Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 874
Helt rått bilde!
Jeg regner med du har brukt ekstern blits her? Jeg syntes lyset var alt for skarpt, macrobilder skal i mine øyne være myke og duse, mens her ødela skyggen mye. Hadde du hatt en softbox på lyset ditt hadde du fått ett mye deiligere resultat. I tillegg burde du forsøke å gjøre noe med bakgrunnen, en lys grønnfarge hadde gjort seg mye bedre

Utover det så har du i mine øyne bommet litt på fokusen, nå vet jeg ikke hvor du ville ha fokus, men øynene er "sjelen" til insektet, og fokuset burde ligge der. Nå har jeg ikke tatt mye makro selv, men jeg har fått med meg at det er ekstremt vanskelig å få den riktige fokusen.

Hvordan fant du insektet? Har du hatt det i fryseren for å bedøve det?
Har ikke brukt blits, det er sol....vet det ikke er passende lys for macro, men jeg prøvde... Det er en blomsterflue, den virret rundt på blomstene mine på terassen.
Syns det var fint jeg

men er enig om du putter det i photoshop og får en myk lyse blå eller grønn, det hadde gjort seg.
fint *10tegn*
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
7/10

Objektiv og kamera?
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
7/10

Objektiv og kamera?
Vis hele sitatet...
Canon EOS 400d, objektiv: Canon EF 100mm f/2,8 L IS USM

Takker alle for kritikk og tips