Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2608
heisann

i løpe av uka skal jeg flytte for meg selv på hybel, og da tenkte jeg det var best og kjøpe en sovesofa. noe tips til gode sovesofaer? har sett på en på ikea, med hjørne osv, den koster 5500,- tenkte noe i den prisen. skal få den dekket av mor og stefar.

tips til steder som selger sovesofaer? eller noen som erfaringer?

(vet ikke om denn ligger feil eller no, men legger den her )
Jeg regner med at denne blir stengt, men prøv bohus, jysk o.l.
Selv vil jeg ikke anbefale sovesofa. Det er viktig å verdsette god søvn med god liggestilling, foran det å la folk sitte der. For det første er det veldig mange sovesenger som er ubrukelig å ligge i (f.eks den patenten hvor sengen består av to deler, og ene delen kan brukes som rygg i en sofa), og for det andre så er det jobb å drive å dra av og på laken+dyne. Jeg hadde løst det med en god seng + et par store puter (til rygg) + et sengeteppe. Kun fordi det er i sengen du sover, og da bør det være godt å ligge.

Hilsen en bruker av sovesofa med vondt i ryggen, som gleder seg til han får ny seng.
Kjøp en 140x200 rammemadrass. Et stort sengeteppe og noen puter, det bare river du av når du skal sove... Funker fett
prøv nettauksjoner eller finn.no ol.

der får du sikkert noe rimlig
De har en helt grei sovesofa til 2000,- på Jysk.
http://finn.no/finn/bap/object?finnk...pos=11&tot=266

her er i alle fall overskriften:

SOVESOFA FRA IKEA GIS BORT MOT HENTING..
Hvis man syns sovesofaene er dårlige kan man jo kjøpe en sånn seng på stylter.
(husker ikke hva det heter men ser ut som en køyeseng uten den nederste køyen)
Da har man en fin plass under til data, sofa eller liknende og ingen ser om du har redd opp sengen eller ei.
Også slipper du å styre sånn med å bøye vekk sengen og bøye frem sofaen når du har besøk.
Selges bla.a hos ikea.(og sikker noen andre møbelforetninger)
det jeg egentlig er ute etter, er noe i denne duren trykk her
Sitat av aerox88
det jeg egentlig er ute etter, er noe i denne duren trykk her
Vis hele sitatet...
Kjøp nå den da, hvis du likte den! Stikk på Ikea og prøveligg!
jeg har faktisk vært på ikea og sett på den... bare satt i den, men skal dit muligens snart igjen =)
jeg synes den var litt hard og sitte i, men lurer på om det blir litt bedre med en overmadrass?
lurer på om det er den sofaen bestekompisen min har, og den er iallefall utrolig god å sove i, bedre enn sengen min iallefall. (skal nevnes at jeg som regel er ganske full når jeg sover der)
Det er mye artig å finne i gis bort avdelingen på finn.no, kommer garantert til å gå innom der når jeg flytter ut.
Skal du kjøpe overmadrass kjøp en bra en! Jeg var gnien og tok den billigste jeg fant på ikea. Resultat; Sengen ble faktisk VERRE å ligge i enn før jeg fikk overmadrassen! Utrolig!
Vet ikke om du bor i Oslo, men butikken Sovesofaspesialisten finnes i enden av Møllergata...
den butikken ligger i grefsenveien et eller annet ved storo..
Sitat av acitsirym
Skal du kjøpe overmadrass kjøp en bra en! Jeg var gnien og tok den billigste jeg fant på ikea. Resultat; Sengen ble faktisk VERRE å ligge i enn før jeg fikk overmadrassen! Utrolig!
Vis hele sitatet...
Ja, nettopp dette jeg har tenkt over, når jeg først skal kjøpe en overmadrass er det ikke noe vits og kjøpe noe billig tull :P fant en grei en som koster 2000 ,-

har vært på tanken om sovesofaspesialisten ste faren min kjørte varer til den butikken når han kjørte lastebil i oslo. jeg bor ikke så alt for langt unna oslo, men flytter mest sansynlig inn på fredag, og bare ikea som har åpent til kl 23 om kvelden er litt vanskelig og komme hit og dit kunn med buss når man jobber...