Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  180 12060
Jeg klarer ikke se hvordan det viser respekt å svaie med ett fremmed flagg på 17. Mai. Er som om halvparten av bursdagselskapet ditt skulle drite i deg, og heller synge for en annen kis som ikke en gang hadde bursdag.

OT: Merker at veldig mange er veldig for å blande mange forskjellige kulturer. Prøver meg ikke på noe flame-bait her, men; Hvorfor? Hva godt kommer ut av det? Har det noen gang fungert andre steder?
hva med at man bruker to flagg da? et norskt (siden det er tross alt det landet som har nasjonaldag på 17 mai, og det er norge som har "bursdag") og et flagg som representerer hvor de kommer fra?
nei fy faen.
Norske flagg, norge skall hylles. ikkje noe annet!
Sist endret av Skall35; 11. april 2008 kl. 10:54.
Ja! Hyll Norks!

Sitat av Skall35
nei fy faen.
Norks flagg, norge skall hylles. ikkje noe annet!
Vis hele sitatet...
Sist endret av MagicalTrevor; 11. april 2008 kl. 10:55.
Det sa string emil og^^
Sitat av Markus
Å ikke tillate eller akseptere andre flagg enn det norske den 17. mai, er dårlig integreringspolitikk. Da sier man at man ikke vil ha andre kulturer en den norske i Norge. Dersom man tillater og aksepterer andre flagg enn det norske flagget, sier man at man ønsker andre kulturer enn den norske inn i Norge, at man ønsker en bedre integrering og at man ønsker et samfunn med flere forskjellige kulturer.

Jeg synes det er flott med andre farger enn bare rødt, hvitt og blått på 17. mai.
Vis hele sitatet...

Vet du hva jeg synes? Jeg synes at innvandrere som vifter sitt eget flagg på 17. mai er så frekk og respektløs for Norge at de skulle ha blitt sendt ut. Om de skal bo i Norge, så SKAL de ha FULL respekt for Norge og selvfølgelig våre til lover og våres levemåte. Jeg hadde blitt bra forbanna om det kom noen frekke utlendinger med andre flagg på 17. mai. Så forbanna at jeg hadde gått til dem og bedt dem se til helvete ut av Norge.


Jeg synes også hvis du ikke liker det norske flagget, så kan du heller holde deg innendørs på 17. mai eller flytt til Pakistan eller hvor faen du vil.
Sist endret av Ztiiiaan; 11. april 2008 kl. 21:58.
Jeg forstår ikke hvorfor invandrere har lyst til å bruke flagg fra et annet land
De bor jo i Norge selv, så når vi feirer Norge bør de vel bli med?


17. mai er jo Norges "bursdag", vi pleier da feire bursdagsbarnet(Norge i dette tilfellet) på bursdagen?
Jeg hadde i alle fall blitt forundret hvis noen sang bursdags-sang til noen av gjestene mine i mitt bursdagselskap.


.
Sist endret av Samantide; 11. april 2008 kl. 23:26.
Sitat av Ztiiiaan
Vet du hva jeg synes? Jeg synes at innvandrere som vifter sitt eget flagg på 17. mai er så frekk og respektløs for Norge at de skulle ha blitt sendt ut. Om de skal bo i Norge, så SKAL de ha FULL respekt for Norge og selvfølgelig våre til lover og våres levemåte. Jeg hadde blitt bra forbanna om det kom noen frekke utlendinger med andre flagg på 17. mai. Så forbanna at jeg hadde gått til dem og bedt dem se til helvete ut av Norge.


Jeg synes også hvis du ikke liker det norske flagget, så kan du heller holde deg innendørs på 17. mai eller flytt til Pakistan eller hvor faen du vil.
Vis hele sitatet...

Du ta deg en bolle eller to. Er selv Pakistaner, og har tjenestegjort for kongen og fedreland i snart tre år. Både innenfor kongerikets grenser og i NATO tjeneste for Norge.

Det finnes faen meg bedre måter å argumentere for enn å være så jevlig frekk som deg.
Sist endret av BaJa; 12. april 2008 kl. 00:18.
Ztiiiaan:

Nasjonalfølelsen din har gått deg til hodet. Du synes at det er så irriterende å se innvandrere gå med utenlanfske flagg på 17. mai. Hvorfor det? Tenk litt over det - og se hvor lite det har å si i sammenheng. Skader det din nasjonalfølelse kanskje?

Ser jeg noen springe rundt med et utenlandsk flagg på 17. mai, så ler jeg bare - enten er de bare dumme, eller så kødder de litt. Og det skal de faen meg få lov til også, så mye dritt som vi sier om diverse folkeslag her i verden.
Sist endret av Joachimsen; 12. april 2008 kl. 00:45.
Har fortsatt ikke skjønt hvorfor de absolutt skal vifte rundt med alt utenom det norske flagget på 17.mai, men for all del.. be my guest.
Sitat av Xeon
Har fortsatt ikke skjønt hvorfor de absolutt skal vifte rundt med alt utenom det norske flagget på 17.mai, men for all del.. be my guest.
Vis hele sitatet...
Jeg sier det for andre gang i denne tråden, det er snakk om å bære begge flaggene. Altså det norske og sitt opprinnelige flagg. Jeg har store vansker for å se at dette er noe annet enn måte å vise respekt overfor Norge på...
Jeg mistenker at når enkelte av dere leser "innvandrere ønsker å bruke sitt eget flagg på 17.mai", så er det noen som tolker det som:

"utakknemlige terrorister som hater Norge vil vise sin avsky mot fedrelandet, bunader, hardingfele og alt som vi har kjært, ved å sabotere barnetoget med å insistere på å bruke utenlandske flagg, for å ødelegge norsk kultur for evig og alltid".

Og slik er det jo ikke.

Hvis innvandrerene skulle ha adoptert norsk kultur og fulgt norsk 17.mai hadde de båret en bunad med coca-cola- og rekesalatflekker på, mens de ravet rundt dritingse i gatene tidlig på ettermiddagen, mens ungene deres så pappa ligge i grøfta og spy. Slik er 17.mai for mange, nemlig.
Det er vel likegyldig hvorvidt noen nordmenn ikke oppfører seg helt bra på 17. mai, men likevel er 17. mai toget ment som en feiring av nasjonens frihet, slik det ble startet av Henrik Wergeland som en protest mot det svenske styret, og en feiring av den norske grunnloven, og da har ikke utanlandske flagg noe i 17. mai toget å gjøre. Hvis innvandrere virelig vil vise sin respekt og aksept ovenfor Norge, kan de vel bare bære det norske flagget, vanskeligere er det ikke...
Usaklig DonTomaso ... Referer til den siste delen av innlegget ditt, det er ikke et flertall som opplever dette av nordmenn på nasjonaldagen, og vil dessuten si at akkurat det samme foregår i f.eks. USA på 4. juli.

Om innvandrere/utlendinger eller hva man nå får lov å definere andre nasjonaliteter som bor i Norge vil vise sin respekt til Norge, så viser man dette ved å bære det norske flagget. De bor i Norge, 17. mai er Norges nasjonaldag, i 17. mai i Norge feier vi Norge ved å bære det norske flagget. De får vifte så mye de vil med deres opprinnelige flagg på det landets nasjonaldag. Ja, det gjelder svensker også.
Sitat av Fefas
Usaklig DonTomaso ... Referer til den siste delen av innlegget ditt, det er ikke et flertall som opplever dette av nordmenn på nasjonaldagen, og vil dessuten si at akkurat det samme foregår i f.eks. USA på 4. juli.
Vis hele sitatet...
Det er slett ikke usaklig, selv om det er en spissformulering. Jeg irriterer meg grønn over lite gjennomtenkte folk som slenger ut påstander som at "innvandrere må lære seg norsk kultur", som om "norsk kultur" er en ensartet, lett definerbar ting. Norsk kultur er i dag like mye kebab og frossenpizza, enn det er fenalår og ertesuppe.
norsk kultur er ikke bare de nasjonale symbolene, som du nevner fenalår og ertesuppe, men hele den norske måten å te seg på. I norsk kultur kan en ikke stjele, steine, begå æresdrap osv.
Om en mener at innvandrere må ta til seg norsk kultur innebærer det at de må ta til seg den etiske og moralske tankegangen, samt normene for omgang i samfunnet, slik at de kan leve i det norske samfunnet uten å skape for mye trøbbel...

Ergo er det nok heller argumentet ditt her Don Tomaso, som akkurat nå var litt lite gjennomtenkt...
Sist endret av Drachir; 12. april 2008 kl. 01:32.
Jeg mener at du blander begrepet kultur, og norske lover og regler. Jeg er selvsagt enig i at eksemplene dine ikke skal aksepteres i Norge, men motstand mot steining har da ingenting med norsk kultur å gjøre.

Poenget mitt er at jeg vil fortsette diskusjonen, og ta den et steg videre, fordi enkelte folk mener man ikke har rett på å bo i Norge hvis man ikke lever slik som nordmenn flest gjør. Det er for mange som slenger begrepet "integrert" rundt seg, uten å diskutere hva man legger i begrepet.

Jeg mener f.eks innvandrere er i sin fulle rett til å kritisere nordmenn og nordmenns levemåte, så lenge alternativet ikke strider med norsk lov.
Er vel ikke lenge før kongen står med turban og vinker til 17-mai toget?

Men fra spør til alvor. Er enig med mange her, et norsk flagg er det som burde være på 17mai.
Skal man liksom synge nasjonalsangen, ja vi elsker dette landet og vifte med noe annet flagg enn et norskt?
Sist endret av Stigern; 12. april 2008 kl. 01:53.
Sitat av DonTomaso
Det er slett ikke usaklig, selv om det er en spissformulering. Jeg irriterer meg grønn over lite gjennomtenkte folk som slenger ut påstander som at "innvandrere må lære seg norsk kultur", som om "norsk kultur" er en ensartet, lett definerbar ting. Norsk kultur er i dag like mye kebab og frossenpizza, enn det er fenalår og ertesuppe.
Vis hele sitatet...
Og jeg irriterer meg grønn over at vi ikke skal få ha noe i fred mer! 17.Mai er på en måte norges stolthet. Her hedrer vi alt som er typisk norsk ergo det er ikke like kult om alle tyrkerene nede i gata drar på seg en hettegenser og en boom-blaster med tyrkisk "joik" og lager ett tog med all verdens flagg... Jeg føler at 17.Mai er den ENE dagen i året hvor man kan hedre NORGE. Ser ikke helt "respekten" i å heise sitt hjemmlands flagg på denne dagen. Skal man flagge denne dagen syntes jeg man kan heise ett norsk flagg for å vise respekt for at vi feirer grunnlovsdagen vår. Island, Polen, Pakkistan, Iran, Russland whatever har ikke noe med denne dagen å gjøre så hvorfor skal de heise sitt flagg denne dagen?

17.Mai er Norges bursdag, det er ikke like kult om alle synger hurra for adrianG i DITT bursdagselskap.....
Saken er at om de først skal bo i Norge er det kun rimelig at ikke det første de gjør er å kritisere normenns levemåte, ikke at jeg ser hvordan du knytter dette opp mot flagg i 17. mai toget, men at de derimot viser en lsmule ydmykhet når de bor i vårt land, i stedet for å prøve å forandre oss. Om du kommer til en annen manns hus kritiserer du ham ikke for om han går med sko inne eller ei om han nettopp har gitt deg husly...
Regner med at de som har opplevd krigen, smiler når de ser tyske flagg i toget
Sitat av kakse
Regner med at de som har opplevd krigen, smiler når de ser tyske flagg i toget
Vis hele sitatet...
Tja, nå er jo dagens tyske flag ikke det samme som nazistene brukte. Det som brukes i dag er jo det samme flagget som nazistene forbød når de kom til makten.

Sitat av Ztiiiaan
Jeg synes at innvandrere som vifter sitt eget flagg på 17. mai er så frekk og respektløs for Norge at de skulle ha blitt sendt ut.
Vis hele sitatet...
Og selvfølgelig i din forakt for innvandrere så klarer du ikke å se annet enn folk du mener er frekke og respektløse fordi de ikke har skjønt at de skal gjøre ting på akkurat din måte. Kanskje er det ikke "korrekt" at innvandrere tar frem egne flag, men det kan umulig være forsøk på å være frekke og respektløse. Både du og en rekke andre i denne tråden fremviser det som om det skulle være en konspirasjon fra innvandrerne side "jadda! nå drar vi fram det pakistanske flagget midt på 17.mai og *virkelig* viser vår forakt for dette landet. Haha!".

Hvordan du og andre i denne tråden kan bli oppriktig sinte og indignerte over at noen med sine beste hensikter faktiskt ønsker å vise respekt for norge viser bare hvor små mennesker dere er. Det er greit å mene at det bare burde være norske flag tilstede, men å blande den meningen inn i en suppe av forakt for mennesker som ikke ønsker å gjøre noe galt er forkastelig.
Sist endret av Kinseek; 12. april 2008 kl. 08:45.
Kinseek, du går kanskje litt langt når du sier at alle som mener innvandrere ikke skal heise egne flagg på 17. mai er rasister...
Hva mener du med at innvandrere viser sin respekt for Norge ved å vaie sin egne flagg på 17. mai. Ville det ikke være et større uttrykk for respekt om de istedenfor kunne føre det norske flagget???
Jeg ser faktisk på andre flagg i 17.mai-toget som en slags hilsen, "hei, vi er fra pakistan, men vi vil også feire denne dagen!".

Hadde navnet på dagen vært mer tilsvarende den svenske nasjonaldagen (svenska flaggans dag), så hadde det blitt mer rart med andre flagg, men her er det den norske grunnloven som feires, og den er tross alt grunnlaget vårt for frihet, demokrati og likeverd her i landet, så jeg syns faktisk det blir mer respektløst å hisse seg opp over at folk fra andre land også vil vise at de setter pris på denne loven og dette landet.

Ja, det er en litt annen måte enn "vår" tradisjonelle, med bare norske flagg, men hva så? Dette er folk som har flytta halve jorda rundt fordi de har hørt at dette er et bra land å leve i, i mange tilfeller har dette også faktisk skjedd med livet som innsats, eller det er folk som allerede har satt livet på spill ved å gjøre motstand mot diktatur og annen faanskap i hjemlandet sitt. Så kommer noen tullinger og hisser seg opp over at de vil feire 17.mai med "feil" flagg? Idioti. De tar naturligvis fram flagget "sitt" fordi "de" er stolte av det, og de feirer dagen fordi de setter pris på landet og rettighetene man har her, altså feirer de 17.mai med det de er mest stolte av, og hva er det som er galt med det?
Sist endret av atomet; 12. april 2008 kl. 11:51.
Kunne noen av dere forestilt dere å valse inn i et annet lands parade på nasjonaldagen, med et norskt flagg, imens du sa at det bare var for å vise respekt for landet, samtidig som du viste at du var norsk???
Det er Norges nasjonal dag, ikke pakistans, ikke Iran, ikke Irak. Vis vi hadde gått rundt med norske flag på pakistans nasjonal dag ville de ha kalt det spottende og klikket i vinkel.

Jeg er ikke rasistisk sier bare at det er NORGES nasjonal dag og alle andre land har sin egen nasjonal dag. Når man kommer til Norge må man tilpasse seg det Norske samfunnet, det gjør man ikke med å spotte den Norske nasjonal dagen på den måten.
Sitat av Bernhard
Det er Norges nasjonal dag, ikke pakistans, ikke Iran, ikke Irak. Vis vi hadde gått rundt med norske flag på pakistans nasjonal dag ville de ha kalt det spottende og klikket i vinkel.
Vis hele sitatet...

Hadde du gått rundt med et norsk flagg i enten Pakistan eller lignende land på deres nasjonaldag, så hadde du blitt henrettet på stedet! Det kan du være 100% sikker på!
La alle feire 17. mai med norske flagg, og folk som kommer fra andre steder kan da for all del bruke to flagg f.eks. ett stort norskt flagg og ett lite flagg under med sitt eget land, men dette kan jo virke en smule feil med tanke på at ett annet flagg er under ett annet.
Når jeg tenker meg litt om så hadde det jo kansje som tidligere nevnt vært en bra løsning å ha sin "egen" nasjonaldrakt og norskt flagg, (normenn har bunader etter hvor i landet de er fra)
Hvis jeg er i andre sin bursdag så insisterer jeg aldri på å synge mitt eget navn i "happybirthday" sangen når jeg har bursdag på en helt annen tid og er i vedkommendes hus.
EDIT: Heller ikke om jeg har spleiset på huset med personen og er like mye eier av det som han. (safer meg)

Men kanskje det er skikk og bruk i pakistan?
Sist endret av Elefanten; 12. april 2008 kl. 14:01.
Sitat av Drachir
Kinseek, du går kanskje litt langt når du sier at alle som mener innvandrere ikke skal heise egne flagg på 17. mai er rasister...
Vis hele sitatet...
Da må du gjerne påpeke hvor jeg har sagt akkurat det, for det er ikke min mening.

Sitat av Drachir
Hva mener du med at innvandrere viser sin respekt for Norge ved å vaie sin egne flagg på 17. mai. Ville det ikke være et større uttrykk for respekt om de istedenfor kunne føre det norske flagget???
Vis hele sitatet...
Det jeg først og fremst reagerer på, og som jeg skrev, er oppfattelsen mange har at innvandrerne er frekke og respektløse ved å vifte med ikke-norske flag. Det tolker jeg også som en oppfatning som mener at innvandrere ønsker og være frekke og respektløse. Hvordan noen skulle ha den intensjon å være respektløs ved å vifte med andre flag og rope hurra for norge er meg uvisst.

At noen ønsker å bare se norske flag på 17.mai er greit nok, men å fra det gå til å mene at innvandrere/besøkende har den intensjon å være respektløse og at vi burde nesten fike til dem og kaste dem ut av landet er en enorm kortslutning.

Noen ønsker kanskje å vise at foruten av stoltheten av det norske, som det er "nok" av å se på 17.mai, så er den delen av den enkelte person med utelandsk tilknytning også begeistret av norge. Det kan være en intensjon om å vise at de elementene av "utlendinghet" en bærer på også viser respekt til norge.

Sitat av Drachir
Kunne noen av dere forestilt dere å valse inn i et annet lands parade på nasjonaldagen, med et norskt flagg, imens du sa at det bare var for å vise respekt for landet, samtidig som du viste at du var norsk???
Vis hele sitatet...
Ja lett. Spesielt hvis jeg ønsket å understreke brorskapet mellom nasjonene. Kunne fint ha hatt et norsk flag i USA på deres nasjonaldag.

Sitat av Elefanten
Hvis jeg er i andre sin bursdag så insisterer jeg aldri på å synge mitt eget navn i "happybirthday" sangen når jeg har bursdag på en helt annen tid og er i vedkommendes hus.
Vis hele sitatet...
Men er det det som foregår når det dukker opp andre flag, at de ønsker å erstatte det? Eller er det kanskje at de ønsker å vise hvem som gir respekt, på samme måte som folk i bursdagen din faktiskt har navn og kanskje navnekort rundt bordet?
Sist endret av Kinseek; 12. april 2008 kl. 14:35.
Sitat av Kinseek
Men er det det som foregår når det dukker opp andre flag, at de ønsker å erstatte det? Eller er det kanskje at de ønsker å vise hvem som gir respekt, på samme måte som folk i bursdagen din faktiskt har navn og kanskje navnekort rundt bordet?
Vis hele sitatet...
Akkurat her har du rett, men la meg reformulere.

Vi feirer jo faktisk ikke "osselv", vi feirer ikke "nordmenn", men NORGE. Så la meg heller si jeg holder en fest for huset mitt, som jeg har bodd i i 10 år (uansett hvor teit det høres ut:P).

At da den nyinflyttede kompisen min skal feire huset på andre siden av gaten, på 10-årsdagen til huset mitt, enda det ikke er noen spesiell dag for det huset, DET hadde jeg hatt store problemer med å fatte.
Enkelt og greit, 17. mai er en tradisjon for oss i Norge, hvor vi går i tog med det NORSKE flagget. Det er en veldig viktig tradisjon for mange, og hvorfor innavndrere da absolutt må ta med andre flagg inn i toget fatter jeg ikke. Det er ihvertfall helt uten respekt for den norske tradisjonen
Sitat av Elefanten
Vi feirer jo faktisk ikke "osselv", vi feirer ikke "nordmenn", men NORGE.
Vis hele sitatet...
Da ble det hele totalt uforståelig for min del. "Norge" er jo ikke noe mer enn summen av de som tror på ideen "Norge", altså "oss selv".

Sitat av Elefanten
Så la meg heller si jeg holder en fest for huset mitt, som jeg har bodd i i 10 år (uansett hvor teit det høres ut:P).

At da den nyinflyttede kompisen min skal feire huset på andre siden av gaten, på 10-årsdagen til huset mitt, enda det ikke er noen spesiell dag for det huset, DET hadde jeg hatt store problemer med å fatte.
Vis hele sitatet...
Enda større ? Det du leter etter er vel analogier som går ut på an noen ønsker å erstatte en fest med sin egen helt for sin egen skyld? Det er nettopp den tanken jeg stiller spørsmål ved. Alle er vel enige om at det er samme festen.
Hvordan skal alle være enige om det? Dersom vi har tibetanske, pakistanske, danske og svenske flagg svaiende så blir det ikke lenger en feiring av grunnloven, men en individuell feiring av segselv.

Hvordan kan man feire den norske grunnloven ved å veive med pakistanske flagg, et flagg som representerer helt andre verdier?
Jeg var i grunn imot dette når jeg begynte å lese, men det er så mange som er så gode til å argumentere her at jeg har et helt annet syn nå nff=win
Sitat av Elefanten
Akkurat her har du rett, men la meg reformulere.

Vi feirer jo faktisk ikke "osselv", vi feirer ikke "nordmenn", men NORGE. Så la meg heller si jeg holder en fest for huset mitt, som jeg har bodd i i 10 år (uansett hvor teit det høres ut:P).

At da den nyinflyttede kompisen min skal feire huset på andre siden av gaten, på 10-årsdagen til huset mitt, enda det ikke er noen spesiell dag for det huset, DET hadde jeg hatt store problemer med å fatte.
Vis hele sitatet...
Nei, du tar faktisk feil. Vi feirer ikke NORGE, vi feirer Grunnloven.
Sitat av atomet
Nei, du tar faktisk feil. Vi feirer ikke NORGE, vi feirer Grunnloven.
Vis hele sitatet...
Den Norske Grunnloven

Sitat av x3m187
Du ta deg en bolle eller to. Er selv Pakistaner, og har tjenestegjort for kongen og fedreland i snart tre år. Både innenfor kongerikets grenser og i NATO tjeneste for Norge.

Det finnes faen meg bedre måter å argumentere for enn å være så jevlig frekk som deg.
Vis hele sitatet...
Er jeg frekk? Har jeg gått i gatene i Mr. Ali land og vifta med det Norske flagget? Jeg driter i om du har tjenestegjort Kongen, Nato eller for all del mora di, for det har ikke noe med denne saken å gjøre.
Sist endret av Ztiiiaan; 12. april 2008 kl. 18:36.
Sitat av Ztiiiaan
Den Norske Grunnloven



Er jeg frekk? Har jeg gått i gatene i Mr. Ali land og vifta med det Norske flagget? Jeg driter i om du har tjenestegjort Kongen, Nato eller for all del mora di, for det har ikke noe med denne saken å gjøre.
Vis hele sitatet...
Du er jo faen meg umulig. Poenget du fikk servert, men som du tydeligvis ikke tok, var at argumenteringen din ikke holder mål! Det klarer du forsåvidt å understreke selv.

Uansett hvilke meninger du har, så burde det faen meg ikke være så vanskelig å ikke snakke som en komplett idiot. Det er INGEN som tar deg alvorlig og du fremstår som lobotomert. Du kommer med påstander som du ikke begrunner og du uttaler deg som om dine påstander skal tas for fakta og at den som mener noe annet er idiot.
Sitat av Ztiiiaan
Hadde du gått rundt med et norsk flagg i enten Pakistan eller lignende land på deres nasjonaldag, så hadde du blitt henrettet på stedet! Det kan du være 100% sikker på!
Vis hele sitatet...
Regner med at det har skjedd flere ganger? eller er du bare stor i kjeften?
Sitat av Ztiiiaan
Hadde du gått rundt med et norsk flagg i enten Pakistan eller lignende land på deres nasjonaldag, så hadde du blitt henrettet på stedet! Det kan du være 100% sikker på!
Vis hele sitatet...
Da burde vi vel vise at vi er bedre enn de landene, og faktisk akseptere sånt?
hvem faen bryr seg? Negere finner du overalt uansett.
17. mai er i Norge Norges nasjonaldag. Da skal det norske flagget heises. Man kan heise flagg fra X land når de har nasjonaldag. Man drar vel ikke til noen i bursdag og feirer seg selv?
Sitat av GoodKat
17. mai er i Norge Norges nasjonaldag. Da skal det norske flagget heises. Man kan heise flagg fra X land når de har nasjonaldag. Man drar vel ikke til noen i bursdag og feirer seg selv?
Vis hele sitatet...
Bra sakt, når folk reiser til Norge må de tilpasse seg Norge, det er ikke så mange innvandrere flinke til. Noe av dette skyldes relgionen de har, det syns jeg er en dårlig grunn. Men når de vil feire sitt eget land på Norge sin nasjonal dag så er det så sinnsykt frekkt at det nesten ikke går an.
Sitat av GoodKat
17. mai er i Norge Norges nasjonaldag. Da skal det norske flagget heises. Man kan heise flagg fra X land når de har nasjonaldag. Man drar vel ikke til noen i bursdag og feirer seg selv?
Vis hele sitatet...
Når ble det å veive sitt lands flagg det samme som å feire sitt eget land? Å flagge er et tegn på respekt, ikke selvforhøyelse. Jeg synes det er hyggelig og flott at innvandrere er ute og gaten og flagger den 17. mai, uansett hvilke flagg som svaier. Å nekte dem å hylle Norge på sin måte, det synes jeg er skammelig. Skal ikke innvandrere få lov å bruke sin egen nasjonaldrakt på 17. mai heller, kanskje?

Jeg synes manges meninger her er veldig "Norge for nordmenn" aktige, og det synes jeg er synd. For all del, jeg er veldig glad i 17. mai, men hvorfor skulle jeg jeg føle meg støtt av å se et pakistansk flagg blant de norske flaggene? Det er på tide å innse at Norge er et flerkulturelt samfunn, og det at innvandrere deltar på nasjonaldagen vår ser jeg da bare som et tegn på at integreringen har gått i riktig retning. Jeg mener det er dobbeltmoral å kritisere innvandrere som vil feire 17. mai, og samtidig kritisere innvandrernes integrering i samfunnet vårt.

Det må da finnes en dag i året hvor vi alle kan feire Norge, uten at noen skal krangle og lage kvalm av ikke-saker. Voks opp, ingen har enerett på noe som helst her i verden. Alle har rett til å feire Norges nasjonaldag, slik som de selv vil. Ytringsfrihet, som dere frp'ere er så glad i. Joda, vi kan tegne og trykke karikaturtegninger av Muhammed (og det bare på pur faen), men innvandrere får faen ikke lov å heise sitt eget flagg i RESPEKT for Norge på 17. mai. Dobbeltmoral? Ja.
Sist endret av emphi; 13. april 2008 kl. 01:04.
Sitat av emphi
Når ble det å veive sitt lands flagg det samme som å feire sitt eget land? Å flagge er et tegn på respekt, ikke selvforhøyelse. Jeg synes det er hyggelig og flott at innvandrere er ute og gaten og flagger den 17. mai, uansett hvilke flagg som svaier. Å nekte dem å hylle Norge på sin måte, det synes jeg er skammelig. Skal ikke innvandrere få lov å bruke sin egen nasjonaldrakt på 17. mai heller, kanskje?

Jeg synes manges meninger her er veldig "Norge for nordmenn" aktige, og det synes jeg er synd. For all del, jeg er veldig glad i 17. mai, men hvorfor skulle jeg jeg føle meg støtt av å se et pakistansk flagg blant de norske flaggene? Det er på tide å innse at Norge er et flerkulturelt samfunn, og det at innvandrere deltar på nasjonaldagen vår ser jeg da bare som et tegn på at integreringen har gått i riktig retning. Jeg mener det er dobbeltmoral å kritisere innvandrere som vil feire 17. mai, og samtidig kritisere innvandrernes integrering i samfunnet vårt.
Vis hele sitatet...
Handlet ikke denne debatten om hvor vidt de skulle få lov til å gå med sitt eget flagg i tog?

Dette med å gå i tog på nasjonal dagen er en tradisjon som ikke er serlig utbredt, men vi gjør det her i Norge.


Du snakker om dobbelt moral, men jeg er uenig i måten du framstiller det.

Det med å gå i tog med ett annet flagg enn norskt på 17.mai skaper mer provokasjon enn glede vil JEG anta.

Når jeg tenker på invandrere som ikke vil intregrere så tenker jeg på kvinner som ikke kan ligge på samme rom som norske kvinner eller menn siden de er "skitne". Det er jo bedere at en muslim får ett dobbelt rom alene enn at to nordmenn må dele, fordi nordmennene kan jo ligge på gangen men det kan ikke muslimene fordi de må jo være alene i ett rom på sykehuset.

Håper ingen føler seg krenket av det jeg har skrevet over, det er min mening og det er ikke meningen å krenke noen.
Sitat av Bernhard
Når jeg tenker på invandrere som ikke vil intregrere så tenker jeg på kvinner som ikke kan ligge på samme rom som norske kvinner eller menn siden de er "skitne". Det er jo bedere at en muslim får ett dobbelt rom alene enn at to nordmenn må dele, fordi nordmennene kan jo ligge på gangen men det kan ikke muslimene fordi de må jo være alene i ett rom på sykehuset.
Vis hele sitatet...
Har du hørt om historier hvor muslimer har fått innvilget enkeltrom, som gjorde at nordmenn måtte ligge på gangen, eller er det bare fri fantasi for å prøve å få fram et løgnaktig propagandapoeng?
Litt OT, men ei veninne av meg mener at mørkhudete ikke kan bruke bunad samtidig som hun mener de må flagge med rødt, hvitt og blått på 17.Mai
Sitat av DonTomaso
Har du hørt om historier hvor muslimer har fått innvilget enkeltrom, som gjorde at nordmenn måtte ligge på gangen, eller er det bare fri fantasi for å prøve å få fram et løgnaktig propagandapoeng?
Vis hele sitatet...
Har blitt fortalt det av folk jeg kjenner som har vært innlagt på syke hus, kanskje litt overdrivelse men har hørt at muslimer har fått dobbelt romm alene mens nordmenn har måttet dele. Dette hadde med relgionen dis å gjøre.
Sitat av Bernhard
Handlet ikke denne debatten om hvor vidt de skulle få lov til å gå med sitt eget flagg i tog?

Dette med å gå i tog på nasjonal dagen er en tradisjon som ikke er serlig utbredt, men vi gjør det her i Norge.

Du snakker om dobbelt moral, men jeg er uenig i måten du framstiller det.

Det med å gå i tog med ett annet flagg enn norskt på 17.mai skaper mer provokasjon enn glede vil JEG anta.

Når jeg tenker på invandrere som ikke vil intregrere så tenker jeg på kvinner som ikke kan ligge på samme rom som norske kvinner eller menn siden de er "skitne". Det er jo bedere at en muslim får ett dobbelt rom alene enn at to nordmenn må dele, fordi nordmennene kan jo ligge på gangen men det kan ikke muslimene fordi de må jo være alene i ett rom på sykehuset.

Håper ingen føler seg krenket av det jeg har skrevet over, det er min mening og det er ikke meningen å krenke noen.
Vis hele sitatet...
Nå drar off topic så det holder, men jeg skal svare likevell. Jeg skrev om integrering i forhold til nasjonaldagen vår. At invandrere vil delta på og feire 17. mai er da klart og tydelig et tegn på at integreringen har gått i riktig retning, er det ikke? Selvsagt er jeg enig i at det på mange andre områder er stort forbedringspotensiale for integrering, men det handler heller ikke denne tråden om.

Alle som kritiserer integreringen i Norge burde føle seg spesielt beæret over at innvandrerne feirer 17. mai. Noe tydeligere tegn på at de ønsker å være en del av det norske samfunnet kan jeg ikke tenke meg.