Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3797
Disclaimer:
Dette er en helt hypotetisk tråd, og jeg oppfordrer ingen til å gjøre noe ulovlig.

Hvordan kan man overvåke trafikk som går over et trådløst nettverk? La oss si at jeg vil vite hva lillebroren min skriver på pcn sin, hvilke nettsteder han besøker og eventuelt lagre denne informasjonen, hvilken fremgangsmåte er enklest og eller mest brukt?
Backtrack burde dekke det du trenger.

Se her: http://www.remote-exploit.org/backtrack.html
Wireshark er det du er ute etter. Bruk 'ip' som capture filter og du får all mulig tcp-trafikk listet opp. Bruk "follow stream" for å hente ut kommunikasjon som går over flere pakker (f.eks. http). Finnes egne alternativer inne i Wireshark for å snappe opp POST-data o.l. (For øvrig gamle Ethereal)
Jeg brukte Ethereal for å snappe opp trafikk over det trådløse nettverket på et lokalt LAN vi hadde her en gang.

Da snappet jeg opp alt fra msn-samtaler, til kontaklister,til hvordan filmer som ble lastet ned..(mye snusk der ja) :P
hvis jeg finner et tråløst internett, hvor jeg ikke har admin(feks i nabogata). Kan jeg bruke disse programma også snappe opp trafikk?
Sitat av dasb00t
hvis jeg finner et tråløst internett, hvor jeg ikke har admin(feks i nabogata). Kan jeg bruke disse programma også snappe opp trafikk?
Vis hele sitatet...
Jepp, men du blir fort avhengig av at nettverkene er ukrypterte hvis du ikke har avanserte drivere eller vet passordene. Trenger ikke være tilkoblet noe nettverk, siden du stiller inn kortet til å ta i mot *alt* av signaler selv om de ikke er til deg. Når jeg starter et søk her i gata hvor jeg bor så suser det inn med irc-tilkoblinger (hele nabolaget er med i samme botnet virker det som) og noe HTTP- og MSN-trafikk (begge deler er i klartekst).