Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 1876
Okey... har planer om å kjøpe nytt grafikkort (eller skjermkort som noen kaller det ).. og så lurer jeg på hvilket kort jeg bør kjøpe..?!?!

Høres kanskje helt grønt ut.. men jeg vil ha litt meninger fra de folka som hele tiden kjøper det nyeste... slik at det ikke bare er tester som er lagt ut på Internett, osv... Skjønner? Jaja..

Nock youre self out..
kommer ann på hvor mye du vil bruke på det da
Better than thou.
Har du cash og spiller mye går for et Radeon 9700 Pro kort.
Har du cash og driver mye med 2D gå for et Matrox Parhelia-512.
denne

http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=11369



Eller så kan du jo vente på Geforce 5
Trådstarter
Vel.. prisen er nøye.. vil ha et "billig" og bra skjermkort... spiller litt ja.. GeForce 4 mx? eller... kanskje noen her som skal oppgradere fra geforce 3/4 (eller liknende) som vil selge til meg.. åpen for mulikgheter...

[off-topic]
Hehe... m|x... du ser ut til alltid å svare på mine tråder.. og det er jo bra da...
[/off-topic]
kjøp g4 med 128mb ram og sett på ei feeeeeeeeeeit vifte
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Aldri kjøp MX skjermkort. Det er uggent.
GF2 ti kort er like bra/bedre enn GF4 MX.
hehe..joa. men ikke kjøp mx! du bør i alle fall ha et geforce4 ti. det er helt klart verd det. dette er ganske billig. hvis du ikke vil legge ut mer for et skjermkort, så bør du kanskje holde deg til det du har

edit:
ond^sofa:du kom meg i forkjøpet
Hvis du skal ha det beste gå for et Radeon 9700 pro kort koster vel fra 3000 kr og oppover. Vil du ha mye ytelse for pengene gå for et geforce 4 ti 4200 128mb kort som du får for ca 1500 kr og oppover, eller du kan velge et annet kor i ti serien (4400 og 4600) som koster litt mer igjen. Geforce 4mx må du holde deg langt unna, de har ikke særlig mye bedre ytelse enn geforce 2 korta.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Hvis du ikke spiller, gå for matrox. Hvis du ikke vil blåse for mye penger og du spiller, går for et geforce 4 Ti4200
Trådstarter
Hmmm... mange bra forslag her.. noen som vet om et bra kort il ca. tusenlappen?
1000kr? Bruk 1800kr og få et
Point Of View GeForce4 GT(?)4200XP

www.databutikken.com
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
1800,- har vel aldri vært 1000,- tore.

For 1072,- får du Creative 3DBlaster GeForce4 Ti4200 64 MB hos PCEksperten, som er et helt greit kort, har det selv.
japps...det kortet Ond^Sofa nevner er kortet du vil ha :] koster ca det samme overalt, dette er bulk versjonen. er ikke noe stress å kjøpe bulk versjoner av creative skjermkort, følger uansett ikke med mere enn esken, drivere og en lite kabeldings i retail boksene.
syns du burde kjøpe creative blaster 3d TI4200 128 mb! Har det selv, og er storfornøyd. kr. ca. 1500
Sist endret av Dweep; 27. november 2002 kl. 13:35.
http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...4&GrpID=1&s=pl

eller hvis du har penger..

http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...4&GrpID=1&s=pl

Mer er d ikke å si
Sist endret av chaOs; 27. november 2002 kl. 13:56.
Enige med gjengen her GeForce 4 ti42000 med 128 mb er et kort å anbefale, har det sekv og er meget forbøyd med det. Scoret 8200 på 3d mark testen og jeg har bare 256 ddr ram og xp 1900 prossesor.
jeg tenker på og jøpe meg en pc med 528ddr ram, 2200 xp pross.
hva koster et geforce 4 ti2000 128mb sånn ca?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ingenting som heter ti2000.

Forøvrig kan du sjekke priser feks på www.komplett.no

Sjelden de varierer så _enormt_.
www.hardware.no har en liste som alltid viser den billigste plassen og handle.
Hvis du liker overklokking etc.. så er _gainward_ geforce4 ti 4200 noe for deg
Trådstarter
Hehe... det creative kortet... til tusenlappen.. som Ond^Sofa nevnte.. er det brukendes til sånn enkel videoredigering? (høres dumt ut kanskje.. men..)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg skal også kjøpe nytt skjermkort, og tenker på dette:
http://komplett.no/k/ki.asp?action=i...4&GrpID=1&s=pl

Er det bra?
Det er knallis! Men ville heller hatt Creative sitt...
Ikke kjøp skjermkort nå, du burde vente til GeForce FX kommer ut. Blir sikkert litt dyrt i starten, men det blir et helvetes bra kort! Mye bedre en GF4 og Radeon 9700
Er ikke verdt det... for når det er blitt billigere, så kommer det et nytt som er "tusen ganger bedre"... sånn er bare dataverdenen!
Også kommer det GF4 Ti 4800 og 4800SE ...

GeForce FX 5800 Ultra kommer på nyåret. Men som jocke var inne på, er det ikke noe vits i å vente med å kjøpe fordi det kommer noe bedre. Da får man aldri kjøpt noe
ja det var ganske god pris på asus kortet.
jeg går får det
[quote]Opprinnelig postet av jocke
[b]Vel.. prisen er nøye.. vil ha et "billig" og bra skjermkort... spiller litt ja.. GeForce 4 mx? eller... kanskje noen her som skal oppgradere fra geforce 3/4 (eller liknende) som vil selge til meg.. åpen for mulikgheter...;[quote]

MX serien SUCKS
MX serien funker fint det!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
MX serien er billig. Man får det man betaler for.
Jepp
Leste nettopp en test i PCpro.

konklusjon
1 hvis du er veldig fattig kjøp mx kortene, men da tror jeg personlig at du kan tjene mer på å gå til trygdekontoret.

2 litt rikere enn hann over men fortsatt lutfattig kjøp radenon 8000LE. Ligger rudet 1100 kr og er det beste kortet i sin prisklasse.

3 For alle dere med litt sunn fornuft KJØP Ge Force TI4200 !!!!
det er bare bæst til en billg penge (ca 1700kr)
det er en av de korta hvor man får meste ut av penga.

4 For de som er litt rikere kjøp geforce ti 4600. det er 20%raskere enn TI4200 kortet men koster 600 spenn mer (2500)

for de med stinnt med gryn kjøp Club Radeon 9700 Pro
sparteker så jævlig hardt det kortet men allt har sin pris (4000 SPENN!!!)

forresten.
jeg ønsker meg en G4TI4200 kort men jeg vet ikke hvilken produsent jeg skal kjøpe fra.
Jeg har ett MSI motherboard. noen forslag??
må ha noe har bare geforce 2 må ha noe.
Dessuten ligger ti kortene rundt en akseptabel pris nå. er fattig
og har ingen planer om å bruke mer enn 1800 på 3d kort
hysing: Jeg har Gainward, godt fornøyd! Kjøp et Golden Edition, da det er testet og garantert stabilt på høyre clock'er en standard
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Opprinnelig postet av kermit-
Også kommer det GF4 Ti 4800 og 4800SE ...

GeForce FX 5800 Ultra kommer på nyåret. Men som jocke var inne på, er det ikke noe vits i å vente med å kjøpe fordi det kommer noe bedre. Da får man aldri kjøpt noe
Vis hele sitatet...
Med tanke på den store tittelen som kommer til våren (kanskje) doom3 eller 4 eller hva faen. Så kan det være smart å vente til etter nyttår, da vil de kortene som er veldig gode nå, bli nest best og dermed vil de synke i pris. Det sies at de kortene skal være gode nok til å spille f.eks dette spillet.
Kanskje lurt å tenke litt fremover?
Joa, men prinsippet består. Venter man med å kjøpe vil det alltid være noe bedre rundt hjørnet.
Er ikke verdt det... for når det er blitt billigere, så kommer det et nytt som er "tusen ganger bedre"... sånn er bare dataverdenen!
Vis hele sitatet...
Joda, slik var det med GF3 kortet mitt. Men saken er at det er en hel del ny teknologi i GF FX kortet, som gjør det til et større steg. Dessuten kommer kortene etter det fra nVidia bare til å være oppgradering av GF FX kortet en stund. En god grunn til, doom 3 kommer ikke til å kjøre bra på GF4 Ti eller mindre, ihvertfall i GF4 MX. (Man får ihvertfall ikke den superpene grafikken man har sett).

Jeg skal ihvertfall kjøpe GeForce FX i vår en gang
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har noen meninger om radeon 9000 vs 8500LE?
Kjøp: Microstar VGA-Card Geforce4 TI4200 128MB DDR AGP TV-Out V-In DVI Retail fra PSData.no

Pris 1795kr m/frakt = 1913kr

Kjøpte det for 2 dager siden
Opprinnelig postet av <ProZac>
Kjøp: Microstar VGA-Card Geforce4 TI4200 128MB DDR AGP TV-Out V-In DVI Retail fra PSData.no

Pris 1795kr m/frakt = 1913kr

Kjøpte det for 2 dager siden
Vis hele sitatet...
Gå heller for et Gainward GF4 Ti4200 (helst golden edition) hos komplett.no eller pcutstyr.no til rundt 17-1800,-
nå var det ca 1000 som var øvre smertegrense da... i alle fall dukka det opp et 9000 128mb under treet, så da skulle vel ting bedre seg en god del
Må nesten bare anbefale G-force 2 mx....det eier... øøøø
faen heller!!!

ønska meg et TI til jul men det ble INGENTING!!! fatter sa det var for dyrt, og da jeg fåreslo at vi kunne gå å kjøpe noe litt billigere et bare lo han av meg.

han skal få svi så jævelig
ikke kjøp GF4 mx440 .. det er noe skit ..


Kjøpte det med glede for noen dager siden.. Jeg tenkte: "åh, så bra! endelig et bedre kort enn mitt gamle gf2. I can't wait to try this baby out!" Så viste det seg at dette hersens GF4 kortet scorte dårligere enn mitt gode gamle GF2 gts/pro 64 mb.. aaahhh .. jeg mener, skal ikke GF4 være bedre enn GF2, uansett om det er mx eller titanium?

skal gå tilbake til butikken og bytte mx-kortet i et ti4200..

Må si jeg er glad i gf2 kortet mitt har aldri hatt et bedre kort
Skjermkort, ja det spørs helt hva du skal bruke det til...skal du bruke det til nye spill for å få full ytelse osv. + at du har penger, så burde du kjøpe et ATI RADEON 9700 kort eller GeForce4TI4600 eller noe i den dur....helst 128mb DDR ram...men hvis du skal ha et billig et til litt spill og vanlig bruk så er et GeForce4MX440 er bra kort til det, koster vel 600,- kr sånn ca.

Hmmm, rart med det GeForce4MX440 korte ditt dMa, jeg har et på min egen PC, og det er bra nok....i den PCen som jeg bruker nå har jeg GeForce3TI200, weeeeeee.....hehe, det er ikke så dårlig at det gjør noe....de fleste jeg kjenner har jo GeForce2MX skal snart legge litt penger på et ATI RADEON kort

Skal man ha seg et GeForce kort, så kjøp et Gainward TI kort.... (anbefalt) Gainward overklokker eller klokker mye høyere!!

Lær dem å redigere poster unge mann. -Crew
Samme egentlig hva du kjøper bare så lenge det er ett Golden sample Kort,de peleir som regel å ha raskere ram osv.....
Da går man for gainward