Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 1887
Jeg trenger et nytt skjermkort og har fra 0-2500 kr til å bruke på det. Hvilket skjermkort vil dere anbefale meg?
spør hvilke spille du skal bruke det til ?
Geforce er best på OpenGL
Hvis du MAA ha skjermkort naa saa kan du kjoepe et slikt kort:
http://komplett.no/k/ki.asp?sku=119628&cks=PRL

Men jeg skal vente en liten stund til X800 serien blir billigere evnt. rundt HL2 kommer (kan bli en god stund :S)
SpAwN-Xe^'s Avatar
Trådstarter
ja jeg så på det kortet x3m.
men jeg trenger det til doom3 halo 2 half life 2 Ninth.
Det korte skal holde til alle de spillene...Den kan kanskje ikke kjoere MAX kvalitet med hoeyest opploesning paa Doom 3 og HL2,men det kan jeg ikke bekrefte 100%.
Hl2 krever ikke super mye av hardware.
Vent til de spillene kommer ut du,det er mitt raad.
SpAwN-Xe^'s Avatar
Trådstarter
ok. men jeg har en kompiss som ikke fikk til 2 kort på sin pc når han hadde kjøpt di. har det noe spess å si med hovedkortet etc? vet jo der med agp etc. men liksom, noe spess du skal se etter når du skal kjøpe? :S
Da hadde jeg venta til de spilla kom ut så hadde jeg kjøpt da.
Jeg vil ikke anbefall deg noe dritt se, man vet jo aldri hvor ræva kort du kan få. Menne uansett dette er mitt forslag

PowerColor Radeon X800PRO 256MB DDR3 AGP, ATI X800PRO, Backbag Limited Ed, Hi
-
Vår pris: kr 3.995,-

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300425&cks=PRL

Men hvis du skal ha noe akkuratt nå så ville jeg gå for forslaget til x3m. Men det er liten stund til de spilla kommer så har litt tid til å spare
SpAwN-Xe^'s Avatar
Trådstarter
Ninth, jeg nevna jo jeg hadde 2500 kr max til dette. men takk for bryet anyway
hm...Litt av hardwaren din teller av ytelsen din paa Grafikk kortet,F.eks om du har en CPU paa 733MHZ kommer det til aa
gaa mye daarligere enn en CPU med 2,4 Ghz.Det er greit om hovedkorte ditt stoetter AGP X12,men selv om du har X8 kommer du til aa kjenne minimale forskjell.
Stroemforyning teller ogsaa litt.
VIss du ser paa de nyeste kortene fra Radeon og Nvidia...Nvidia har faktisk anbefalt 480w paa det nyeste korte sitt.
SpAwN-Xe^'s Avatar
Trådstarter
ok. takker så mye for hjelpen dere 2 hjalp masse :P
Opprinnelig postet av x3m
Hl2 krever ikke super mye av hardware.
Vent til de spillene kommer ut du,det er mitt raad.
Vis hele sitatet...
Det må det dummeste jeg har sett noen skrive om HL2.
HL2 har en syk graffikmotor som derfor vil kreve syk mye, sier seg selv.
Hl2 og doom3 er de som kommer til å kreve MEST
SpAwN-Xe^'s Avatar
Trådstarter
trodde jeg og
Hm...Nei?
Viss du skal kjoere Hl2 paa det beste kvaliteten saa maa du ha et sykt kort ja.
Men viss du ikke har saa bra kort som f.eks Ti4200 kan du ogsaa spille det paa HL2 men ikke i det beste kvaliteten da selfoelgelig

Jeg har ikke speca. hvor mye Doom3 krever,men det skal visst kreve mye mere enn HL2
SpAwN-Xe^'s Avatar
Trådstarter
ja, den er jeg med på. doom3 er vell mer krevende på best grafikk en hl2. men men. :P
hva er vitsen å kjøre spilla på drittgraffik ?man jo se ikke ordentlig hva man skyter på etc. Det jo akkuratt som å gå på kino å ikke ha lyd på filmen
SpAwN-Xe^'s Avatar
Trådstarter
haha, ja va liksom det. derfor jeg oppgraderer fra gf2pro til Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO Ultimate Edition" så jeg kan se om jeg skyter på veggen eller et stort monser
ja,skjoenner poenget ditt Ninth.
Men skulle bare si at Hl2,ikke trengte "the
best of the best".
Uansett,det er verdt aa kjoepe nytt grafikk kort til Hl2 ,du mister litt av spenninnga viss du ser store firkanter i spiller(erfaring med Farcr) :/
radeon 9800pro, samma hvilken produsent. "same shit". (like bra ca.) ligger vel på rundt 1800kr å har god ytelse i alt annet enn cs
SpAwN-Xe^'s Avatar
Trådstarter
eLNON, det du sier er at 9800pro suger som cs kort? :P
Opprinnelig postet av SpAwN-Xe^
eLNON, det du sier er at 9800pro suger som cs kort? :P
Vis hele sitatet...
Akurat som det skulle bety noe som helst? Uansett er det dette CS-nerden har fått for seg fordi ati hadde en driver som gav fps-drops i millionklassen for ett år tilbake. Problemet finnes ikke lenger nå.
SpAwN-Xe^'s Avatar
Trådstarter
haha, ook :P hehe... har selv spilt cs i 3-4 år. men sluttet for litt siden. takk gud for det...
hva med å vente til faktisk spillet kommer ut? Men ellers ville jeg gått for ATI, det jeg har fått sansen for. Var Nvidia fan før.

Er vel bare å finne det dyreste til 2500kr da.
http://data.techline.no/?page=module...HWnoSkjermkort


godt kjøp, vifteløst kort

forøvrig www.hw.no <--- fin fin prisguide og greier... søøøøøk..
SpAwN-Xe^'s Avatar
Trådstarter
så kortet er bra assa? ikke godt nåkk? men bra?
Altså.. jeg kan ikke forstå annet enn at Radeon 9800 PRO kortet kommer til å kjøre Doom3, HL2 osv osv smoooth når det i minimumskrava til Doom3 står GF2 ... så ja jeg ville ha gådd for ett 9800 Pro kort .. det er det som gir mest for pengene nå om dagene...
Opprinnelig postet av Ninth
Det må det dummeste jeg har sett noen skrive om HL2.
HL2 har en syk graffikmotor som derfor vil kreve syk mye, sier seg selv.
Hl2 og doom3 er de som kommer til å kreve MEST
Vis hele sitatet...

"ne ne ne ne ne det er det dummeste bla bla bla" sjekk specsa sjøl dumb-ass!

If you want to get by on the bare bones of HL2 you'll be needing a 1.2Ghz CPU, 256Mb RAM and a relatively new graphics card. But of course we don't want that, we want the full hog and we want to see smoke coming out from under the PC! What you really need to play HL2 is a 2.4Ghz CPU, 512Mb RAM and a right up to date graphics card, probably with 256Mb RAM. We might need to upgrade that 486.
Vis hele sitatet...

For doom3:
De er som følger: 2Ghz CPU, 512 MB RAM, Radeon 9800 og 5-kanals lyd. Enkelte nettsteder ser ut til å tro dette er minstekravene, men det er altså ikke riktig. I forhold til grafikkort støtter spillet følgende typer kort: GeForce 4 MX, GeForce 3, GeForce 4, GeForce FX, ATI 8500, ATI 9000 og oppover. Vær oppmerksom på at spillet vil kreve over 300 MB RAM.
Vis hele sitatet...

Tja, doom 3 er avskrekkende, men det er ikke hl2.

So does a swift kick in the ass.
Vis hele sitatet...
Sist endret av tore-; 15. juli 2004 kl. 14:52.
Opprinnelig postet av vidder
Akurat som det skulle bety noe som helst? Uansett er det dette CS-nerden har fått for seg fordi ati hadde en driver som gav fps-drops i millionklassen for ett år tilbake. Problemet finnes ikke lenger nå.
Vis hele sitatet...
cs nerder ? hva er du mener ?
Opprinnelig postet av Ninth
cs nerder ? hva er du mener ?
Vis hele sitatet...
Hva jeg mener med CS-nerder? Jeg mener slike som tror de må tømme kontoen til mor og far en gang i uka for å kjøpe det siste innen hardware for å spille cs, men som ikke aner hvordan man installerer en driver, og som ikke vil installere antivirus eller brannmur fordi det lagger når de spiller.
[Offtopic]
Noen som vet om et GF FX 5700 holder til Doom 3 og HL 2?
Hva med å satse på et skjermkort med PCIe?
Som jeg har fått med meg er PCIe bedre enn AGP, lurer selv på å kjøpe ny PC og da satse på PCIe.
Lurt å satse på PCIe?
Opprinnelig postet av vidder
Hva jeg mener med CS-nerder? Jeg mener slike som tror de må tømme kontoen til mor og far en gang i uka for å kjøpe det siste innen hardware for å spille cs, men som ikke aner hvordan man installerer en driver, og som ikke vil installere antivirus eller brannmur fordi det lagger når de spiller.
Vis hele sitatet...
da har du nok misforstått ordet nerd da... det kalles bortskjemt liten dritt unge det!
Ninth . der er ikke nordet 'nerd' vidder snakker om her men 'cs-nerd' altså folk som tror det utdaterte spillet de lever og puster for trenger ny hardware 5 dager i uka og som aldri kommer til å lære seg noe selv da de ikke engang har omløp nok i skallen til å klare å avinstalere en gammel driver og laste inn en ny ...

måtte de brenne ..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Beistet!!
Hva med å satse på et skjermkort med PCIe?
Som jeg har fått med meg er PCIe bedre enn AGP, lurer selv på å kjøpe ny PC og da satse på PCIe.
Lurt å satse på PCIe?
Vis hele sitatet...
Bedre og bedre, fru Blomm. PCIe har en mye høyere båndbredde enn AGP, og PCIe kan levere en god del mer juice til kort som er veldig glad i strøm. Skulle bare mangle. Men det gjør jo ikke kortene så veldig mye bedre av den grunn. Å kjøpe nytt hovedkort, kanskje en CPU og så videre bare for å få PCIe støtte er tåpelig.
Opprinnelig postet av ztaale
Ninth . der er ikke nordet 'nerd' vidder snakker om her men 'cs-nerd' altså folk som tror det utdaterte spillet de lever og puster for trenger ny hardware 5 dager i uka og som aldri kommer til å lære seg noe selv da de ikke engang har omløp nok i skallen til å klare å avinstalere en gammel driver og laste inn en ny ...

måtte de brenne ..
Vis hele sitatet...
HahA det lukter misunnelse her

Menne nå sporet vi veldig av her
Tror nok ATi9800pro er det beste i forhold pris/ytelse..

PCIe er nok ikke vits enda, greit den er en meget høy båndbredde, noe som ikke NOEN av dagenskort klarer og fylle ut. Men om et par år så kommer det nok mere og mere, husker bare den gangen AGP 8x kom. Var ikke store ytelse forkskjellen det var fra 4x agp, skilte et par %..
ati radeon 9800 pro eller 9700