Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 7036
Heisann. Nå er jeg så og si tom for penger. Alt jeg har er 10 euro. Så, da tenkte jeg at jeg kunne gå til banken og veksle inn denne i norske kroner så jeg faktisk kunne fått meg noe å spise. MEN. Hvor høyt er gebyret i banker i dag ? Vil jeg egentlig få noe ut av så lite euro? Tenker på sparebank 1.

( Mulig jeg finner litt mer )
Et raskt googlesøk fra et annet forum ga meg; 20kr om du er medlem i Sparebank1, 100,- om du ikke er det.

Uansett, du får bare vekslet lapper.
Ulldotten's Avatar
Trådstarter
29 0
Jeg søkte på nettet og der fant jeg ingenting. Men tusen takk. Jeg er medlem i sparebank 1 ! Skal lete etter noen flere lapper jeg da..

Noen som vet hva kursen ligger på ? Hva man får for en euro? ( Eller ti - minus de 20 kr )
Sitat av Ulldotten
Jeg søkte på nettet og der fant jeg ingenting. Men tusen takk. Jeg er medlem i sparebank 1 ! Skal lete etter noen flere lapper jeg da..

Noen som vet hva kursen ligger på ? Hva man får for en euro? ( Eller ti - minus de 20 kr )
Vis hele sitatet...
Valutakalkulator
Ulldotten's Avatar
Trådstarter
29 0
Tusen takk!
jeg har hørt at å veksle på foreks er billigere enn å gjøre det i bank. tror heller ikke de tar gebyr. dette er da bare det jeg har hørt
Hvis du skal veksle penger, så er jeg ganske sikker på at det er best å gjøre det i en bank. Posten derimot må du nok ikke finne på å besøke, for de er ekstremt dyre på dette området.
Forex! forex.no
Sitat av molotow
Forex! forex.no
Vis hele sitatet...
Selv om slike tjenester ofte reklamerer med at de ikke tar gebyr, har de sjelden veldig gunstig vekslingsrate. Dvs. at der en bank kunne gitt deg 8.50 for en euro, Forex vil kun gi deg 8.

Ville satsa på banken, jeg.
Sitat av Nakai
Selv om slike tjenester ofte reklamerer med at de ikke tar gebyr, har de sjelden veldig gunstig vekslingsrate. Dvs. at der en bank kunne gitt deg 8.50 for en euro, Forex vil kun gi deg 8.

Ville satsa på banken, jeg.
Vis hele sitatet...

Og når da trådstarter skal veksle 10 euro blir dette kurstapet svimlende 5 kroner..

Altså... 100 kroner i gebyr i banken (evt 20 dersom medlem) eller 5 kroner på forex

Satser du fortsatt på banken?
Sist endret av moyd; 23. juli 2008 kl. 11:52.
Ulldotten's Avatar
Trådstarter
29 0
Jeg må jo ha pengene i dag, da er vel banken kjappest utansett?
Tips: Veklse penger på gata, så får du mye billigere samtidig slipper alt gebyr shit. :P
Ulldotten's Avatar
Trådstarter
29 0
Tror nok det er litt usannsynlig at jeg kommer til å veksle euro på gata med fremmede folk, Jokke2.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Ulldotten
Tror nok det er litt usannsynlig at jeg kommer til å veksle euro på gata med fremmede folk, Jokke2.
Vis hele sitatet...
Tror sjansen er enda mindre for at fremmede folk kommer til å veksle euro med deg.
Ulldotten's Avatar
Trådstarter
29 0
Ja, den også.
Neutral Good
Mith's Avatar
OT: Her i Oslo går det stadig saker i bydelsaviser og lokaltv om "turister" som skal veksle penger på gata. De som er ålreite nok til å hjelpe en "turist" i nød mister som regel lommeboka samtidig.

Så ja, noen er villig til å veksle penger på gata for deg.
Ulldotten's Avatar
Trådstarter
29 0
Sitat av Mith
OT: Her i Oslo går det stadig saker i bydelsaviser og lokaltv om "turister" som skal veksle penger på gata. De som er ålreite nok til å hjelpe en "turist" i nød mister som regel lommeboka samtidig.

Så ja, noen er villig til å veksle penger på gata for deg.
Vis hele sitatet...
"Hurra.." liksom..
Det er bare å ta med kalkulator også veksle, og sjekke om det blir riktig tall. De gir alltid bra valuta enn det de gir i banken. Så jeg hadde nok gjort det på gata.
Sist endret av jokke2; 23. juli 2008 kl. 16:25.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet hva det vil koste meg å veksle inn 300 pund? Hva mye banken tar seg betalt? Plussbanken om det har noe betydning.
Det blir vell samme som med de fleste andre. Litt dårligere kurs enn den generelle kursen + liten avgift. Som oftest 20-100 kr.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Det blir vell samme som med de fleste andre. Litt dårligere kurs enn den generelle kursen + liten avgift. Som oftest 20-100 kr.
Vis hele sitatet...
Takker og bukker mann.
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Noen som vet hva det vil koste meg å veksle inn 300 pund? Hva mye banken tar seg betalt? Plussbanken om det har noe betydning.
Vis hele sitatet...
Blir ikke det akuratt samme spørsmålet som er stilt over? Bare annen valuta.
Er ikke noen forskjell på gebyr om man veklser pund eller euro.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Blir ikke det akuratt samme spørsmålet som er stilt over? Bare annen valuta.
Er ikke noen forskjell på gebyr om man veklser pund eller euro.
Vis hele sitatet...

Det stemmer det, MEN gebyret kan variere utifra summen som skal veksles. 300 pund er relativt mye mer enn 10 £. Jeg vekslet 11.000 til Euro i sommer, og jeg betalte litt mer enn 20 kr i gebyr. Tror selve gebyret var på 100-150, men tør ikke si noe sikkert. Det som gir mest utslag er den kursen du får veksle med.

Bankene opererer med oversikter hvor du kan se hvor mye de gir for *valuta* og hvor mye de selger *valuta* for.

DNBnor sin liste ligger her
https://www.dnbnor.no/markets/intera...tml?WT.ac=null

300 pund blir da 3036 kr - gebyr. Ender da mest sannsynlig med noe ganske nøyaktig rundt 3000 kr.
▼ ... over et år senere ... ▼
Beklager for at jeg får opp denne tråden igjen, men regner med at det er bedre enn å lage en ny en.
Har 380 tyrkisk lire, hvor kan jeg få vekslet dette i Trondheim?
kjedelig streiting
Stikk på forex.. Tar deg 5 min, og du slepper gebyr mot at du får en litt dårligere kurs. Så lenge du ikke bor på finnmarksvidda bør du jo også finne et kontor.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Beklager for at jeg får opp denne tråden igjen, men regner med at det er bedre enn å lage en ny en.
Har 380 tyrkisk lire, hvor kan jeg få vekslet dette i Trondheim?
Vis hele sitatet...

Forex
ser bra ut
Forex

Trondheim
Sentralstasjon, Fosenkaia 1
7010 Trondheim
Tel: +47 73522200

For 380 lire får du utbetalt : 1 187,42 NOK


edit : to slow
Sist endret av danseku; 30. mai 2011 kl. 13:14.
Takk for svarene! =)