Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2025
Trist men sant så skal det komme reklame "ingame" i cs. På veggene i dd2 kommer det til og være stoore reklamer og sponsorer. Enda værre er at valve har plassert dem på de dummeste, mest distraherende stedene.. De kommer også nok til og være med knalle farger, slik at de ikke blir til og unngå.. Og det er ikke bare på mapsa de har puttet reklame, men også øverst i "stats-vinduet".

Jeg mener at dette vil herpe cs, og at det er trist at de ødelegger sitt eget spill. Selvom jeg tipper at de kommer en slags command som tar det bort, men uannsett, bare dumt i grunn.
-Hva synes du?

Her er link til CatchGamer som har noen bilder og sånt

http://www.catchgamer.no/?module=new...le&newsId=4346
Så lenge du ikke kan laste ned spillet gratis er det bare mongo.
(Regener med at vi enda må betale litt for å få en gyldig key til å spille med).
Haha.. De passer overhode ikke inn. Blir bare i veien, glad jeg ikke er noe CS fan fra før da dette antagelig hadde ødelagt mye spilleglede.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Ingame reklame har alltid vært noe dritt, men dette er å ta steget alvorlig langt.
I BF2 har man reklamer på skilt langs veier osv, men ikke på husveggene man tar dekning bak <-- for eksempel.
Om man skal reklamere ingame må man da kunne gjøre det "behagelig" (i mangel av et bedre ord) for spillerene, ellers kommer jo bare færre til å spille...
Logikk er en fin bil.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Regner med det bare kommer på steam så da blir det vel å begynne med 1.5 igjen da?
Løsningen på det stakkars problemet er å bruke ikkestandard kart. Eller la være å spille det.
er dette snakk om i css og?
Sitat av PolkagrisLaila
er dette snakk om i css og?
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker på css som i Counter-Strike : Source, så er det vel akkurat det som er planen.
kan ju tagge litt da.. over reklamen:P
Herregud. Dette kan bli veldig irriterende, ja. Men pengene er jo viktigst, så da blir det jo sånn..
Meitemark:
Når jeg såg på catch gamer sine sider var det bare 1.6 det var snakk om, men ok
Tha Man:
Vedder på når du tagger på det så kommer sprayen undet det og blir bortevekk..
Dette er vel flere måneder gamle nyheter?
Uansett så er det vel positivt for CS miljøet at de får en liten avveksling fra å syte om at FPS'n deres hopper fra 100 til 98, nå som de har reklamer og syte over?

Men neida, jeg syns det er litt slapt av Valve at de ikke får reklamene til å se ut som om de hører hjemme i spillet.
Noe som DICE og EA har klart med BF2142
Sist endret av grudgE; 15. februar 2007 kl. 20:40.
Så lenge dette bare er for cs 1.6 som vist på bildene, så er jeg bare glad.
Ellers finner man sikkert workarounds.
Haha, glad jeg spiller CSS ellers hadde jeg monga.
Med tanke på hvor få oppdateringer og hvor lite nytt som har skjedd innenfor CS etter at 1.6 og to-trepåfølgende krise-patcher så er det et latterlig steg ;o Nå forventer i allefall jeg at bugs og feil som har hengt igjen i ett år minst og fortsatt er tiltsede blir utryddet.
Du er min venn
niigu's Avatar
Dette var da ikke irriterende plasser overhodet, ihvertfall ikke taktikkmessig? Greit det er kjipt på public, men på matcher ol regner jeg med at det ikke skal være noe form for stress. Men men, om det fortsatt er irriterende etter en uke med intens gaming, så slutt! Det gjorde jeg, og jeg takker herren hver dag for det sjakktrekket!
▼ ... noen uker senere ... ▼
ja, nå har de kommet. Synes de ikke var så distraherende, selv om de ikke passer inn.
Eh.. Folk som betaler full pris for et spill må nå også se reklame? Hva feiler verden?

De som synes disse bildene ikke så irriterende ut, tenk deg bildene med spygrønne/gule blinkende reklamer, i stedet for de rolige valve-reklamene. De tjener ikke noe (særlig) på å reklamere for sine egne produkter i sitt eget spill.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Altså, cs koster rundt 60 kroner. Dessuten merker du ikke reklamen etter 30 min spilling engang. Synes det er latterlig og teite og syte over det. Hvis det er så jævla fælt; slutt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er så jevla latterlig... Ble nødt til å laste ne cs på onsdagen og nå jeg så det sjønte jeg ingenting, byttet server men det var reklame på alle serverne... Jeg viste det skulle komme reklame men ikke sånn. Dette er jevla latterlig, FY.
finnes det ikke noe hacks som tar vekk reklamen?
burde ikke være umulig å lage?
prøv

Kode

gl_polyoffset 9999999
Fungerte ikke hos meg, men hos naboen fungerte den fett.
Sist endret av esl; 30. mars 2007 kl. 16:19.
lol.. det er bare å fjerne den da!
Kan tenke meg at det vil komme noen "hacks" som kan fjerne det, men da vil jo de koste penger, så da er det vel det samma, ALT handler om penger...

Sitat av typisk
prøv

Kode

gl_polyoffset 9999999
Vis hele sitatet...
Den koden funker ikke, og jeg tror ihverfall ikke at den vil funke på online servere, der har de sikkert satt opp sperre...
Det gikk ann de første dagene å fjerne/skjule reklamen. Men steam fikset det slik at det ikke går an lengre. Så vi får vente til en smart geek finner ut en ny metode.
Valve vil at folk skal begynne med CS:S istedenfor. De har jo sluttet å update CS 1.6 for lenge siden. Mener å ha lest at de er ferdig med det. Så kommer reklamen. Teit, ettersom det er reklame i Steam, på loading screen i spillene - og nå nylig i veggene på selve mapsene.

Hva reklamen angår på CS:S har de jo reklamert med ATI skjermkort i PC-ene på cs_office bla. Tror det var hovedkort fra Asus også, elns. (Du kan se dette ved å skyte på pcene til kabinettet ryker)

Anyways: Fuck Steam(ing pile of shit), fuck valve.

Yours truly
jOkKeJacKaL
Sitat av jOkKeJacKaL
Valve vil at folk skal begynne med CS:S istedenfor. De har jo sluttet å update CS 1.6 for lenge siden. Mener å ha lest at de er ferdig med det. Yours truly
jOkKeJacKaL
Vis hele sitatet...

Ja, det er sant. Da jeg kjøpte Counter Strike: anthology, der det skulle følge med 1.6 CZ og de andre greiene, så fikk jeg SOURCE pakken i stedet. Det skjedde med 3 andre jeg kjenner også.
Så jeg gikk inn på support sidene, der de hadde laget en tråd om hva man skulle gjøre for å få det jeg egentlig skulle ha. Så jeg fikk 1.6 og source for 129 kr

Men det som skjedde med meg og de andre jeg kjenner er det du har beskrevet, få folk til å begynne men source versjonen. Egentlig ganske frekt av valve.
Sist endret av 3RD; 1. april 2007 kl. 03:46. Grunn: manglet noen bokstavet
hvis reklamen plasseres riktig er det jo ikke noe problem, på lastebiler eller billboards i bylandskap feks..
Akkurat som det er nå med reklamen, er den ingen problem.
Den merkes mest på de_dust2 men ellers ingenting.
▼ ... over en uke senere ... ▼
750604
406057's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg blitt vandt til det. Ekke no problem. Trodde jeg ville merke det mer, men det ekke reklame på infan og nuke, og da er det greit.

Kanskje dette vil holde liv i 1.6 litt lenger? Det er jo bra da |)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå husker jeg hvorfor jeg sluttet å spille CS i 1998
Jævla idiotisk hvis de virkelig vil det... Hvis de faktisk vil det, burde de fikse source slik at det ikke er så maksimalt bugga som det er as we speak
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Slutt å syte og klage da. Man ser reklame overalt. Synes nesten det er mer irriterende å se det overalt på busser og biler i byen enn å se det i et spill som man oppsøker. Selvfølgelig så trenger Valve og steam penger for å lønnne de som utvikler spillet. (Ja, jeg vet de har nok penger fra før av) Men kanskje dette bare blir positivt at de drar inn masse penger og utvikler spillet i en bedre retning.
Det er akkurat så jævla teit som det er med reklame på kino. På TV er det greit nok med reklame, der kan vi ikke forvente annet, men når vi betaler ekstra mye penger for å se en film på kino, som blir nesten litt luksus, så burde vi slippe reklame. De får jo reklameinntekter så da burde filmen være gratis, likt som med TV.

Når jeg kjøpte CS: Source så kunne jeg spilt nettspill eller andre gratisspill med reklame i stedet, men det gjorde jeg ikke. Siden de skal tjene penger på reklame i spillet så burde jeg få refundert litt av prisen som jeg ga for det, for prisen hadde jo ikke trengt å være så høy da.

Hvis de putter reklamen på strategiske steder i maps o.l. er det latterlig,

EDIT: jeg må lære meg og skrive tekster uten "så"...