Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2681
Kalmusrot (Acorus Calmus)
Art i myrkonglefamilien. Opptil meterhøy sumpplante, med tykk, krypende jordstengel, og lange, sverdformede blad, med karakteristiske tverrstriper. Opprinnelig plantet i Norge, sannsynligvis av munker i iddelalderen. Forvillet langs små vann og dammer fra østfoldnord til oppland og vest til hordaland. Setter ikke frø i Norge, men spres ved hjelp av jordstengelen. Kalmusrot dufter sterkt av eteriske oljer. Særlig jordstengelen har et høyt innhold av eteriske oljer og bitterstoffer, og har vært anvendt i folkemedisinen som et appetittvekkende middel. Roten ble også mange steder tygget i stedet for skråtobakk.

Dette var all infoen jeg fant om dette rusmiddelet. Noen som vet noe mer? Hva slags effekt man får? Hvor mye man må ta? Hvor farlig det er?

Har sett denne planten veldig mangen steder...
Her er bilde:

http://www.toyen.uio.no/botanisk/nbf..._Grasdal01.jpg
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Calamus inneholder to stoffer, "asarone" og "ß-asarone", begeg naturlige grunnstoffer for TMA-2. I følge Hoffer og Osmond i The Hallucinogens er virkningen energigivende i små doser, og i større doser hallusinogent, "med en opplevelse svært lik LSD".

Erowid har visst et eget hvelv for Calamus.
Wikipedia har også en artikkel om Calamus.
Sist endret av Tias; 11. mars 2007 kl. 16:27.
Hvis du sjekker noen av reportsa på erowid, så ser du fort at dette ikke er noe særlig, i hvert fall ikke i følge 90% av de som har prøvd det. Selv har jeg en 30 eller 50 g. pose med Calamus-rot liggende, kjøpt på "Life" helsekost i Sverige

Helt erlig har jeg ikke tor tro på dette her, men jeg tygger vel en liten munnfull ved en passende anledning, så får vi se...
Jeg lurer på en liten ting, det er altså rota man spiser om ikke jeg tar fullstendig feil.
Men noe spesielt man må gjøre med rota? Og hvor mye er en normal dose?
Takker for svar.
Trådstarter
14 0
Vet ingenting om hvor mye man skal ha, men jeg vet at det er roten man skal tygge.
Men det går hvist ann å ruse seg på enda en lignende plante vi finner i Norge: Strandrør

Bilde av strandrør:

http://www.stauder.net/bildearkiv/Phalaris%20arundinacea%20'Picta'%20SL.jpg

http://www.nhm.uio.no/botanisk/nbf/p...esenberg01.jpg



Info om strandrør:
Strandrør (Phalaris arundiacea)
Planteart i gressfamilien. Opptil meterhøy plante, med brede, flate blad. Grønnfiolette småaks i stor, duskeformet topp, der alle småaksene vender til samme side. Vokser ved bekker og på fuktige steder over hele landet. Inneholder DMT, som er et hallusigent stoff.

Noen som har mer info om strandrør?
Sist endret av Gammelbleie; 12. mars 2007 kl. 00:13.
Må testes.. Vet du hvor mye av dette man bør ta da?
Og hva man tygger/spiser på denne.
Trådstarter
14 0
Jeg vet nesten ingenting om strandrør...

Men hvis du skal prøve kalmusrot så må du huske at du skal tygge roten og ikke svelge det. Du skal bare ha saften inni på en måte. Svelger du alt kan det hende du får kraftig diare.
Det var i hvertfall en jeg netopp leste om som tygget 4 rør første gang. Og det funket fint. Men jeg er i hvertfall veldig forsiktig på nye ting, så jeg tror jeg prøver bare 1 og en halv første gang.

Ingen som vet noe om strandrør??
Strandrør og Calamus har fint lite med hverandre å gjøre. Man kan ikke ruse seg på å tygge strandrør (antakelig ikke ved å tygge calamus heller, for den saks skyld), men det er teoretisk mulig å ekstrahere DMT fra strandrør, men selv om dette er en relativt enkel prosess, så har jeg aldri hørt om noen som har fått et godt resultat.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Strandrør i Norge og de fleste andre bebodde steder er dyrket frem for å ha så lite dmt og andre alkaloider som mulig for det gir husdyr problemer med fordøyelsen.

Jeg vet om et forsøk på å ekstrahere n,n-dmt fra phalaris gress og det produserte nada.
kalmusrot funker ikke, dont bother.
det var 50g tørket, fra u-kilden.

men det skal visst være godt for magetrøbbel..
Sist endret av coz; 16. mars 2007 kl. 16:54.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har ekstrahert dmt fra strandrør men dog ikke av den norske typen. Men det finnes mange internett butikker som selger frø og hvem skal nekte deg å gro nesten vanlig grass ? Det finnes mange "teks" på dette emnet rundt om. Det gjelder å "stresse" planten ved å klippe og glemme å vanne den . Og strandrør vokser som ja .. gress .. du trenger bare en stor potte og du har ditt eget lille supply av dmt. Men man trenger noen løsemiddler som feks Zippo bensin. Jeg brukte dog labratorie kvalitet DCM og ikke noe selv destilert skvæl.

PS: Man kan jo bare så dette på en flekk i hagen og kjøre gressklipperen over en gang i bland med oppsamleren