Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4319
Kort forklart:
Schawarma Size Me skal bli den første nFF-produserte filmen. Planen er å få statsstøtte til å lage denne filmen, som blir en halvparodi av Supersize Me. Forskjellen er at denne filmen skal dreie seg om kebab, og en testperson skal spise minst to kebabmåltider pr. dag i ulike kebabsjapper i Oslo i løpet av en måned.

Jeg og Bakkus skal stå for manus og planleggingsbit, men vi trenger 1) noen som kan redigere film, 2) noen som kan låne oss ordentlig kamera, 3) noen som vil spise minst to kebaber hver dag i en måned, og 4) noen som har erfaring med å søke statsstøtte og vil hjelpe oss. All annen støtte er også velkommen.

Meld dere her
Sist endret av Nichotin; 12. juli 2006 kl. 18:07.
Statstøtte til en som skal spise 'babbe' to ganger på ulike kebabsjapper?
Tviler på pengestøtte, og han som evt. vil bli feit som faen. Dere bør vel også ha en dialog med en lege? Så test personer ikke kubber av høyt blodtrykk, skyhøyt kolestereol osv...
Selvfølgelig. Hvor har jeg gitt uttrykk for at det skal gjøres på en uforsvarlig måte? Filmen er riktignok en parodi av konseptet, men skal allikevel være en 'seriøs' dokumentar om emnet i tillegg.
Angående 1, redigering av film, har jobbet mye med dette tidligere. Hvilket utstyr har du for redigering av filmen?
En MacBook med Final Cut Pro, for eksempel? Nå vet jeg ikke hva du forventet, men det er jo bare å foreslå hva man evt. trenger, og deretter kjøpe det inn for støtten?

edit: Det skal foregå i en seks ukers tid neste sommer.
Sist endret av Nichotin; 12. juli 2006 kl. 18:22.
Høres ut som et artig prosjekt
Hjelper gjerne til på redigeringsbiten. Når det blir litt mer fast på bordet kan jeg nok skaffe et ordentlig kamera også...

edit: Har noen kontakter på Den norkse filmskolen i Lillehammer. Kan høre med de hvordan de går frem for å prøve å få støtte. Når det blir noe litt mer håndfast som sagt:P
Sist endret av GeirBauer; 12. juli 2006 kl. 18:38.
Sitat av Fake
ikke for å virke negativ, men hvorfor ikke gjøre noe som ikke er lagd før isteedenfor å kopiere supersize me... kult at dere vil prøve å lage noe, men vil være vanskelig å bare "kopiere" for å få gratis kebab
Vis hele sitatet...
Det er en viss forskjell på kopiering og parodiering.
Husk å ta en legevurdering før og etter
Pluss veieprøver før og etter.
Sitat av Grimdoc
Pluss veieprøver før og etter.
Vis hele sitatet...
Tror nok han blir så feit av dette at man SER forskjell . Seriøst den sykeste og rareste ideen på lenge...men hei, så lenge dere spiser kebab uten for mye dressing og faenskap i så tror jeg nok det er sunt
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Som sagt i PM, jeg kan komme nedover og bistå med redigering. Har verktøy og erfaring klar, det som gjenstår er om jeg faktisk kan komme meg nedover.

Har dere planer for når dette vil starte opp?
Bob Sacamano
John B's Avatar
Jeg vil tro det er andre ting en kalori og kolesterolet som vil være problemet, heller den forpult dårlige kvaliteten på enkelte kebabsjapper her i Oslo ;< Tipper han ligger dausjuk på Rikshospitalet etter en uke.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hold dere til emnet, er dere snill.
Tråden spør etter interesserte, ikke synspunkter på prosjektet.

Spennende prosjekt dette, mulig jeg kan bidra med noe også, litt tidlig å si noe sikkert.
Kanskje litt tidlig å spørre om men hvordan har dere tenkt å spre filmen?
Gratis nedlasting fra nettet/dvdsalg/tv/noe annet?
Jeg har et digital handycam hvis det trengs, spørs vel litt hva man ønsker av kvalitet siden det tross alt er en dokumentar.
Hvis dere trenger statister og har råd til å betale for reise til filmlokasjonen vet dere hvor dere finner meg ;P
Hehe, morsomt prosjekt

Jeg kan mer enn gjerne bistå med kebabspisingen.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg kan lage filmmusikken. Regner med det skal være litt sånn pun-jabi opplegg?
kreativ nerd
devotio's Avatar
På den tiden er jeg jo ferdig med BA i TV produksjon, så om jeg ikke har fått meg jobb kan jeg alltids jobbe med redigering, samt bistå med filming om det trengs.

Forøvrig er dette (http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=22187) kameraet greit å bruke til dokumentar, med noen få modifikasjoner riktig nok
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan høre med skolen min angående lån av kamera hvis du vil, går media og kommunikasjon så de har forholdsvis greie kameraer, stativer og generellt utstyr som sikkert ikke blir brukt på sommeren uansett.

Edit: burde og være på maaange forskjellige kebabsjapper, så kan han teste hvilke som er best, hvilke man dør av osv.
Sist endret av Viva la Opium; 24. juli 2006 kl. 15:38.
Jeg melder meg gjerne som kebabmann hvis jeg får foret for en rimelig penge...
For å søke statstøtte bør dere nok ha en god begrunnelse for hvorfor akkuratt dere skal få penger. I Super Size Me så var jo poenget med filmen at han fyren skulle motbevise Mækkerns utsagn om at man kunne leve et sunt liv på deres mat.

Hva er egentlig budskapet i den filmen dere skal lage?
Da er dette for å motbevise kebabsjappenes utsagn om at det er helt trygt å spise kebab i Norge...
Men de har vel aldri sakt at man skal kun leve av kebab? Blir litt for dumt syns jeg.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av Johnney
Men de har vel aldri sakt at man skal kun leve av kebab? Blir litt for dumt syns jeg.
Vis hele sitatet...
McDonalds har vel heller aldri sagt at "det er helt trygt å spise alle sine måltider hos oss, det er sunt!"?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Devotio: Jo? Det var jo hele grunnen til at de lagde Supersize me. McDonalds hadde gått ut å sagt at de leverte et variert kosthold og at man trygt kunne spise både frokost, lunch og middag hos dem.
Når det gjelder statsstøtte, så har jeg god erfaring med www.frifond.no Bare bruk brukerstatistikken som grunnlag for unge personer, og skriv at dere trenger midler til filmlaging. En venegjeng på 4-5 personer fikk 5000, og dere kan sikkert be om maksbeløp og få det innvilget uten problem
Sitat av Øby
Når det gjelder statsstøtte, så har jeg god erfaring med www.frifond.no...
Vis hele sitatet...
De har jeg også god erfaring med. Hvis dere får med noen fra Nord-Trøndelag, kan dere bruke de til å søke tilskudd gjennom www.ungtiltakslyst.no.
Ellers finnes det helt sikkert flere dere kan søke om støtte til! Søknaden må kanskje vinkles litt, slik at mottakeren ikke får et inntrykk om at dere skal "teste kebabsjapper" og lage dokumentar om det, men heller at dere feks skal lage dokumentar om hvordan man blir påvirket av å spise kun mat fra andre kulturer..

Hvis du forstår hva jeg mener..?

Lykke til med prosjektet! Hold oss oppdatert på hva som skjer
bruke heller grandis
Dere må bare passe på at resultatet ikke blir det samme som i super size me da.
Kunne vært en ide å søke om legat til prosjektet? Spesiellt nok til at det kan få oppmerksomhet iallefall. Og hva med å ha flere prosjekt i samme film? Hotdog fra shell, raspeballer fra en brun kneipe og en som spiser sunn mat.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ha premiære på storskjerm på tg08
▼ ... noen uker senere ... ▼
Morsomt prosjekt. Studerer film og har tilgang på utstyr. Har søkt støtte for flere prosjekter selv og det er like lett hver gang, staten kaster rundt seg med penger om du ikke søker sinnsyke beløp.

Melder meg gjerne som klipper, men om dere skulle trenge hjelp med andre aspekter kan jeg selvfølgelig være behjelpelig
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette prosjektet kommer til å bli avsluttet underinnspilling.
Ikke fordi "spiseren" blir for tykk eller ødelegger kroppen, men fordi han kommer til å sitte på driter'n 24/7.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal bli morsomt å se om dere får realisert prosjektet..
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Kansje litt sendt men:
Noen aldersgrense på han kebab-spiseren?
Eller noen spesielt krav kebabspiseren må ha?
Jeg har foresten ikke noe imot å legge på meg 10kg.
Sist endret av Thoryllo; 10. oktober 2006 kl. 18:48.
▼ ... over en måned senere ... ▼
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Jeg spiser gjerne to babber om dagen på deres regning
Hjelper gjerne til på de områdene jeg kan.. Men det blir kanskje litt senere i produksjonen. Fotografi, postere, tildels PR, og er generelt brukanes til mye..

Send en PM hvis dere er interessert..
Hmm, genialt.. Kall det super duper size me.
Legg merke til datoene i denne tråden. Er prosjektet avlyst, eller er det fortsatt aktuelt? Hadde vært sykt morsomt å få til, da!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tenk om stakkars kebab etern blir mat forgiftet da Da kan jo Mattilsynet sette igang med sitt arbeid
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fremdeles liv i leiren hos filmfolket? Er veldig ivrig etter å høre noen fremskritt !?!?! evt hvis dere har begynt å filme...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis dere er villige til å ofre litt når det gjelder pengene så gir norsk mållag (www.nm.no) ut to stipend på 50.000 til noen som bruker nynorsk på en kreativ måte, og sist jeg sjekket var det sånn...fem søkere eller noe!

Hadde jo vært toppen av konge om duden med kebabene hadde snakka nynorsk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Oh shit. Denne tråden hadde jeg helt glemt. La oss oppklare:

Hele greia starta mens jeg og bakkus var i Bergen hos nso. Det var muligens alkohol innblandet i bildet, men denne tråden endte her etter at vi hadde fablet en stund.

I mellomtiden har jeg og bakkus testet hva som skjer om man (nesten) utelukkende spiser kebab (mitt momsregnskap for juli og august bekrefter dette). Ca. ingenting. Annet enn litt occassional slapphet. Magen ble ganske fjellsolid etter hvert, og det kan jeg trygt konkludere med etter å ha vært den eneste av tretten personer som slapp unna sykehus etter forderva mat på en anonym restaurant.

Kill this mazafakka, now!
Hvorfor en anonym resturant? Si no hva den heter så folk ikke havner på sykehus dem og.