Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 994
Hver gang jeg kobler strøm til laptopen får jeg støy i lyden, merker det best når jeg bruker headsett.

Har ett Realtek high definition audio lydkort.

Noen som vet hvordan jeg får vekk støyen? Utrolig irriterende til tider.
mhm, høres ut som jordfeil, vis det er jordfeil på dataen din er det ikke så mye du får gjort
Realtek er definisjonen av ræva lydkort. Sorry to say it.

Realtek pleier å følge med på div hovedkort og de fleste har det samme problemet, både på laptop og stasjonær.

Personlig har jeg Realtek lydkort i min stasjonære, men har kjøpt meg et eget lydkort utenom som jeg bruker, da jeg sliter med samme problemet som deg.

Har hatt Realtek lydkort intrigert i de 3 siste hovedkorta mine, og _alle_ har hatt det samme problemet. Dette gjelder ved 100% utskiftning av alle komponenter også.

Men du kan jo kikke litt på Google å se om du finner noe
Sist endret av Source; 21. januar 2009 kl. 17:30.
Ingen andre som vet noe om dette? Kan det ha noe med strømmen i huset og gjøre ellerno? har spilt musikk fra laptop høøyt på klubb ofte...
Du hører støyen hjemme for der er det helt rolig rundt deg og du er mer oppmerksom på sånne små lyder. På en klubb er det jo masse støy hele tiden uansett
En lettvint måte å bli kvitt problemet på er å kjøpe noe slikt..
Kan rapportere det samme problemet på dama sin gamle Amilo A1655G bærbare pc.
Masse støy fra høyttalerene når hun putta inn headsetet! Realtek det også.
Saken på ledingen, ofte en rundt liten sak som man ofte ikke veit hva er til,
har ikke den noe med det å gjøre? Eller er jeg helt på jordet?
Skyt meg om jeg tar feil.

Visst det er det, så kan du jo sjekke om det er feil på den, prøv med ny lader.
Det som er rart er at lyden er koblet gjennom en Hercules Console RMX med USB og enda får jeg støy!
vis du mener at det kommer støy i et lite sekund akkurat når du plugger den i så er det jordfeil... da er det, det samme om det er usb eller 3,5mm jack! opplevd akkurat det samme problemt og da var det jordfeil, i kursen som pcen var koblet til....
Mål kursen og se om det er feil!
Sist endret av sykofant; 21. januar 2009 kl. 23:43.
Har erfart samme med realtek lydkort, de er ikke de beste for å si det sånn. Løste problemet med nytt hk og voila, da fordi det ikke gikk å kjøre supreme commander back in the day med realtek. Da du har laptop blir det vel litt vankeligere.
Men siden det ble værre ved bruk av hercules kan det tyde på crappy hardware, vist den bruker lydkortet til pcen da.
Ser den bruker usb men regner med det er til strøm og at den bruker lydkortet til pcen?

Mulig det kan løses med en driveroppdatering..
Har spilt musikk fra laptop gjennom proffe anlegg mange forskjellige steder og ganger, og ALLTID, faktisk UTEN unntak er det suselyd når strømadapteren er i, og som blir borte når de kjører på batterier. Laptopene altså..
Sist endret av utidetfri; 22. januar 2009 kl. 00:09. Grunn: prsisering
utidetfri har du noengang prøvd å spille når laptop er helt fullt ladet opp og koblet til? kanskje det fjerner litt mer støy.

Hva pleier du uansett å gjøre med suselyden når du spiller da? Bare spille høyt nok til at ingen hører det?
kan jo være støy fra laderen du hører...