen måneder senere ... ▼
For det først, Lån en kviteting om mulig, funker. Øretelefonene sendes direkte til koss verkstedet.

DI BEDRIFTSSERVICE AS
Postboks 38
1375 billingstad

Ditt sendes øretelefonene med kvitering og et skjema du kan få tak i på http://www.koss.no ---> Garanti --- > Trykk på "serviceskjema" som åpnes i pdf format. Der kan du enten bruke kjøpsloven mot dem (som er smartest ettersom som kjøpsloven sier at bedriften har ansvaret for å bevise at feilen er din). Eller evt bruke garantien (men må da betale frakt fram/tilbake)

:P
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg har byttet mitt KOSS UR-18 rundt 10 ganger hos forskjellige butikker rundt omkring i Ålesund. Jeg har aldri blitt nektet å bytte det til tross for at jeg ikke hadde kvittering noen av gangene. Livstidsgaranti er livstidsgaranti.
Sitat av Proxick
Jeg har byttet mitt KOSS UR-18 rundt 10 ganger hos forskjellige butikker rundt omkring i Ålesund. Jeg har aldri blitt nektet å bytte det til tross for at jeg ikke hadde kvittering noen av gangene. Livstidsgaranti er livstidsgaranti.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig der. Men desverre er det mange som krever kvitering. Uansett, de fleste butikker har tatt bort ansvaret for å sende kossen inn for deg siden dem synes dette tar for lang tid.

Via forhandler: ca 2måneder
Via posten: ca 2 uker

Dette er informasjon jeg har fått fra Free record shop i horten. Om dette er sant, veit jeg ikke helt 100%, selv om jeg har hørt andre har sakt at "dems" butikk har sakt det samme.

Men det er ikke helt sikkert.
Livstidsgaranti er livstidsgaranti. Men åssen skal dem vite om du har betalt garatien (inkl. i prisen) eller om du har sjelt dem?
Sitat av dark_jocketen
Men det er ikke helt sikkert.
Livstidsgaranti er livstidsgaranti. Men åssen skal dem vite om du har betalt garatien (inkl. i prisen) eller om du har sjelt dem?
Vis hele sitatet...
de driter no i om du har stjelt de.. hvis du har stjelt de, er det noen andre som har betalt garantien, og de er fornøyd
det er en ting jeg fikk høre når jeg leverte inn mitt headset. Og det var at koss sin livstids-garanti kun gjelder så lenge de har det samme headsettet på lager. Noe jeg følte var litt bull-sh*t. Men jeg fikk da i hvertfall nytt siden de fant et
Sitat av dark_jocketen
Men åssen skal dem vite om du har betalt garatien (inkl. i prisen) eller om du har sjelt dem?
Vis hele sitatet...
Det er jo forhandleren du har stjælt dem fra, og det er jo Koss som har garantien.
Sitat av Blomsen Jr.
Livsgarantien er jo selve kjennetegnet til Koss
Vis hele sitatet...
Koss headset'ene har jo badass bass og da det er derfor jeg har dem.
Sitat av tull
Koss headset'ene har jo badass bass og da det er derfor jeg har dem.
Vis hele sitatet...
Noen butikker vil nok kreve å se kvittering, har hørt om flere som har støtt på det problemet. Virker noenlunde logisk, en butikk vil nok neppe ha noe med eksta forsendinger (som reparasjonen medfører) dersom headsetet ikke er kjøpt der. Hvorvidt dette er riktig fra butikken sin side aner jeg ikke. Men skulle dersom de i butikken være kranglete, så er det kanskje like greit å styre unna.

Det aller greieste vil nok være å sende headsetet selv til den norske importøren. Dette har jeg gjort flere ganger og det fungerer glimrende. Tidligere var dette AFU, vet ikke hvem det er som importerer Koss nå...
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Det er joe ikke verre enn å bare ta med seg headsetett ned på butikken og si det er blitt ødelagt og at det går på garantien, men at du har rota bort kvitteringa. Spør pent og oppfør deg så går det nok.
Jeg har flere ganger levert inn mitt headset i en butikk jeg ikke har kjøpt det. Tingen er da at jeg betaler 50 spenn, og får utlevert et helt nytt sett uten noe mer forpliktelser. Jeg går ut ifra at butikken da sender inn settet og får fikset det eller evt får et nytt sett i retur. Det koster sikkert ikke butikken en krone, og når jeg først leverer inn mitt sett, så er det fordi jeg snart klikker vinkel på det fordi hver klokke detter halvveis sammen hver gang jeg tar av meg settet. Der og da er ikke 50 spenn det værste jeg betaler ut, så jeg ser på dette som en grei og enkel ordning hvor alle blir fornøyd.

Dette er forresten Spaceworld/Playcom (om den ennå er å oppdrive) i Bergen, for bergensere som sliter med samme problem som jeg har gjort, at telefonene ikke henger sammen lenger, og som ønsker å gjøre noe med det.
Sitat av Tobb
Store kjeder som lefdal og elkjøp tar imot uten spørsmål tror jeg...
Vis hele sitatet...
Litt OT, men Elkjøp som du sier er veldig greie på den slags. Jeg leverte min MX518 uten kvittering og fikk ny umiddelbart.
Jeg vil tippe det er forskjell fra selger til selger, og ikke bare fra butikk til butikk. Det er ikke alltid alle innenfor en butikk eller kjede bryr seg i like stor grad om regler som dette. Så da er det bedre å beskrive hvilken selger man skal gå til enn butikk :P

Hmm.. jeg lurer litt på om de egentlig skal kreve kvittering eller ikke. For så lenge du har produktet, så har du jo garantien, og den gjelder jo i hele verden. Så lenge butikken ikke må betale masse for det da.

Til de som har sendt direkte til importør:
Måtte dere sende med kvittering?
Sitat av Zerd
Til de som har sendt direkte til importør:
Måtte dere sende med kvittering?
Vis hele sitatet...
Nope. jeg har bare pleid å legge ved en lapp med beskrivelse av problemet, samt returadresse.
Jeg dro innom en platekompaniet butikk med ei kvittering på ei cdplate, og når han spurte etter kvittering bare tok jeg den opp å viste han den med største selvfølge.
Han orka ikke å se etter som forventa, og jeg fikk bytta hodetelefonene uten problemer.
eg fikk ikkje kvitering på mitt :/ men tror dem registrerte meg for dem skulle ha navn og slikt.
▼ ... over et år senere ... ▼
Trodde man fikk et nytt i butikken jeg..
Når jeg kjøpte Porta Pro, registrerte spaceworld meg i en database e.l. Så når det var ødelagt, gikk jeg til spaceworld og sa at det var ødelagt, så spurte de etter navn og søkte meg opp i databasen. Nevnte ikke kvittering en gang.
Ble sendt inn til reperasjon forresten, fikk ikke nytt.
I enkelte butikker kan det også holde om du kommer med en kontoutskrift hvor du beviser at du har handlet i butikken. Logg inn på nettbanken og sjekk om transaksjonsinformasjonen ligger der, hvis ikke må du nok stikke innom banken din og be om den personlig.
▼ ... flere år senere ... ▼
Har samme problem. Kan man bytte koss hodetelefoner på platekompaniet fortsatt? Ingen kvittering, årevis siden jeg kjøpte dem..
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av ShAnGlaPanG Vis innlegg
På Elkjøp måtte jeg ha kvitering når jeg leverte inn mitt...
Vis hele sitatet...
Kommer som sagt veldig an på kundebehandler, noen ganger ja, noen ganger nei. jeg ser oftest an personen, men folk har stort sett kvittering

Sitat av Thrillseeker Vis innlegg
har et koss headset der ledninga har røket, kan jeg få det byttet inn gratis?
Vis hele sitatet...
Nei, men som nevnt over er kundebehandlere i alle kjeder i god lune og sier det er greit

Sitat av BakkiZ Vis innlegg
Det er jo forhandleren du har stjælt dem fra, og det er jo Koss som har garantien.
Vis hele sitatet...
Garanti må du ta direkte med Koss, reklamasjon kan du ta med butikken. ved reklamasjon må gyldig kvittering fremvises


Edit:

Ser føst nå at jeg svarer på en 5år gammel tråd
Sist endret av Gig; 26. oktober 2013 kl. 21:26.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Til oss som er noen rotekopper, eller bor sammen med rotekopper (roomies, familie, dyr...) er elektronisk kvittering gull verdt.
Elkjøp/Lefdal og Expert (kanskje noen fler, I dunno) bruker kassesystemet El-guide.

Koss er under "småplukk" og vil da vanligvis ikke bli registrert med navn, adresse og hele suppa som ved kjøp av mobil, tv, støvsuger, mp3 spiller etc (med mindre selgeren går inn manuelt og starter prosessen).

Dog så kan du pent be selgeren om å hente frem en kopi av en hvilken som helst kvittering, da han kan bare søke på varekoden og printe ut, for å så legge ved servicen på ditt headset. Brukte selv denne metoden opptil flere ganger uten noe innvendinger når jeg jobba på Expert.

Koss headset bytta vi alltid på stedet, og samlet de i en egen dunk på servicerommet merket KOSS og ble bare fortalt at de brukes å bli samlet opp for å så sendes inn en batch. Dette er jo da mest sannsynlig forskjellig fra butikk til butikk.


edit: Bare så det er presisert, jeg har erfaring fra Expert. Den eneste sikre fellesnevneren med Elkjøp er El-guide, men jeg vet at vi må forholde oss veldig likt til diverse aktører, da de igjen må ha (strenge) rutiner for å ha kontroll på sine saker.
Sist endret av smokeeye; 27. oktober 2013 kl. 06:16.
har jobbet hos clas ohlson, og vet at de har fått beskjed om å skjerpe inn da garantien til koss er LIMITED life nå. Ville uansett dratt til en clas ohlson, da sannsynligheten for at du møter noen som gidder å hjelpe deg bytte inn i nye uten kvittering er stor.
Først må du tenke på hvilken type skade det er headsettet ditt har, hvis det er påført av deg(utvendig skade) får du ikke tilbake uansett. Problemet må ha hendt i produksjonen.
Jeg har byttet Koss headsettet mitt 3 ganger uten kvittering på Clas Ohlson. De var klare med en gang jeg viste utstyret!
Var innom Platekompaniet, de sa de trengte kvittering. Trodde selve greien med disse hodetelefonene er at man ikke trenger kvittering, ettersom det gjerne tar noen år før de blir ødelagt. Men har bare forsøkt ett sted da.