Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Noen som spiller instrumenter?
akustisk gitar 19 15,32%
el gitar 34 27,42%
bass 8 6,45%
slagverk 15 12,10%
keyboard(synth) 7 5,65%
Ingen 31 25,00%
strykere - 0%
blåsere 10 8,06%
Stemmegivere: 124. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  52 2207
bare litt nyskjerrig
spiller gitar selv
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Vel, å si at jeg spiller gitar er vel å ta litt sterkt i... Det ville vært mer riktig å si at jeg klimprer på den, og håper jeg blir bedre etter hvert
HME
HME's Avatar
Trådstarter
er jo ikke særlig god jeg heller da men,har hatt el gitaren under ett år,men spilte på en råtten kasse gitar med plast strenger før det
guitartabs.cc
har vi ikke hatt denne diskusjonen ørten ganger? vel uansett har spillt gitar i 10 år jeg
begynte å spille gitar når jeg var 6-7 år gammel, spiller også litt keyboard (midi sequencing og sånt), hoved intrumentet har vært bass siden jeg var 12 år gammel. bruker mye tid på å øve og mye av sparepengene går med på å kjøpe strenger. vel-vel.
Spiller gitar og "behersker" bariton.
Band i 5 år og korps i syv (har sluttet nå da...)
Spiller både Akustisk og El. Gitar ....
Husker ikke helt når jeg begynte nøyaktig...
Begynner vel å bli en god del år siden tenker jeg...

Dessverre vært uten instrument i en tid nå
Gitaren jeg hadde sist ble stjålet...

Skal skaffe meg ny så snart muligheten byr seg...
Har tenkt å satse på en 7-strengers Ibanez El-gitar...
Weehee. 6,67% (1 pers) spiller slagverk - and thats me. Spilt trommer i 10 år jeg også. www.firehouse.no
spillte fiolin i et par år når jeg var mindre, men så begynte jeg å digge rock og metal og var det plutselig ikke like kewlt.
Spiller bass akkurat nå, har hållt på et par år men det er først nå siste året at jeg har gått skikkerlig inn på å lære meg å spille og å bli god.
Har en halv-akustisk Washburn AB20 Bass. Den er sinnsykt lettspillt og den har en ren og klar lyd, men jeg får bare svake ulyder og klarr når jeg forsøker å slape :/
Tenker kjøpe en 5 streger....bikker mest mot en Ibanez 3005e, men jeg har vansker med å bestemme meg.
spillte piano i 6 år , men var aldri noen kløpper til å øve. Og da jeg starta i 9klasse på ungdomskolen var jeg to hakk bedre en lisa gikk itl skolen.
ikke akkurat noe å brife med

instrument er jævlig mye øving og slit og heller ikke noe gøy hvis man ikke øver mye.

men notene lærte jeg faktisk
HME
HME's Avatar
Trådstarter
Noen tips til en nybegynner da!?
øver opptil 4 timer hver dag.. så tåler ikke de andre i huset mer
noen som vet om det står noen skalaer noe sted på nettet forresten?!
Jeg bruker ett program som heter Guitar-pro...Synes at det programmet Rulez...

Du finner det på www.guitar-pro.com

Det finnes rikelig med tabs i det formatet programmet bruker.
Du kan lage både bass, gitar og tromme-tabs,og spille av sangene... (Bra hvis man har tenkt å trene på gitar-spilling f.eks.)
Du finner tabs på www.mysongbook.com (Skalaer finner du under "exercises" i menyen på sida )
De har over 11000 Tabs for øyeblikket... og antallet øker stadig.

Har selv lagd tablatur på 1 sang eller 2 i det formatet...
Sist endret av s1rR34L; 24. oktober 2002 kl. 15:24.
Guitar-Pro er rå bra. virkelig å rekommendere
hadde nok vært ganske sucki sucki på bass om det ikke vært for guitar-pro.
Kvaliteten på tabs'en varierer ganske mye(beror på hvem som laget den), men man finner nesten alltid (iallefall) en god versjon av sangen man leter etter.
Jeg går og venter på at en kamerat skal få seg ny bass, ettersom jeg skal kjøpe hans gamle så fort han får råd til ny. Ser også etter en brukt kassegitar for å klimpre litt på, noen i Oslo-området som vil selge meg en?
jeg spiller keyboard (data) :P
HME
HME's Avatar
Trådstarter
vurderer å kjøpe bass gitar..men har ikke penger til forsterker i tillegg så jeg må nok vente til jul men er det noen som vet om det går ann å kjøpe et eller annet som gjør slik at jeg kan bruke gitar forsterkeren som en bass forsterker?!
takker for det programmet og tab siden
og noen som har prøvd eller har banjo,i så fall er det så vanskelig å få til noe som høres bra som enklte skal ha det til!?
Sist endret av HME; 24. oktober 2002 kl. 20:27.
spiller en del instrumenter.. bass, gitar, saksofon, trommer og piano .. pluss at jeg mekker en del på pc'en (midi sequencing) Kan en del på alle disse, men er best på trommer og bass ..

Går første året på musikk-linja med trommer som hovedinstrument .. det er digg !
HME
HME's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av dMa
spiller en del instrumenter.. bass, gitar, saksofon, trommer og piano .. pluss at jeg mekker en del på pc'en (midi sequencing) Kan en del på alle disse, men er best på trommer og bass ..

Går første året på musikk-linja med trommer som hovedinstrument .. det er digg !
Vis hele sitatet...
tøft
har lyst å begynne på noe musikk skole greier jeg og men tåler ikke tanken på å ikke lykkes da,ingen utdanning eller noe
men er det ikke en del dans og sånne ting og der?
Sist endret av HME; 25. oktober 2002 kl. 13:57.
rekylvinyl.no
div. saxofoner + noe tagenter
har spillt el gitar i ca. 6 år nå. øver en del og har begynt å spille ganske fort og greier...
spilte saksofon for fire år siden :P
Har spilt gitar siden jeg 14.. Det blir vel 9 år nå da.
Har altfor dårlig tålmodighet egentlig, til å sitte flere timer med gitaren til at jeg skal bli god. Jeg vil bli god nå.. Arghh..
Hvis en skal bli en kløpper på gitar, så er vel Steve Vai løsningen best. Syntes å ha lest at han satt 12 timer om dagen med gitaren da han var "ung"..
Har også spilt i et band vi kalte Powerage .. Var jo bare AC/DC cover-låter, så de fleste låtene ble uten solo. ..
Umulig å kopiere Angus Young !!
gEM: spiller du altså i firehouse? Husker dere var i Odda for ei lita stund sia. Etter hva jeg hørte så var det veldig bra. Var det noe liv på hjørna da? Dere hadde ihvertfall fete kostymer.
Opprinnelig postet av HME

tøft
har lyst å begynne på noe musikk skole greier jeg og men tåler ikke tanken på å ikke lykkes da,ingen utdanning eller noe
men er det ikke en del dans og sånne ting og der?
Vis hele sitatet...
Første året (Grunnkurs MD) er det obligatorisk med dans og drama (eller noe sånt) .. Det er først i VK1 og VK2 du får velge hva du vil drive mest med.. (Gå videre på dans, musikk eller drama)

Jeg for min del skal videre på musikk..

Musikklinja er ikke noen yrkes-utdanning for å bli musiker.. det er rett og slett vanlig allmen med fordyping innen musikk..

oa
HME
HME's Avatar
Trådstarter
Noen som vet om noen grupper som har ok musikk som det ikke er alt for vanskelig å spille?! lærer det meste av sangene så kommer det alltid en eller annen solo å ødelegger hele greia
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Er beatbox ett instrument??I såfall ja.... meneh holder meg til å lage tekster og sånn jeg, lar andre stå for beats osv. Noen her som har peil på å mekke beats som har lyst på ett samarbeid????
Opprinnelig postet av totto
Er beatbox ett instrument??I såfall ja.... meneh holder meg til å lage tekster og sånn jeg, lar andre stå for beats osv. Noen her som har peil på å mekke beats som har lyst på ett samarbeid????
Vis hele sitatet...
kanskje det? hvilken sort musikk trenger du beats til?
He, eh hvis blokkfløyte teller, så har jeg spilt det på skolen
HME
HME's Avatar
Trådstarter
noen som vet om noe rimelig utstyr man kan bruke til å ta opp det man spiller på gitaren?!har lyst å prøve spille noen sanger å legge til litt trommer å sånt hvis jeg får det til
▼ ... over et år senere ... ▼
hey HME hva slags gitar har du???
joda...Euphonium, Baryton og Tuba. 6 år i skolekorps og 7 uker i KNMHHs musikktropp. <-- "teh bandgeek"

Om jeg bare finner litt spenn et sted skal jeg kjøpe meg en gitar også
Jeg spiller bass, gitar og slagverk...hva skal jeg stemme på da?

Har en Yamaha 5-strengs bass. Husker ikke modellnummeret. Jævlig digg.
Så har jeg en B.C.Rich Warlock gitar.
Slagverket jeg spiller på er satt sammen av masse gammelt rask. Noe er Ludwig, noe er Pearl, men vi kaller det for PØRL!
Jeg begynte å spille gitar for noen år siden. Kjøpte meg gitar og meldte meg på kurs, men fant ut etter 4 uker at det ikke var noe for meg.
Gitar er mitt våpen. Squier Stratocaster!
har spilt trommer i 8 år nå. lært opp igjennom korpset har spilt i band i snart et halvt år tror jeg! vi meldte oss på UKM i år, og gikk videre til fylkesmønstringa i Sør-Trøndelag noen som skal dit å se på eller? hei på oss vi heter Vogelsitze
Spilt trommer i 8 år jeg også! + gitar og bass i ukjent antall år...
Spilt i band i ca 5 år, og korps i 7 år.. SÅ LEI AV KORPS!! For lite rock i korpset! Blitt mer interessant å spilt sanger som The Trooper osv. i korpset!
Gikk videre på UKM i N-Trøndelag i år og faktisk!! hehe!

Noen her som har gått på Rødde fhs?? Skal dit til neste år og lurer litt på hvordan det er der...
Spiller trompet, spilt nå i 9 år i korps.

Frakke saker
Opprinnelig postet av Str|der
Spiller trompet, spilt nå i 9 år i korps.

Frakke saker
Vis hele sitatet...

wow, akkurat det samme som meg! 9. året for meg.

Korps musikk er ikke akkurat det mest spenstige, er enig med dere i det, men det er jo ikke alt som er python heller da. Nå er ikke musikken grunnen til at jeg går i korps, det er vel heller miljøet. Tro det eller ei, det er faktisk mange eldre i skolekorpset jeg går i! (Mange små dritt unger også da :S hehe)
hei. jeg heter martin. jeg spiller trommer. eller slagverk om du vil. det har jeg gjort en god stund. nærmere bestemt i ca. 7 år. jeg har hatt noen pauser. det var ikke så smart. nå spiller jeg ca. 1-2 timer hver dag. det er smart. jeg spiller i et band.¨

Supabob: jeg så dere jo på isak på ukmrocken på fredag. Dere var flinke.
Spiller munnspill jeg.. Dog litt fristil musikk..
hmm... spiller trummor, sikkert spilt det i ca. 7 år eller.no. settet er et

7 trommers Mapex pro M (en basstromme men med dobbeltpedal)
14" Zildjian ZBT + hihat
16" Zildjian A custom crash
20" Paiste 2002 ride
18" Wuhan China
også skal jeg kjøpe en ny crash eller splash på onsdag


jaja, blir mye maideninspirert metal i bandet Leichnam Zähler, vi har vel holdt på i 6 år.
spiller piano, akustisk gitar og litt trekkspill jeg. (Skuffende at trekkspillet ikke fikk reservert en plass i pollen.)
Tja... ca 10 år i korps. både voksent og skolekorps. har både spilt bariton og tuba, men gikk over til trombone ca etter 4 år, så jeg har spilt trombone da i 6 år. Så har jeg vokst opp med gitar hjemme, så jeg har altid spilt på den, men det er mest bass nå fortiden.
Opprinnelig postet av seigman
Supabob: jeg så dere jo på isak på ukmrocken på fredag. Dere var flinke.
Vis hele sitatet...
takk er ganske fornøyd med spillinga vår der. gitaristene brukte alt for langt tid på å stille inn lyden, men anyway vi gikk videre
beklager for at jeg gikk offtopic.
Spiller bare piano jeg.
Det som plager meg er at jeg ikke finner noen pianostykker på internett. Hadde vært litt kult å kunne øve meg på f.eks Dimmu Borgir med Sorgens Kammer da.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg spiller gitar. Stemte på el gitar, men spiller vel egentlig all slags gitar! Hehe...
Du må spille soloene også! det er det som er moro.
Har spilt gitar i et og et halvt år no. Spiller ofte flere timer for dagen
og synes at det begynner å gå litt fort nå.
Kjøpte akuratt en korg ax1500g, så jeg morer meg med den.
Du er min venn
niigu's Avatar
Jeg stemte på akustisk.
Jeg er ikke flink.
Du manglet et alternativ der .
Klassisk gitar :P Er det jeg spiller for det meste, men nå er strengene slitt så jeg hoppet over på akustisk.

Spiller omtrent alt som har med musikk å gjøre. Klassisk, akustisk, el gitar, bass, keyboard og piano er det jeg kan
Spiller bass i et band
Har spilt akustisk gitar siden julen i fjor. Jeg er helt frelst, spiller i timesvis hver dag!