Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1268
Jeg må betale 72 kr hver måned på telefonabonnementet mitt for noe som heter innholdstjenester. Jeg snakket med Netcom og de sa det var fra 1937 og at jeg måtte skrive stopp til de for å få stoppet det. Det gjorde jeg, men har ikke fått noe svar så tror ikke at det funket. Har prøvd å finne ut hvem som står bak men finner ikke det. Noen som kan hjelpe med å finne ut hvem det er og hvordan jeg kan få stoppet det. Jeg er og 100% sikker på at jeg aldri har meldt meg på noe sånt så er det noen mulighet å få tilbake pengene jeg har betalt og eventuelt hvordan? Og er det noen jeg kan rapportere disse latterlige menneskene til?
Håper noen kan hjelpe
du kan vel si ifra til forbrukerrådet, eller?
Alle mobiltjenester som tar seg betalt for innholdstjenester kan stoppes ved å sende "STOPP" til deres nummer.

Dersom du aldri får meldinger fra dette nummeret vil jeg be deg ta kontakt med NetCom igjen for å ettersøke saken for deg. Og dersom du mener du aldri har opprettet noe tjeneste må du nok gå til sak når du finner ut hvem det er.


Edit: http://telefonterror.no/index.php/finn/1937

Du har enten konto på sms24hours eller smsking (veldig mange har eller har hatt på sistenevnte)
Sist endret av waf; 29. april 2010 kl. 19:03.
Du kan reservere deg imot innholds-tjenester om du ringer netcom. Om du likevel vil ha noe av tjenestene, tror jeg nok de kan stenge bare ifra 1937.

Har du fått sms fra 1937 noen gang? Ser ut som det kan være sms24hours som 'terroriserer' deg.
Sist endret av Volch0k; 29. april 2010 kl. 19:03.
Trådstarter
Jeg har ikke fått noen SMS siden 14.februar ihvertfall som er siste lagrede melding. Men allikevel betaler jeg hver måned. Det er jo helt sykt! Jeg må bare finne ut hvem som står bak så jeg kan sende de en sint e-mail med krav om pengene tilbake samt rapportere de til forbrukerombudet. Søkte på telefonkatalogen.no men det kom ikke opp noe.
Jeg sendte "stopp smsking" til 1937 for å stoppe...
Trådstarter
Prøvde det no, men får ikke noe svar. Smsking er det de som står bak?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av dør Vis innlegg
Prøvde det no, men får ikke noe svar. Smsking er det de som står bak?
Vis hele sitatet...
http://www.smsking.no/help.asp#avslutte

sms24hours har ingen slik fin hjelpeside, som loven sier de skal ha, så.. Der må du nesten bare sende de en mail om ikke det er smsking som er synderen.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
For sikkerhets skyld ville jeg sperret for inholdstjentester, om du ikke har bruk for det til andre ting. Jeg fikk ogssaa problemer med overpriste ting som jeg ikke hadde bestilt, og det virket ikke aa sende stopp. Det ble en regning paa 700 kr, som jeg fremdeles ikke har faatt tilbake enda, etter aa ha kontaktet Forbrukerombudet og de har lagd "sak". Det er godt over et aar siden.

Bare for aa vaere paa den sikre siden
Trådstarter
Han fyren jeg snakket med fra Netcom sa ingenting om at jeg kunne sperre slike tjenester, men kommer garantert til å gjøre det i morgen. Skal og sende mail til smsking og sms24hours og kreve pengene tilbake.
Er vel ikke noe vits i å rapportere for forbrukerombudet har tydeligvis ingen som helst makt. Så at det var veldig mange som hadde klagd på 1937 men fremdeles så får de jo holde på og svindle folk. Får lyst å mekke en event på facebook der alle som har blitt svindlet avtaler å møtes en dag for å gå å grisebanke de som står bak. Ser allerede for meg overskriften i vg
vær gang jeg har ring til netcom/telenor/tele2 så sier dem det er umulig, så sier du SKAL stoppe ALT innholdstjentester. så går det litt så sier dem, ja det er greit. så ikke gi deg selv om du får nei.
det er fult mulig og stoppe og det koster ikke noe og sperre det.

mobil firma som netcom/telenor tar ca 40-50% av innholdstjentester tjener,derfor dem ikke vil stoppe det.
Min bror hadde samme problemet. jeg ringte for han til netcom å sperret alle nr som hadde 4 siffer, altså sånn crap spill, ringetoner osv.



BroDZ

Sitat av dør Vis innlegg
Jeg har ikke fått noen SMS siden 14.februar ihvertfall som er siste lagrede melding. Men allikevel betaler jeg hver måned. Det er jo helt sykt! Jeg må bare finne ut hvem som står bak så jeg kan sende de en sint e-mail med krav om pengene tilbake samt rapportere de til forbrukerombudet. Søkte på telefonkatalogen.no men det kom ikke opp noe.
Vis hele sitatet...
som jeg sa ovenfor, ring til netcom, få de til å blokkere alle slike nr på tlf din, så har du ikke en gang muligheten til å gå i denne fella igjen.


Brodz.
Sist endret av Brodz; 30. april 2010 kl. 09:50.