Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 947
Hei

På skolen bruker vi et system som kalles fronter, databasen for brukere, passord og sånt ligger hos fylkeskommunen (trur jeg)

det jeg egentlig lurer på da er:
Hvis jeg har et "for vanskelig" passord, som består av alle mulige tegn på tastaturet, er det mulig at databasen er konfiguret monga og den ikke takler passordet? jeg må nemelig resette passordet flere ganger i uka for tida, fordi det ikke funker lengere. det er litt kjedelig når jeg faktisk prøver å komme inn hjemme fra, da jeg ikke kommer inn pga dette. vil helst ikke ha noe mindre sikkert passord enn det jeg har, da det faktisk blir oppbevart karrakter etc der.
Hmm, hva defineres som for vanskelig? Jeg har selv et passord med 15 bokstaver og tall, og fronter har ingen problemer med å takle den.
Så vidt jeg vet ligger ikke karakterer på elevers kontoer på fronter?
Sitat av Fellwarden
Så vidt jeg vet ligger ikke karakterer på elevers kontoer på fronter?
Vis hele sitatet...
Det ligger gjerne karakterer gitt på innleveringer via fronter, men i Norge er skolene påbudt å ha en skriftlig kopi også.
Regner med at databasen kan faa problemer med aa lagre passordet dersom det er for langt, men da vil du hoeyst sannsynlig faa beskjed om det naar du proever aa bytte.
eneste jeg kan tenke meg uten og ha noen gang brukt front greia. Det er at en av password tegna dine blir brukt for og skile i data base. prøv og sett password som bare består av tall/bokstaver uten speial tegn som: #!"€%&/()=? osv...