Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 871
slenger ut 3 bilder her og håper på noe kritikk

Første er et HDR bilde, vet at ikke alle liker det men syns det var litt kult selv
Name:  Frak bekk.jpg
Views: 276
Size:  83,8 KB

spindelvev
Name:  Freak spindel.jpg
Views: 276
Size:  92,9 KB

og et til spindelvevName:  Freak spindel1.jpg
Views: 277
Size:  94,3 KB
Hvor kan jeg se bildene i en mer rettferdiggjørende format?
Sitat av Skrue Vis innlegg
Hvor kan jeg se bildene i en mer rettferdiggjørende format?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke, for har ikke lasta de opp noen andre steder en her:P

evt hvoir kan jeg laste de opp i høyformat gratis ?
Prøv imgur..
http://dingoxo.imgur.com/freak#wR6to

Der lagde jeg en profil og slang opp bildene der, der er dem uredigert da, 2 av dem untatt HDR bilde selfølgelig.
Har du kit objektiv? på bilde 2&3 kan du se noen "rundinger" i bakgrunnen, dette er et kjent fenomen som skiller billige objektiver fra de litt dyrere. Med et godt objektiv slipper du (som regel) disse, det blir heller en fin bluer effekt.

1# Likte motivet i bildet, men bakgrunnen blir litt overeksponert etter min mening og det er noen kvister i fronten som ødelegger litt.

2# Bakgrunnen stjeler endel oppmerksomhet fra spindelvevet, men du har tatt bildet fra en fin vinkel som får frem mønsteret veldig bra.

3# Fint bilde, men det er noe som ikke helt stemmer (vet ikke helt hva, men det er noe) Skulle også ønske at du ikke hadde fått med hele spinndelvevet.

Stå på, ta mange bilder og lek deg med fokus, lys og komposisjon! Lykke til videre
Sitat av MannY Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ganske off-topic, men er det noen fra freak som har lagd den siden?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Har du kit objektiv? på bilde 2&3 kan du se noen "rundinger" i bakgrunnen, dette er et kjent fenomen som skiller billige objektiver fra de litt dyrere. Med et godt objektiv slipper du (som regel) disse, det blir heller en fin bluer effekt.

1# Likte motivet i bildet, men bakgrunnen blir litt overeksponert etter min mening og det er noen kvister i fronten som ødelegger litt.

2# Bakgrunnen stjeler endel oppmerksomhet fra spindelvevet, men du har tatt bildet fra en fin vinkel som får frem mønsteret veldig bra.

3# Fint bilde, men det er noe som ikke helt stemmer (vet ikke helt hva, men det er noe) Skulle også ønske at du ikke hadde fått med hele spinndelvevet.

Stå på, ta mange bilder og lek deg med fokus, lys og komposisjon! Lykke til videre
Vis hele sitatet...
Kit objekt ja...
hvilken bilder er det du sikter til her enklig ?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Kit objekt ja...
hvilken bilder er det du sikter til her enklig ?
Vis hele sitatet...

de to nederste har disse "rundingene" i bakgrunnen. Sliter med dette selv, angrer på at jeg kjøpte med kit objekt, men det er vel slikt stort sett alle gjør når de kjøper førstegangs kamera.

edit: de tallene jeg skrev i innlegget var ment som nr på bildene 1# = bilde nr en, 2# = bilde nr to...
Sist endret av GreenRay; 7. oktober 2011 kl. 21:51.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
de to nederste har disse "rundingene" i bakgrunnen. Sliter med dette selv, angrer på at jeg kjøpte med kit objekt, men det er vel slikt stort sett alle gjør når de kjøper førstegangs kamera.
Vis hele sitatet...
sant, men jeg kan ikke si jeg ser noen ''rundinger'' jeg.. ?

mens jeg har tråden her, har du/noen et objekt og anbefale ? sånn til og bruke overalt liksom.
Sitat av DingoXo Vis innlegg
sant, men jeg kan ikke si jeg ser noen ''rundinger'' jeg.. ?

mens jeg har tråden her, har du/noen et objekt og anbefale ? sånn til og bruke overalt liksom.
Vis hele sitatet...
Zoomet litt inn på bildet ditt: (ringet rundt to av "ringene")

[IMG]http://www.langvann.com/?viewt=12521020012429[/IMG]

Har egentlig ikke noen tips til allroundobjektiv, har ikke sett så mye etter det ennå. Men har hørt snakk om et nytt Sigma objektiv som skal være ganske bra, skal se om jeg finner en link

edit: ops, tenkte på tamaron sitt nye objektiv for allround: link btw; den hadde kanskje ikke fått så mye skryt som jeg trodde :P
Sist endret av GreenRay; 7. oktober 2011 kl. 22:02.
Bildene du uploaded er de samme. Hele poenget med imgur var at du kunner uploade bildene i orginal størrelse så vi kunne se de bedre. Jeg skjønner hvis du er fotograf og ønsker å selge de..
Det første har en stor overeksponert plate i bakgrunnen, det kan funke på noen bilder, men jeg klarer ikke å like det på dette.

De to andre er bilder av spindelvev, og det er ikke mer til det enn det..
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Zoomet litt inn på bildet ditt: (ringet rundt to av "ringene")

[IMG]http://www.langvann.com/?viewt=12521020012429[/IMG]

Har egentlig ikke noen tips til allroundobjektiv, har ikke sett så mye etter det ennå. Men har hørt snakk om et nytt Sigma objektiv som skal være ganske bra, skal se om jeg finner en link

edit: ops, tenkte på tamaron sitt nye objektiv for allround: link btw; den hadde kanskje ikke fått så mye skryt som jeg trodde :P
Vis hele sitatet...

Du tenker på Bokeh.
Det er ikke som du sier at denne er "bedre" på dyrere objektiver, men den er rundere. På billigere objektiver former blenderåpningsbladene ofte en mer sekskantet form, som gir sekskantet bokeh. I dyrere optikk er åpningen helt rund, som gir myk og rund bokeh. Forskjellige objektiver tegner bokeh annerledes, noen har hardere bokeh mens noen har mykere. Til sammenligning kan du google opp forskjellen på bokehen fra Canons EF 50mm 1.4 mot Sigmas 50mm 1.4... Veldig stor forskjell!
Skal ikke de være der ?
de skal være der som kviser på baller. Ganske ekkel fotografering...