Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 6064
Akkurat vært å handla en liten klump, men la merke til små hvite 'klumper' i hasjen, og den er veldig pulvrete, både det brune&hvite i klumpen.. noen som har peiling på hva det kan være fornoe?

Bilde av klumpen:
http://img6.imageshack.us/img6/6226/image045d.jpg


Takker for alle svar.
Veldig uklart bilde, og vanskelig å indentifisere hva den inneholder. Sende bedre bilde med mindre "lys"/"blitz"
Sist endret av Vegardino; 11. september 2009 kl. 20:53.
Kan være MUGG, Om ikke hasjen var skikkelig knadd før pressing eller om den ble oppbevart fuktig kan det skje.
blir litt vanskelig og se med kvaliteten på bildet..
Sist endret av Sluzzz; 11. september 2009 kl. 21:09.
Sitat av Vegardino Vis innlegg
Veldig uklart bilde, og vanskelig å indentifisere hva den inneholder. Sende bedre bilde med mindre "lys"/"blitz"
Vis hele sitatet...
http://img6.imageshack.us/img6/7571/image049qm.jpg


Ja, tenkte på mugg, men greit å høre likevell. den lille klumpen på toppen er bryti av den litt større biten, er sånn i midten også.
Uansett, de lyse klumpene er de flekkene jeg prater om, tar bilder med en HTC Diamond, så blir ikke helt 10megapixel for å si det sånn, men håper det her funker. =P
Sist endret av thisisfifty; 11. september 2009 kl. 21:15.
tenn på litt og lukt.
lukter det funky \ uvandt = mest sannsynlig bøff \ en kabel fra naboen som er sammenpresset.

men som nevnt, dårlig bilde \ vanskelig å se.

-T
Jeg vil da tro dette er mugg skadet hasj.
Dealeren sa vel at det var veldig god hasj?
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Jeg vil da tro dette er mugg skadet hasj.
Dealeren sa vel at det var veldig god hasj?
Vis hele sitatet...
"Hvit hasj - ja, god!"
Skeptisk hasj ja, kjenner til den typen der. vanskelig å ha med å gjøre, og stoler ikke på noen..

Nei, prøv å få litt bedre lys på bildene dine du, sånn at ikke alt ser ut som en brungul tåke.
Det ser forresten ut som mugg, selv om det er litt vanskelig å se skikkelig. Jeg ville ha levert den tilbake hvis jeg var deg.
Sist endret av mentalmelt; 11. september 2009 kl. 21:38.
Skrøyt ikke på den noe, sa at det var standard, hadde ikke fått noe klager eller noe.
Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Skrøyt ikke på den noe, sa at det var standard, hadde ikke fått noe klager eller noe.
Vis hele sitatet...
Seff hadde han ikke faatt klager Dealere er vel somregel aerlige med saannt
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
...
Jeg ville ha levert den tilbake hvis jeg var deg.
Vis hele sitatet...
Ja, det er vel vanlig reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven på slikt, er det ikke?
Muggsopp vokser på overflaten og ikke tvers igjennom. Med mindre hasjen er _veldig_ porøs.
Sitat av capidog Vis innlegg
Ja, det er vel vanlig reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven på slikt, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Det er ihvertfall helt naturlig å be om, eller eventuelt kreve pengene tilbake. Hvorvidt dette er realistisk å få til for trådstarter vet jeg ikke, men jeg hadde ihvertfall gjort det.
Om du kjenner dealern din får du penger tilbake om det er bad shit.
Kjenner du dealeren din så bør du da kunne levere det tilbake.Har alltid fått gjort det hvis jeg ikke har vært fornøyd.
Tipper det er mugg jeg også.Hvis hasjen har vært gravd ned litt for dårlig pakket så kommer muggen ganske raskt.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av capidog Vis innlegg
Ja, det er vel vanlig reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven på slikt, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Lov er i mange tilfeller et løst begrep.
Lover er i ofte normer som hindrer deg i å rape ved middagsbordet, eller eventuelt nekte og gi tilbake penger for en vare som ikke var god. Selv om han ikke havner i fengsel om han gir faen så er det god folkeskikk å gi tilbake pengene. Han vil vel ikke ha et dårlig rykte på seg?
Helt klart en sak for TV2 Hjelper deg.

Som mentalmelt prøver å påpeke kan ikke hasj være skeptisk. DU kan derimot være skeptisk til hasjen.
Sånn har jeg fått før og, men ettersom jeg husker funket den fint den.
Hei, det er er pollen. (Navnet på en spesiell type hasj afaik)

Har sirkulert i Trondheim ei stund nå, ser akkurat slik ut. Funker fjell.

Me thinks... Nei altså, er ikke 100% sikker, men most likely.
var å kjøpte slik hasj selv for en dag siden, han sa den het honning etellerannet, men var ikke like store "klumper" som på din, fikk jo selvsagt beskjed om at den var standard +++, så når jeg kom hjem skulle jeg testedenog den brak rett i to uten å legge noe trykk i det, ble med engang skeptisk men tenkte det kunne være noe pollen hasj som han over sa, men den funka mye bedre en annen "gatehasj" jeg har prøvd.
Det der ser ut som pollen ja!! Som regel noe av det beste!
Kan muligens vere pollen, men den er brun uten hvite prikker. Det er den ihvertfall her omkring.
Den er veldig myk her, lett aa bryte/brekke av som enerligther sa.
Sitat av svett_123 Vis innlegg
Hei, det er er pollen. (Navnet på en spesiell type hasj afaik)

Har sirkulert i Trondheim ei stund nå, ser akkurat slik ut. Funker fjell.

Me thinks... Nei altså, er ikke 100% sikker, men most likely.
Vis hele sitatet...
Det der er da ikke pollen.
Pollen her oppe ser ikke sånn ut i værtfall.
kan hende pollen blir brukt på andre typer hasj også, med lett å brekke av så mente jeg den var gasnke tørr, men kunne fortsatt presse sammen hasjen etter at jeg hadde delt opp. dere som har fått pollen som var veldig myk og seig, tro jeg har fått en mer sortings type. kan ikke si meg 100% sikker på det her, men spekulerer kun. :P
Alle kan ta en enkel liten test for å sjekke om det er vits å kjøpe/røyke hasjen, du trenger ikke være rakettforsker.

1.Bit av ei lita flis (0.1g ) skal holde.

2.Legg hasjen ned på et flatt underlag som er brannsikkert. (Tomt askebeger, bordplate etc)

3.Tenn lighteren og hold flammen over hasjen et par sekunder. Hvis det er bra vare tenner den veldig fort. Jo lengre tid det tar for hasjen å ta fyr, jo større er sjansen for at du har kjøpt dårlig vare.

4.Når hasjen har tatt fyr, la den brenne i et par sekunder og blås den ut. Den skal da gløde som røkelse/varmt kull. Røyken skal være hvit til blågrå med en varm, søt lukt. Lukter du plast er det et dårlig tegn.

5.Når hasjbiten har brent opp fullstendig, skal du se etter en fin hvit aske. Er den svart er det et tegn på mye urenheter. Rundt asken vil det danne seg en ring med olje. Desto mer olje, og jo lysere oljen er, desto renere og høyere kvalitet har du fått.

Har hasjen din same konsistens som en Leca-blokk, og ingen nevneverdig lukt, ikke kjøp.

Lukt og smak tilside, noen mener at sålenge du blir stein og får deg til å smile, er det god hasj
Sitat av JakDax Vis innlegg
Alle kan ta en enkel liten test for å sjekke om det er vits å kjøpe/røyke hasjen, du trenger ikke være rakettforsker.

1.Bit av ei lita flis (0.1g ) skal holde.

2.Legg hasjen ned på et flatt underlag som er brannsikkert. (Tomt askebeger, bordplate etc)

3.Tenn lighteren og hold flammen over hasjen et par sekunder. Hvis det er bra vare tenner den veldig fort. Jo lengre tid det tar for hasjen å ta fyr, jo større er sjansen for at du har kjøpt dårlig vare.

4.Når hasjen har tatt fyr, la den brenne i et par sekunder og blås den ut. Den skal da gløde som røkelse/varmt kull. Røyken skal være hvit til blågrå med en varm, søt lukt. Lukter du plast er det et dårlig tegn.

5.Når hasjbiten har brent opp fullstendig, skal du se etter en fin hvit aske. Er den svart er det et tegn på mye urenheter. Rundt asken vil det danne seg en ring med olje. Desto mer olje, og jo lysere oljen er, desto renere og høyere kvalitet har du fått.

Har hasjen din same konsistens som en Leca-blokk, og ingen nevneverdig lukt, ikke kjøp.

Lukt og smak tilside, noen mener at sålenge du blir stein og får deg til å smile, er det god hasj
Vis hele sitatet...
Veldig rart dette skjedde med hasjen på akers elva da.
Når jeg og noen kompiser prøvde sugerør metoden!

Tviler på denne ''testen'' er sikker.
Denne testen stemmer i så å si 100% av tilfellene. Har selv røyket hasj i over 10år og bruker den hver gang jeg kjøper hasj jeg ikke har vært borti før. Har røyka hasj i 4 forskjellige verdensdeler, (glad i å reise) og treffer på denne metoden om og om igjen. Jeg har min standard på hvordan kvaliteten skal være, og den er jo individuell for alle
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Cartman Jr: Den testen er faktisk den samme som blir beskrevet i stoners guide to Amsterdam og for å være helt ærlig tviler jeg på at du fikk en fin lys oljete ring av varer kjøpt ved akerselva, om jeg nå ikke missforstår deg.

Det finnes typer med dritthasj som er ulver i fåreklær: Jeg har sett dritt som har vært myk, jeg har også sett typer som bobler og eser men som også er dritt: Så de idiotene som lager "falsk" hasj prøver seg på nye ting hele tiden, men om du følger stegene den guiden har, i tillegg til å bruke luktesansen er man så og si sikret brukbar kvalitet.
Det er såpass lite.
Røyk det, føl det og drop dealern hvis det sux!
ikke pollen i hvertfall, mest sannsynlig er det fukt og eller mugg..
hadde kasta den om jeg var deg..
"Øko-Terrorist"
jupp, ser ut som mugg. kast den, kan være livsfarlig å røyke på.
Gikk i søppla, jæævlig kjipt, men men, ga meg ihvertfall et par nyktre kvelder så man kan glede seg til skikkelig funk ikveld.