Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2677
Er det noen her som har peiling på arbeidsmiljø/arbeidstvist-loven? Det angår sykemelding i oppsigelsesmåneden. Jeg har lett på lovdata.no men kan ikke finne noe der som bekrefter/avkrefter den situasjonen jeg er på jakt etter.
Oppsigelsestiden er da ordinær arbeidstid det også! Hvis legen din mener at du ikke kan jobbe, da kan ingen kreve at du skal det.
Riktig. Du skal selvfølgelig ikke møte opp på jobb hvis du er for syk, bare fordi det er den siste måneden du jobber der.
Samme regler som ellers.
tenkte på dokumentasjon på dette :/
Jeg fant ikke noe her; http://www.lovdata.no/all/hl-20050617-062.html

Men kanskje noen andre har bedre øyne enn meg?
been there, done that.
tingen er at JEG har sagt opp. men jeg finner ikke noe som helst på lovdata.no ikke for meg som skal si opp, og vil vite om det er mulig om sjefen min kan kreve noe som helst for de 14dagene _etter_ oppsigelsesmåneden.
oppsigelsemåneden er lik din vanlig arbeidstid. har en kamerat som sa opp, og ville ikke jobbe mer der, fikk sykemelding dem siste mnd han måtte være der. Ingen problemer oppsto i hele tatt.