Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 8363
Jeg lurte på om det er noen her med tilknyttning til Scientologi. Og hadde lyst til å røre litt opp i di gamle trådene å høre om hva folk tenker om dette idag.
Søkte å fant to tråder, en ifra 2002 og en fra 2005, så det er en stund siden det ble snakket om her.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=10777
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=53177

Edit:
Tok en personlighets test foresten, og jeg tror ikke resultatet var så bra.

http://home.no.net/mkvangen/boing.png

Testen kan tas her: http://www.scientology.org/oca.htm
Sist endret av Vangen; 1. november 2006 kl. 04:30.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Her finner du hvertfall sannheten om scientology..

www.xenu.net
Selvfølgelig er det ingen på nFF som er scientolog (?). Scientologikirken er en undertrykkende kult som bedriver detaljstyring av sine medlemmers liv, og tapper dem økonomisk. En ekte scientolog hadde nok ikke registrert seg på et så "radikalt" forum.
Hehe. Er jo med på Nip/Tuck de greiene der
Jeg har blitt prøvd rekruttert et par ganger.. De er ganske pågående og ble en gang dratt etter armen inn i en sidegate. Helt drøyt..
Ja ikke kan jeg forstå hvor folk ser noe fornuftig med Scientologi. Ingen ting som henger på greip. Kristendommen har iallefall en lang og komplisert historie, men Scientologien holder seg til den ene histiorien om Xenu som droppa masse aliens i vulkaner, sugde de opp igjen og slapp de løs på menneskene. Også de syke beløpene du må ut med da.
"Writing for a penny a word is ridiculous. If a man really wants to make a million dollars, the best way would be to start his own religion"

- sa Science Fiction forfatteren og bakmannen til Scientology.

Alle bør se "South Park - Trapped in the Closet"
Tar testen, kjenner meg igjen i kjempemange av spørsmålene.

Edit: I resultatet var jeg enig i ganske så lite. (Var litt enig i ansvarligheten, som var på -90)
Sist endret av TanteSpiker; 2. november 2006 kl. 16:51.
Science in the logi... var fristet til å melde meg inn en gang, og det hadde vært en syk, syk, ting å være tilhenger av. Men så meldte Tom Cruise seg inn, og dro det til mainstreamland, som gjorde det uaktuellt! men elsker South Park episoden.
Sitat av Matthiesen
"Writing for a penny a word is ridiculous. If a man really wants to make a million dollars, the best way would be to start his own religion"

- sa Science Fiction forfatteren og bakmannen til Scientology.

Alle bør se "South Park - Trapped in the Closet"
Vis hele sitatet...
Og alikevel driver de på.. Nå du nevner South Park, så er det verdt å få med seg den nye episoden 1012 - Go God Go, religion er igjen et hett tema.
South park har alltid relegion som tema.
▼ ... over et år senere ... ▼
Vil først si at jeg ser at denne tråden er gammel.

Ble tidligere idag henvist til en video som tydeligvis ikke var helt for offentlig skue.
Den er en indoktrineringsvideo med Tom Cruise hvor han snakker om hvor flott hans "religion" er.

Etter å ha sett filmen satt jeg igjen og lurte på om det faktisk kan være mulig at han har klart å indokrtinere over èn mrd mennesker.

Se filmen og gjerne kom med andr tanker rundt den:
http://gawker.com/5002269/the-cruise...?autoplay=true
Han er helt klart forstyrret.

Jeg anbefaler og røyke en feit en til denne, trippa som faen!
Sitat av Bob Saget
Se filmen og gjerne kom med andr tanker rundt den:
http://gawker.com/5002269/the-cruise...?autoplay=true
Vis hele sitatet...
OK, det var forbanna creepy!!!

Han må være seriøst hjernevasket eller rett og slett helt pling i bollen!
Ironisk at han sier "I am here to help." Så sitter han på et pengeberg større enn Uganda sitt landsbudjsett. Hvis han VIRKELIG ville hjelpe, så kunne han ha gitt penga til veldedighet, men det skjer vel ikke?
Jeg blir så jævlig forbanna as, at det går ann å sitte sånn å bløffe folk så åpenlyst.

Skjelte faktisk ut en scientologi-kjerring her om dagen mens hun satt på egertorget og prøvde å hjernevaske to unge jenter.. "Nå synes jeg du skal gå" var det eneste hun hadde å si til meg..

En venn av meg førte til og med en sak mot dem her for noen år siden, hvor de sto tiltalt for å ha svindlet til seg hele arven og et stort hus fra en dame på Nesodden. De ble selvfølgelig dømt til å betale tilbake det de psykologisk hadde "rana" henne for.. God damn fuckers..
Sitat av mentalmelt
Jeg blir så jævlig forbanna as, at det går ann å sitte sånn å bløffe folk så åpenlyst.

Skjelte faktisk ut en scientologi-kjerring her om dagen mens hun satt på egertorget og prøvde å hjernevaske to unge jenter.. "Nå synes jeg du skal gå" var det eneste hun hadde å si til meg..

En venn av meg førte til og med en sak mot dem her for noen år siden, hvor de sto tiltalt for å ha svindlet til seg hele arven og et stort hus fra en dame på Nesodden. De ble selvfølgelig dømt til å betale tilbake det de psykologisk hadde "rana" henne for.. God damn fuckers..
Vis hele sitatet...
Det finnes jo millioner av folk som er sånn.. Man kan ikke ta alle under en kam. (Forsvarer ikke folka, men bare sier det.)

Dog, skjønner jeg at du blir sur når de begynner å snakke med barn om ting..!
Religiøse fanatikere er like søplete i mine øyne uansett hvilket symbol de gjemmer seg bak, og jeg skjærer dem alle over en kam any day..

Det som er skummelt er at mesteparten av disse sauene er så hjernevasket selv at de ikke forstår at de praktisk talt jobber som profesjonelle svindlere for folk som Cruise og Hubbard.
Sist endret av mentalmelt; 16. januar 2008 kl. 21:16.
jeg og kompisen min var hos dem her i oslo,de har lokale rett ved spiderman butikken.

Helt latterlig,vi måtte se på en 30 minutters film om hvor bra relgionen er.
De har egen kinosal der(2 seter).

Btw, jeg klinte snørr på den ene skinnstolen nærmest døra i kinosalen :P
(ikke sitt der, lol.)

Uansett etter det så tokk vi en "spirit'o'meter" elns.. måle hva som stresser oss her i livet.

alt vi gjorde var å holde i 2 gråskrapa cola bokser med teleledning til en måler.

og målern gikk "berserk" når han nevnte skole. Jeg fortalte han at jeg ikke går på skole.
*pinlig stillhet*

Han maste heletia om at vi skulle kjøpe bøkene dems.
heldigvis ringte en kompis så sa jeg bare at vi måtte stikke :P
Sitat av Panini
Uansett etter det så tokk vi en "spirit'o'meter" elns.. måle hva som stresser oss her i livet.

alt vi gjorde var å holde i 2 gråskrapa cola bokser med teleledning til en måler.

og målern gikk "berserk" når han nevnte skole. Jeg fortalte han at jeg ikke går på skole.
*pinlig stillhet*
Vis hele sitatet...
Haha, aldri hørt bedre.

Men du har rett. La oss alle hate alle religiøse. Religion er og blir roten til alt ondt.
Sitat av Xasma
Men du har rett. La oss alle hate alle religiøse. Religion er og blir roten til alt ondt.
Vis hele sitatet...
Håper du er ironisk nå og evner å skille mellom fanatiske svindlere og personlig religiøse mennesker.. Velger å la tvilen komme deg til gode =)
morsomt at alle tror de vet noe om hvordan scientology fungerer i praksis, etter de har sett på south park - serien som også mener at family guy blir lagd av manater..
Sitat av stripedcat
morsomt at alle tror de vet noe om hvordan scientology fungerer i praksis, etter de har sett på south park - serien som også mener at family guy blir lagd av manater..
Vis hele sitatet...
Morsomt med de som ikke forstår den særs intelligente samfunns- og politiske-satiren i South Park.
morsomt med de som tror at jeg ikke forstår den særs intelligente samfunns- og politiske-satiren etter at jeg har sett alle episodene. men vekk fra morsomhetene, så var ikke det et angrep mot south park, men mot folk som stiller seg kritiske mot en gruppe mennesker de kaller ukritiske, for så selv ukritisk.
jeg er ingen scientolog. og jeg vil heller høre på meningene rundt scientology fra folk som er kjent med det, ikke fra en gjeng med fjortiser som har lest om det på wikipedia. og den opprinnelige tråden handlet om det var noen som var medlemmer i scientology, ikke "hei, kan noen disse scientology?".
å si at alle scientologister tror på xenu(eller hva det var) og alt det tullet der, er som å si at alle kristne tror på at jesus gjorde vann til vin. ganske tullete ikke sant?
Det er ihvertfal tydlig at du ikke har peiling på hva scientologi er for noe, så istedenfor å gå utifra at alle andre enn deg selv er fjortiser, kanskje du skulle gjøre litt research?
Sist endret av mentalmelt; 16. januar 2008 kl. 23:20.
Dette blir jo bare humor da
Hva kan man si? Jeg regner med at at vi kan konludere at alle ekstremister kan gres under samme kam.

Det er skremmende hvordan slike mennesker er så utrolig naive.
Hadde alle vert religiøse dogmatikere hadde vi fremdeles sprunget rundt og slått hverandre i hodet med klubber.
Det gjør vi desverre enda, dog i mindre grad...

Men det handler jo tross alt om troen, og guds, inkludert scientologi-hitlers(var det xenu?) veier er jo urannsaklige.

Det siste ordet er tydeligvis mer enn nok bevis for, ja, alt.

Edit: og hjernevaskingen som forekommer av dette dogmatiske livssynet er bare mer skremmende.
Sist endret av Joachimsen; 16. januar 2008 kl. 23:22.
Sitat av stripedcat
morsomt med de som tror at jeg ikke forstår den særs intelligente samfunns- og politiske-satiren etter at jeg har sett alle episodene. men vekk fra morsomhetene, så var ikke det et angrep mot south park, men mot folk som stiller seg kritiske mot en gruppe mennesker de kaller ukritiske, for så selv ukritisk.
jeg er ingen scientolog. og jeg vil heller høre på meningene rundt scientology fra folk som er kjent med det, ikke fra en gjeng med fjortiser som har lest om det på wikipedia. og den opprinnelige tråden handlet om det var noen som var medlemmer i scientology, ikke "hei, kan noen disse scientology?".
å si at alle scientologister tror på xenu(eller hva det var) og alt det tullet der, er som å si at alle kristne tror på at jesus gjorde vann til vin. ganske tullete ikke sant?
Vis hele sitatet...
Sånn enkelt forklart kan man vel si at scientologi baserer seg på at medlemmene tar ulike tester for å se hvordan de har det på forskjellige punkter. Disse testene betaler medlemmene en sum for. Da har scientologikirken blitt rikere uten å ha fortjent det, medlemmene fattigere uten å få noe igjen for det.
Selvfølgelig kan de ikke si dette, og dermed pakker de dritten inn i en slags religion/livssynsgreie som mange av en eller annen grunn er helt med på.

Og en forskjell mellom en kristen og en scientolog er at den kristne ikke nødvendigvis støtter kirken sin med unødvendig store summer, imotsetning til scientologen, der han/hun og de aller aller fleste andre medlemmer betaler relativt store summer i bytte mot ingenting annet enn en litt avansert personlighetstest du sikkert kan finne på internett.
Sist endret av Sot-Jo; 16. januar 2008 kl. 23:29.
Personlig har jeg faktisk tatt en tur innom senteret av ren nysjerrighet. Jeg opplevde at mye av fokuset lå rundt godhet blandt mennesker. Allikevel var det priser på allt. Jeg fikk også en tour rundt senteret deres. Det inbrukt mye tid på å sette meg inn i det teressante er hvordan de bruker pengene de får fra medlemmene sine. De hadde en kopi av L. Ron. Hubbards kontor.

Jeg har også brukt en del tid på å sette meg inn i det, så om det er noe du lurer på så kan du gjerne spørre...

Er forresten sterk motstander av scientologi...
haha. modent..
jeg kan godt diskutere, men jeg gidder ikke å diskutere med folk som ikke er saklige(ikke siktet mot de nyere postene). jeg har faktisk gjort en del research på scientology. og det xenu-crapet tror ikke de fleste på(som jeg har forstått det). derfor synes jeg det er teit å disse en hel religion pga noe en sciencefiction-forfatter har skrevet. ja, det var han som startet det hele, men utifra researchen min blir scientology sett mer på som en alternativ behandling for det psykiske. og at det er en scam, kan godt være, men det hjelper mange mennesker. og hva er det kirken har gjort i de siste tusen årene? det samme.. dessuten har dere sett på hva de gjør for folk? hva de gjør for narkomane? deres behandling av rusmisbrukere har gitt rekordhøye resultater. jeg har gjort min research, men fra begge sider, og jeg tror anklagelsene mot scientology er sterkt overdrevent. og igjen, jeg er absolutt ingen scientologist..
uansett var min mening at man ikke kan si hva noen andre tror på, uten å være den personen selv..
Sist endret av stripedcat; 16. januar 2008 kl. 23:36.
stripedcat: problemet er at den løsningen de bruker for å "hjelpe" narkomane og psykisk lidende, er å hjernevaske dem slik at de blir totalt oppslukt denne "relegionen", slik at de ikke ser utenfor denne, og gjør slik de blir bedt om. Jeg vil nå si at dette er en ganske forkastlig måte å "helbrede" folk.
Sist endret av dvs; 16. januar 2008 kl. 23:45.
stripedcat:
kan ikke se at noen her har påstått at alle scientologer er like hjenevaskede, eller sitter like langt inn i systemet. De som virkelig utnytter folk er jo lederne i kirken, resten hjelper bare til fordi de ikke vet bedre..
Hmm, Tom Cruise mener han er bedre egnet til og hjelpe folk fordi han betalte millioner for å bli Scientologist?

Er det ikke slik kristendommen var for 500år siden? Betal avlat og gud tilgir deg.
Sitat av Nubeland
Hmm, Tom Cruise mener han er bedre egnet til og hjelpe folk fordi han betalte millioner for å bli Scientologist?

Er det ikke slik kristendommen var for 500år siden? Betal avlat og gud tilgir deg.
Vis hele sitatet...
Jo, og dette ble gjort noe med. Martin Luther... Hørt om han?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av brunost
Jo, og dette ble gjort noe med. Martin Luther... Hørt om han?
Vis hele sitatet...
...og kvifor spredde Luther si lære seg fort? Eg har ein mistanke om at deler av grunnen var at han sukra pillen: kyrkjegodsa skulle ikkje eksistere meir, ein skulle ikkje ha ei rik kyrkje. Det førte til at kongane rundt om i europa kunne berike seg på kyrkja sine vegner, samtidig som dei innførte reformasjonen...

Tradisjonelt sett har realpolitikk og religion vore sterkt samanknytta overalt i verda.
Sitat av Panini
Uansett etter det så tokk vi en "spirit'o'meter" elns.. måle hva som stresser oss her i livet.

alt vi gjorde var å holde i 2 gråskrapa cola bokser med teleledning til en måler.

og målern gikk "berserk" når han nevnte skole. Jeg fortalte han at jeg ikke går på skole.
*pinlig stillhet*
Vis hele sitatet...
Det måleinstrumentet de bruker er bare et gammeldags voltmeter. Men de hjernevaska fotsoldatene dere snakka med tror meget mulig på alt det de sitter og lirer av seg.
Sitat av brunost
Jo, og dette ble gjort noe med. Martin Luther... Hørt om han?
Vis hele sitatet...
Og poenget med det er? Sa du det for å rasjonalisere at akkurat det samme foregår idag?

Den videoen med Cruise som ble linket til tidligere var heelt syre. Greide ikke bestemme meg for om han lo og gikk amok fordi han er gal, eller fordi han synes det er insanelig lattis at folk faktisk betaler penger for å få en unnskyldning til å ville andre mennesker godt.

Må nevnes at det South Park beskriver som scientologi faktisk er nøyaktig det scientologene tror på.

Tanken om å gjøre andre mennesker godt er i seg selv en bra ting, men det er overhodet ikke det scientologikirken baserer seg på, men derimot penger. Penger og penger. Da forsvinner hele poenget.

Mener jeg.
Sitat av vidarlo
...og kvifor spredde Luther si lære seg fort? Eg har ein mistanke om at deler av grunnen var at han sukra pillen: kyrkjegodsa skulle ikkje eksistere meir, ein skulle ikkje ha ei rik kyrkje. Det førte til at kongane rundt om i europa kunne berike seg på kyrkja sine vegner, samtidig som dei innførte reformasjonen...

Tradisjonelt sett har realpolitikk og religion vore sterkt samanknytta overalt i verda.
Vis hele sitatet...
Eller så mente han bare det kirken drev med var feil...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av brunost
Eller så mente han bare det kirken drev med var feil...
Vis hele sitatet...
Han meinte muligens det, men eg er ikkje like overbevist om at kongane rundt om i europa meinte det... Og då var den sukringa av pillen ein effektiv måte for Luther å spre si trusretning på.

Det er essensielt samme som rimelig mange religioner driver med: katolikkane sukra pillen ved å love tilgivelse uansett.... Scientologane har antakeleg liknande tiltak, for å sukre pillen en tanke for dei som blir med.
Jeg anbefaler forresten alle som er interessert i scientologi å besøke http://www.xenu.net - Operation clambake - og lese om det der.
Offtopic: syntes forøvrig det er litt komisk at etter at jeg postet den videoen her tidligere idag, så har havnet på kjendis.no http://www.kjendis.no/2008/01/16/524024.html.
Viser vel hvor avisene henter sine "nyheter".
Selvsagt KAN det hende at de har funnet den videoen her, men egentlig tror jeg nok heller de fant den samme sted som deg.
Tror det er en viss fare for det almektige atomet, men liker å tro at jeg er det allmektige i denne saken..
Sitat av mentalmelt
Håper du er ironisk nå og evner å skille mellom fanatiske svindlere og personlig religiøse mennesker.. Velger å la tvilen komme deg til gode =)
Vis hele sitatet...
Jeg var sarkastisk, ikke ironisk.

Men men, det finnes gale mennesker overalt. Nå har de bare lagd en klan, så nå vet vi hvem som er gale.
▼ ... over en måned senere ... ▼
scientologi er bare sykt etter hva jeg har hørt og lest, har aldri blitt prøvd rekruttert heller, om de kommer å prater til meg, er det bare /care
scientologi er fra mitt synspunkt samme type røre du kommer opp i som fortalt i johannes åpenbaring. De utnytter informasjon de har klart å skaffe seg om personer til sin egen fordel. Med andre ord maktmisbruk. Men scientologi er ren svindel i motsetningen til problemstillingen i johannes åpenbaring.

sammenliknet også noen koblingsskjemaer på det såkalte E-meteret dems som ikke er noe annet en en simpel "løgndetektor" krets. i mens du sitter å svarer på spm fra dem så finner de ut hvilke områder du er mest sårbar på, ganske genialt spør du meg. Men selv de mest drevende Crackniggere som lever av å tæshe fjortiser eier mer moral en disse menneskene. L.ron hubbard ble til å med dømt for svindel og fortsatt sluker folk våset hans rått.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Problemet med scientology er at hvis vi får en ny "Luther" kommer han bare til å bli saksøkt rett inn i helvete. Folk har allerede sagt at det scientologene driver med er feil, men det eneste som skjer er at de stakkars sjelene som ikke vet bedre forsvarer det med vås om at det du sier er propaganda spredd av motstandere. Hvis vi/noen virkelig skal ta ned scientology trengs det masse folk og ressurser, og det er vel omtrent der anonymous kommer inn i bildet.
Jeg mener at for å ta ut scientologi KAN det virke å¨bare ignorere dem. Eller se saken fra begge sider, for så å gå til angrep på dem. Er det ingen som har prøvd å infiltrere dem?
Synes det er morsomt at de skal ha fullt navn og alt sånt piss før du tar testen, sikkert for å ringe deg ned med telefonsamtaler og floode innboksen din.


Sitat av stripedcat
morsomt at alle tror de vet noe om hvordan scientology fungerer i praksis, etter de har sett på south park - serien som også mener at family guy blir lagd av manater..
Vis hele sitatet...
Morsomt at noen tror South park er seriøse :P

" Do you get occasional twitches of your muscles, when there is no logical reason for it?"

herregud for noe bullshit hele greia er.

Could you agree to strict discipline?



Og sånn bare fortsetter det, herre..
Sist endret av Bundy; 26. februar 2008 kl. 01:51.
Sitat av Bundy
Synes det er morsomt at de skal ha fullt navn og alt sånt piss før du tar testen, sikkert for å ringe deg ned med telefonsamtaler og floode innboksen din.



Morsomt at noen tror South park er seriøse :P

" Do you get occasional twitches of your muscles, when there is no logical reason for it?"

herregud for noe bullshit hele greia er.

Could you agree to strict discipline?



Og sånn bare fortsetter det, herre..
Vis hele sitatet...

south park episoden om scientologi er faktisk ikke så veldig overdret, men litt overdrevet selvfølgeli. bare les litt mer så ser du at fiksjon ofte kommer av fakta!