Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1874
Heihei Har kjøpt meg battlefield 3, men fungerer ikke så veeeeldig bra kan du si, så da tenkte jeg og oppgradere litt. Lurte da på om det er vansklig og bytte ut hovedkort, cpu og ram? Tenkte litt på denne pakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649098. Jeg lurte også på om jeg må bytte opprativsystem?
Operativsystem må du ikke bytte, men du må reaktivere det. (Altså kjøpe det på nytt eller cracke)

Er ganske lett så lenge man vet hva man gjør ja.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er mest sannsynlig skjermkortet ditt som er den største flaskehalsen, men du nevner ikke noe om dette.
Trådstarter
Ganskje kjipt når det ikke er lenge siden jeg kjøpte windows 7 64bit.. Har NVIDIA GeForce 9600 GT, så tror jeg beholder dette.
Sitat av Taywe Vis innlegg
Ganskje kjipt når det ikke er lenge siden jeg kjøpte windows 7 64bit.. Har NVIDIA GeForce 9600 GT, så tror jeg beholder dette.
Vis hele sitatet...
Det er et vellldig dårlig kort for BF3 må jeg si. Hvilken CPU har du? Og hvor mye ram?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Da hjelper det fint lite å oppgradere resten av pc'n når ikke skjermkortet kan følge med, dette står nemlig for alt det visuelle i spillet, og det dette som mest sannsynlig gjør at du ikke klarer å dra BF3 noe bra, men men, du får gjøre som du vil.

Du kan bruke den samme windowsen sålenge det ikke er OEM, og du har produktnøkkelen.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Da hjelper det fint lite å oppgradere resten av pc'n når ikke skjermkortet kan følge med, dette står nemlig for alt det visuelle i spillet, og det dette som mest sannsynlig gjør at du ikke klarer å dra BF3 noe bra, men men, du får gjøre som du vil.

Du kan bruke den samme windowsen sålenge det ikke er OEM, og du har produktnøkkelen.
Vis hele sitatet...
Glemte å si det, men når noen har null peiling på hva som må gjøres har de som regel OEM, og ikke "fullversjon"
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Da hjelper det fint lite å oppgradere resten av pc'n når ikke skjermkortet kan følge med, dette står nemlig for alt det visuelle i spillet, og det dette som mest sannsynlig gjør at du ikke klarer å dra BF3 noe bra, men men, du får gjøre som du vil.

Du kan bruke den samme windowsen sålenge det ikke er OEM, og du har produktnøkkelen.
Vis hele sitatet...
Aha.. Nå blei jeg letta haha Det er kanskje lurt og oppgraderer skjermkortet også da? Kjørte bare den "Can you handle it" testen, og den sa at CPU'en min var for dårlig til og gå under "recommended", men den sa ingenting om skjermkortet..

Har nå Intel Core 2 Duo E4700 2,60 GHz prosessor og 4096MB ram
Sitat av Taywe Vis innlegg
Aha.. Nå blei jeg letta haha Det er kanskje lurt og oppgraderer skjermkortet også da? Kjørte bare den "Can you handle it" testen, og den sa at CPU'en min var for dårlig til og gå under "recommended", men den sa ingenting om skjermkortet..

Har nå Intel Core 2 Duo E4700 2,60 GHz prosessor og 4096MB ram
Vis hele sitatet...
Du må nok oppgradere CPU, hovedkort, ram og skjermkort.
For å kjøre Bf3 på high/ultra så bør du ha quad core (Phenom II x4 er visst sterkt anbefalt), minst 4 gb ram (har 4gb selv, bruker opp til 92% av minnet når jeg spiller). Men selvom du har 4gb ram så betyr ikke det at brikkene er sterke. Er de DDR3, hva PC3?

Når det kommer til skjermkort kan jeg bare svare for ATI typene. 6900 series ville vært lurest. (6950 eller 6970).

Som andre har sagt så bør du ha et skjermkort som er på relativt lik linje med de andre komponentene. Ikke et gammelt skjermkort, men mye nyere cpu/ram.

Når det hjelder HK så kan jeg bare si at jeg anbefaler ASUS merket (Gigabyte er også bra, men har hørt om flere problemer med de enn med ASUS). Et som støtter AM3+ er selvfølgelig lurt, kanskje crossfire hvis du er interessert i det.

Apropo "Can you handle it" testen... Kjørte den tidligere selv, og så vidt jeg husker så sto det 6900 series for recommended skjermkort.
Sist endret av Tfan; 29. oktober 2011 kl. 16:46.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
En annen ting er at oppgraderinger ofte baller på seg. I en gammel PC kan det ofte være en for svak PSU til å takle nye komponenter og gamle disker med IDE-grensesnitt. Dette må du finne ut av før du kjøper nytt hovedkort og skjermkort.

En mulighet er jo faktisk å kjøpe en bedre Core2 Quad-prosessor til oppsettet du allerede har og i tillegg et greit skjermkort. Dette vil hjelpe betraktelig samtidig som det ikke vil koste allverden. Det er fremdeles en del forhandlere som fører 775-prosessorer som f.eks Core2 QuadQ8400 hos Dustinhome. Kjøper du i tillegg et HD6950 evt. GTX560ti vil du ha en helt OK oppgradering til BF3 for ca. 3000kr. Dette forutsatt at du har sterk nok PSU.
Sist endret av 83leo; 29. oktober 2011 kl. 19:06.
Trådstarter
Sitat av 83leo Vis innlegg
En annen ting er at oppgraderinger ofte baller på seg. I en gammel PC kan det ofte være en for svak PSU til å takle nye komponenter og gamle disker med IDE-grensesnitt. Dette må du finne ut av før du kjøper nytt hovedkort og skjermkort.

En mulighet er jo faktisk å kjøpe en bedre Core2 Quad-prosessor til oppsettet du allerede har og i tillegg et greit skjermkort. Dette vil hjelpe betraktelig samtidig som det ikke vil koste allverden. Det er fremdeles en del forhandlere som fører 775-prosessorer som f.eks Core2 QuadQ8400 hos Dustinhome. Kjøper du i tillegg et HD6950 evt. GTX560ti vil du ha en helt OK oppgradering til BF3 for ca. 3000kr. Dette forutsatt at du har sterk nok PSU.
Vis hele sitatet...
Høres jo bedre ut og gjøre dette! Så den CPU'en du linket til der passer til hovedkortet mitt? For jeg har ikke tenkt til og få en "monster pc" har bare lyst til og gaime bf3 uten lagg og sånn nogenlunde grafikk Har en 450W PSU

550W PSU* Tok feil. Nei, men da har jeg bestilt denne: http://www.dustinhome.no/intel-core-...ediahuset_1167 og denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728

Takk for hjelp alle sammen
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Du vil garantert kjøre BF3 med noenlunde OK settings med denne oppgraderingen.

Hvilket hovedkort og hvilken PSU er det du har?
Trådstarter
Høres bra ut! MSI P6NGM-FD og Corsair Powersupply 550W
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Da går det nok fint
Selv om det senker 'nå'-prisen på oppgraderinga skikkelig, har jeg problemer med anbefalingen om å kjøpe en eldgammel prosessor til 1200,-. Om du skal gå den veien må det være fordi du finner en brukt, billig quadcore på LGA775-plattformen.

Fins det ingen mulighet for å spare litt penger her? Selg de komponentene du sitter med så sper det ihvertfall et par hundrelapper på oppgraderinga.
Haha, når jeg bytta ut prosessoren så fungerte plutselig ikke kablet nettverk lenger, men når jeg bytta til den gamle igjen så fungerte det.. Merkelig i og med at prosessoren ikke har noe som helst med nettverket og gjøre? :S