Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1024
Nå har jeg fått trådløst nett for ca 2 uker siden, men:

Nettet detter ut hver gang et torrent program er oppe og går, ellers aldri.
Fant en tråd om det samme men fikk ikke svar på hva jeg skal gjøre, har foresten en D-LINK DWL-G520 nettverkskort, kan ikke sjekke hva ruteren(?) heter fordi faren min sover
Men kan dere geeks likevel finne ut hva som er problemet?
Inser at det kansje er firmware og kan dere da fortelle meg hvordan det funker?

Kan kansje ikke svare hvis nettverket detter ut(då må jeg slå ruteren(?) av og på.
For det første kan det være modemet. Alternativ løsning er å sette ned antall peers du skal laste ned/opp fra på en gang; ettersom det vanligste problemet med torrent er at den har så mange forskjellige connections med masse forskjellige maskiner på en gang at med mindre modemet du har fått av internettleverandøren er bra nok kan det ført slite.
Jeg har akkurat samme problemet.

Men her er det en Zyxel ZyAir G-2000 som kræsjer. Den svarer ikke på ping etter et halvt minutt med uTorrent. Max tilkoblinger på 20, og porter forwardet.
ಠ_ಠ
Elemental's Avatar
Trådstarter
Det er ikke noe jalla modem jeg fikk fra leverandør, kjøpte det selv.
Skal teste ut antall peers(seed/leech)

EDIT: da har jeg startet torrent opp, ikke kræsjet så langt
men hvis dere ikke hører fra meg så HAR det kræsjet
Sist endret av Elemental; 7. mars 2007 kl. 23:43.
Problemet med torrents er ofte antall connections. Det er mange routere som ikke takler mer enn et visst antall connections før de dukker under.
Prøv å still ned maks antall i innstillinger du, så skal du se at det fort går bedre
Kan du sjekke hvilken ruter det er?

Har selv hatt problemet med rutere av D-link. Spessielt med torrents (og dc) da det skaper veldig mange connections.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ಠ_ಠ
Elemental's Avatar
Trådstarter
Vet at dette er en gammel tråd, men vil bare informere om at når jeg kastet d-linken så har ikke nettet falt ut en eneste gang
Jeg har også hørt mye negativt om D-Link, men det som kunne ha redusert utfallene var å sette max global connections i uTorrent til 25.
D-Link er billig plastelektronikk. Annbefaler linksys hvis du skal ha noe. Ser du har kjøpt ny nå, men om du får problemer igjen, skru ned antall connections og ikke ha full speed (blir et helvette å gjøre andre ting hvis ikke ).
Kunne jo prøvd å oppdatert driverene til routeren isteden for å kaste den