Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6224
Noen som vet om det går ann å bruke effedrin for å fjerne thc kjapt, i likhet med amfetamin osv...?
effedrin er ulovlig i norge, og vil bli tatt med lik linje som amf..
Efedrin og alt som har med planten Ephedra å gjøre er ulovlig i norge.
Det er jo ingen som har svart på spørsmålet, om det går ann å bruke effedrin for å fjerne spor av thc i urinen. Var det jeg lurte på, vet at effedrin ikke er lov osv..
ehh efedrin er lov å bruke det, bare ikke i "organisert idrett" eller hva det heter. Amfetamin on ther other han er ikke lov å ha eller bruke. så NEI det er ikke noe narkotikum. Det er et dopingmiddel, ikke knark
THC lagres i fettsellene i kroppen, der kan det finnes spor av dem i flere uker. Amfetamin kan forbrennes mye raskere ca 48 timer ved en vanlig dose. Så nei, beklager det vil ikke hjelpe å ta Efedin. Det eneste du vil oppnå er at det vil kunne påvises Efedrin i tillegg til THC.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Ja, old boy. Men om dem ikke leter etter efedrin så finner dem heller ikke efedrin?

Ephedrine (EPH) is a sympathomimetic amine almost identical in structure to the synthetic derivatives amphetamine and methamphetamine.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Ephedrine

Så er du sikker på at ephedrine ikke hjelper? Siden det er likt amf osv.? Du har sikkert rett, jeg bare lurer
Effedrin har jo ganske like virkninger som amf. da? Sikker på at det ikke kan funke? noen som har peiling?
Et av flere grunnstoffene du trenger for å fremstille amfetamin er fenylasetat. Og fenylasetat brukes også til og fremstille Efedrinhydroklorid som er virkestoffet i effedrin. SÅ det er utvilsom likheter mellom Amfetamin og Efedrin. Men det er ingen kjemisk reaksjon som tilsier at noen av disse stoffene skal få THC til å forbrenne raskere fra urinen. Dette forklares av den enkle grunn at THC lagres i fettsellene og ikke i urinen. Som tidligere nevt så tar det normalt noen uker for de forbrennes. Har du røyka veldig lite så kan det være snakk om 7-10 dager, men har du røyka deg en luring nå og da så vil det kunne sitte i opptil 4 uker. Da tror jeg mere på et gammelt kjæring råd: Drikke mye vann å spise vitløk" Selfølgelig så legger ikke jeg mye vekt på kjæring råd heller.

Den eneste farmasøytiske årsaken til at effedrin eller amfetamin skulle kunne hjelpe måtte være at du rett og slett at du står på ordentlig, så du tok av noen kilo. Det er jo klart at vis du ikke spiser og sitter å svetter helle natta lang så vil du jo forbrenne fettsellene i kroppen med eller uten pepper. Men husk at da snakker vi om rein biafra slanking. Du må jo ta av såpass at vil se ut som Edvard Munk maleri av skrik hvis det skal hjelpe.
det å slanke seg på efedrin/amf uten og spise ville jeg absolutt ikke anbefalt ;p underernering, sult, osv..mister også jævlig med muskler
Mister marihuana! morn du!
Ett par kompiser drev mye med efendrin i forbindelse med trening før, det forbrenner både fett og muskler, samt at kroppen bygger opp en toleranse for det så de tok en uke på efedrin, en uke av, en uke på osv. De nevnte store problemer med søvn og hvile pga. heftige svettetokter og svimmelhet/hodepine(dette er vel individuelt) Og jeg tviler sterkt på at efedrin har samme utrenskende effekt på kroppen som makka har..Menmen. Skal ikke si noe for sikkert..kjøp deg en test for thc og test deg selv etterhvert mens du prøver..
Les denne

Trening gjør at kroppen forbrenner fettceller, stoffskiftet øker og mengden thc som skilles ut i urinen øker. Noe som er bra to uker før en test, men ikke bra en dag før en test. Da er det bedre å guffe seg med fett så kroppen lagrer fett, istedenfor å forbrenne det og slippe thc ut i blodet og urinen.

Efedrin er forbudt i Norge som tidligere nevnt i tråden. Om det virker så godt som amf for å bli kvitt spor av thc i kroppen: tja. Er det noen som kan vise til noen pålitelige sider på nettet eller undersøkelser som viser at kroppen skiller ut mer thc ved bruk av amfetamin?
Sitat av freakybeaky
effedrin er ulovlig i norge, og vil bli tatt med lik linje som amf..
Vis hele sitatet...
Hvis du finner efedrin der,så fortell meg om det da... http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...08.html#map001

Det er ikke ulovlig...I den forstand at det ikke står på narkotikalista!!!Ferdig diskutert
Sitat av fastkjørt
Hvis du finner efedrin der,så fortell meg om det da... http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...08.html#map001

Det er ikke ulovlig...I den forstand at det ikke står på narkotikalista!!!Ferdig diskutert
Vis hele sitatet...

Tror ikke du får det over disken i norge uansett da :P, må nok til sverige
Sitat av fastkjørt
Hvis du finner efedrin der,så fortell meg om det da... http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...08.html#map001

Det er ikke ulovlig...I den forstand at det ikke står på narkotikalista!!!Ferdig diskutert
Vis hele sitatet...
Amfetamin står heller ikke der, så det er også lovlig da?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Goophy
Amfetamin står heller ikke der, så det er også lovlig da?
Vis hele sitatet...
Jo det står der: Amphetaminum, husk de bruker de latinske navnene.
"Ephedrine belongs to the group of sympathomimetics. It is not a hormone compound. First, ephedrine has clear fatburning characteristics. On the one hand, this occurs since ephedrine produces heat in the body (thermogenesis). Simpli-fied, ephedrine slightly increases the body temperature so that the body burns more calories than usual. On the other hand, ephedrine stimulates the thyroid gland to transform the weaker LT-4 (L-thy-roxine) into the stronger LT-3 (liothyronine), thus accelerating the metabolism. The fatburning effect, with the additional intake of both methylzanthine caffeine and aspirin, can almost be doubled. Scien-tific research has shown that the combination of 25 mg ephedrine, 200 mg caffeine, and 300 mg aspirin is ideal to produce a synergetic effect. Those who apply this combination three times daily, approxi-mately 30 minutes prior to a meal, will significantly burn fat. Com-peting bodybuilders have appreciated this for quite some time. Second, ephedrine has anticatabolic characteristics. Thus it is es-pecially useful for maintaining the muscle system while dieting. Finally, athletes often use ephedrine as a "training booster." Since it has a mild amphetamine-like effect on the central nervous sys-tem (CNS) it improves the concentration, vigilance, and the in-terplay of nerves and muscles. For this purpose, 25-50 mg ephe-drine are taken approximately one hour before a workout. The athlete feels an immediate boost in energy which during work-out can manifest itself in a 5-10% increase in strength. Again, also in this case, the effect can be improved by taking caffeine and aspirin (s.a.). it is important to note that ephedrine, admin-istered for this purpose, is not to be taken more than three times a week; otherwise, the body gets accustomed to it and the "boost effect" decreases, and much higher dosages are needed.

Side effects can manifest themselves in the form of more rapid heartbeat, insomnia, tremors (light trembling of the fingers), headaches, dizziness, high blood pressure, and lack of appetite. Ephedrine must not be taken when high blood pres-sure, a severe hyperfunction of the thyroid gland, irregular heart rhythm, or a recent myocardiac infarction are present."

Efedrin hjelper til å forbrenne fett raskere, og dermed kvitter kroppen seg fortere med thc. Det er jeg ganske så sikker på.

For å si det enda en gang, siden så mange er tvil om det: Efedrin er forbudt å selge i Norge, og det er forbudt å importere det (iallefall via posten) til Norge.
Ok, takk for svar. Får prøve meg fram
fact:

politiet gikk gjennom kjøkkenskapet mitt, og han ene ropte til han som rota gjennom: finner du noe?

nei ingenting ulovligtg svarte han andre, mens han sto med stack2 boksen i ene handa og en boks med 100 efe tabs i andre....


men en ting er om det står på narkolista, det trenger ikke stå der or og være orbudt, det heter seg vell at stoer som kjemisk ligner på noe som står der fra før ellernoe sånt, det er også forbudt og går under narkoloven!
ja men da er vel ikke amfetamin og efedrin _SÅ_ nært KJEMISK beslektet (da snakker jeg ikke om effekt) Har selv fått efedrin gjennom tollen.... tviler på at det hadde gått med pepper
Sist endret av halla; 3. august 2006 kl. 23:18.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som vett hvor lenge Temmere (TemGstick) er i urinen, i forhold til urin-prøver ??? hvor lenge det kan påvises ved testing av urinen med sånn Hurtigtest og/eller vanlig analyse ?

hvor lenge sitter temgstick`s (temmere) i urinen i forhold til urinprøver hurtigtest/analyse test ??
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Buprenorfin (Virkestoffet i temgesic) kan vises i konsentrasjoner på 10 ng/mL i kroppen, halveringstiden på en dose er 30 timer, så litt avhengig av mengde skal det være ute av kropen på 60 timer (ca 3 døgn).

Det har også blitt rapportert diverse feilutslag på hurtigtester av folk som bruker buprenorfinholdige medikamenter, utslag på amfetamin bl.a, les mer om det her.
Efedrin blir stoppa i tollen, hvis dem finner det. Og du vil få en bot på +/- 5000kr.
Jeg bestilte noe dem sa "ikke" skulle være efedrin, men ha samme effekt,
ifra bodybuilding.com dette ble stoppet, og inneholdt efedrin. (Som dem sa at det ikke gjorde.)
Og fikk da en bot på 5000kr. Kjipeste var at jeg skulle bare fylle opp så jeg slapp å betale porto
med denne lille tingen ;p Dyr porto.
Om effedrin hjelper deg å bli kvitt sporene av THC vet jeg ikke. Det jeg derimot vet, er at effedrin er i slekt med amfetamin. Det er ikke uten grunn det blir kalt for "baby-amfetamin". Det er derimot ikke ulovlig i Norge, da det selges på apoteket. Sjekk www.felleskatalogen.no Bruksområdet er astma, og det blir foreskrevet av lege. Effedrin står på dopinglista, men med lege-erklæring så kan man sikkert bruke det i organisert idrett, uten at jeg vet dette sikkert.

Grunnen til at man _kan_ klare å få dette gjennom tollen, er at man har lov til å ta med mindre mengder legemidler til eget forbruk fra utlandet. Om man må frremvise resept vet jeg ikke. Men i og med at legemiddelete blir brukt i Norge, så bør det kunne gå greit å få inn. Grunnen til at det blir stoppet når man bestiller dette sammen men kosttilskudd er vel pga at man ikke får det for å behandle astma.

Dette svarer ikke på spørsmålet ditt, men konklusjonen blir i allefall at dersom du tar effedrin for å bli kvitt THC, så sitter du uansett igjen med effedrin/amfetamin spor i urinen. Etter mitt hode er det verre å bli tatt for det enn for THC. Jeg tar da utgangspunkt i at man tester for flere ting enn THC og bør finne effedrin temmelig enkelt.
Som narkotika regnes etter forskriftenes § 2:

1. De stoffer og droger som er oppført i listen.
2. Salter og derivater av disse og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter.
Vis hele sitatet...
efedrin kan vel kanskje regnes som et derivat av amf?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vil bare korrigere at et av grunnsubstansene til fremstilling av efedrin og metamfetamin er vel fenylaceton?? (P2P, metyletylketon, mek, phenyl-2-propanon, biltema - stryk det siste, vet jeg ingenting om ... :P, ).

Ser for meg at fenylacetat må være noe eddiksyre-acetat opplegg, og det stemmer at acetater av eddiksyre, estere av disse og derrivater av disse er grunnsubstanser (precursor) som er merket under kontrollerte substanser i tolldirektorativet (kom 29), dog er også fenylaceton (les.: acetofenon) det også --

helt uinterressant, helt irrelevant, og meget intetsigende svar av meg foreløpig på spørsmålet ditt, og muligens har jeg misoppfattet innlegg-skriveren som jeg refererer til - men dog, litt korrigering kan ikke skade - selvom jeg ikke oppfattet innlegget som feil, tvert imot - stemmer sikkert.

På spørsmålet ditt er svaret nei, efedrin dekker ikke over delta-9-transtetrahydrocannabinoler på noe som helst slags måte, hverken i urin eller hvis prøven tas rimelig kjapt etter siste thc-inntak, blod-tester.

Det finnes utallige måter som beskriver hvordan slike dekk-operasjoner skal skje, en særdeles tvilsom måte er bruk av anabole steroider, noe jeg har hørt og som jeg tviler ekstremt sterkt på - dog kan jeg ikke motbevise det.

Eggeplomme i sin rå tilstand kan under visse omstendigheter "dekke" en tilfeldig urin-prøve, men må inntas kort tid før prøven.

Uansett er ingen metoder idiot-sikre, avhengig av det faktum at du må vite den eksakte mengde thc som fins i kroppsfettet ditt - og som frigis til enhver tid.

Røyk lite, uriner mye, tren mer - svett, badstue, hvitløkskrydret sterk mat, mer chilli, mye dill, nudler/ris og masse kaffe eller annen vanndrivende, så har du grunnlaget for at det muligens,
hvis du er heldig ikke oppdages på en tilfeldig urintest.

Men det gjør det nok allikevel, hvis du er en storforbruker av THC.

NB! Relasjon til stoffskiftet i kroppen din kontra THC-innholdet i fettvevet er grunnleggende for metabolisme-metoden som på internett skal dekke over thc på tilfeldige tester - BULLSHIT - jeg gikk på det, og ble oppdaget så det joma etter ved første forsøk da mora mi tok en tilfeldig test, privat hos fastlegen min dengang jeg var 17 år og drittunge.

Slike urintester er rimelige idag, i motsetning til blodtester, og kan utvides til å finne forurensingssymptomer i blodet (merk: utvidet blodtest) - derfor MÅ en ikke generellt søke eksplisivt etter det aktive stoffet, det holder å se en farge-tabell i urinen (MedLine) - stikk motsatt av f. eks.: blodtester og standard urintester, som vanligvis tas ved avrusingsinstutisjoner eller kriminalomsorg i frihet, der en eksplisitt leter etter den aktive substansen.

Hvordan dette fungerer må noen andre forklare deg, har vanskelig med å forstå biten selv - tror det beste er rett og slett å la vær å bruke THC hvis du inngår under de to siste institusjoner (RUSPOL, KIF).

Gi opp, selv nøtter og mørk melke-sjokolade vil neppe gi deg noen unnskyldning da, slik som det kunne gå for en naiv skole-søster en gang i tida, som meg fortalt av noen som opplevde det på barneverns-instutisjon tilbake i tida...

Må hell og lykke være med deg - for kjipt at noe som er akseptert, nesten legalt i Nederland skal være illegalisert og hausa opp som djevelsk i dette forbanna møkka-landet som fanger oss liberalister under en nesten diktatorisk lov-helvete... Føler med deg, jeg også ønsket engang å dekke over tilfeldige urin-tester...

NB! Etter å ha lest noen av innleggene her om effedrin, så vil jeg bare påpeke at det fins pseudo-effedrin på resept her i Norge, den mest kjente er Zymantec-D. Av rene typer Effedrin Hcl er vel kanskje hva de fleste her sikter til, også disse er resept-pliktige og inngår i visse typer medikamenter som kan fås på apoteket. Effedrin, pga dets medisinske effekt og mangel på euforiske effekt illegaliseres ikke under norske foreskrifter, i henhold til import/eksport er det derimot strenge regler som ofte gjengis som UNTATT LOVER OG FORESKRIFTER OM bla-bla-bla-bla.

Effedrin er dog ikke et amfetamin-derivat, det er en alkaloide av ephedra, dog en kan fremstille stoffet syntetisk utfra fenetylaminer (PIKHAL) og fenpropanolaminer (PIKHAL, PPA). Er du kjemisk dyktig, er det ingenting i veien for et forsøk å fremstille effedrin syntetisk fra amino-syrene fenylalanin og levotyroksin, begge preparater som selges i Norge (levaxin er nok resept-belagt).
Sitat av tobs
Det er derimot ikke ulovlig i Norge, da det selges på apoteket. Sjekk www.felleskatalogen.no Bruksområdet er astma, og det blir foreskrevet av lege. Effedrin står på dopinglista, men med lege-erklæring så kan man sikkert bruke det i organisert idrett, uten at jeg vet dette sikkert.
Vis hele sitatet...
Har en kamerat som har vepseallergi og driver med orientering på relativt høyt nivå. jeg mener at legen har skrevet ut efedrin til han som "medisin" hvis han skulle bli stukket..
Hei ! ;-)

Litt av problemet ligger i selve tolkningen "lovlig". Mange legemidler kan innføres via EØS-reglementet til 3mnd forbruk. Andre legemidler (som anabole steroider) kan man bruke og besitte - men ikke kjøpe/selge (opp til 4000mg). Med andre ord er det ikke alt som er like logisk - likevel; noen enkle søk via google burde gi deg svaret.

Efedrin ble ulovlig i Norge i 1993. Det er også ulovlig i de fleste andre land. Importerer man efedrin kan man risikere bøter eller fengsel i opptil 2 år, men da er det gjerne snakk om et større parti (flere nettaviser har saker om dette). Om du som privatperson prøver å importere efedrin og blir stoppet, kan du regne med en bot på 4000 og eventuelle avhør. Om du bestiller det via internett og unngår å benytte deg av kredittkort o.l vil du kunne kverrulere deg unna dette forelegget og saken vil bli henlagt på grunn av bevisets stilling.

I et enkelt søk på lovdata kan man lese mer om "Forskrift om stoffer som kan brukes ved ulovlig fremstilling av narkotika mv." hvor efedrin blir nevnt.
Sitat av knuthulu
"Ephedrine belongs to the group of sympathomimetics. It is not a hormone compound. First, ephedrine has clear fatburning characteristics. On the one hand, this occurs since ephedrine produces heat in the body (thermogenesis). Simpli-fied, ephedrine slightly increases the body temperature so that the body burns more calories than usual. On the other hand, ephedrine stimulates the thyroid gland to transform the weaker LT-4 (L-thy-roxine) into the stronger LT-3 (liothyronine), thus accelerating the metabolism. The fatburning effect, with the additional intake of both methylzanthine caffeine and aspirin, can almost be doubled. Scien-tific research has shown that the combination of 25 mg ephedrine, 200 mg caffeine, and 300 mg aspirin is ideal to produce a synergetic effect. Those who apply this combination three times daily, approxi-mately 30 minutes prior to a meal, will significantly burn fat. Com-peting bodybuilders have appreciated this for quite some time. Second, ephedrine has anticatabolic characteristics. Thus it is es-pecially useful for maintaining the muscle system while dieting. Finally, athletes often use ephedrine as a "training booster." Since it has a mild amphetamine-like effect on the central nervous sys-tem (CNS) it improves the concentration, vigilance, and the in-terplay of nerves and muscles. For this purpose, 25-50 mg ephe-drine are taken approximately one hour before a workout. The athlete feels an immediate boost in energy which during work-out can manifest itself in a 5-10% increase in strength. Again, also in this case, the effect can be improved by taking caffeine and aspirin (s.a.). it is important to note that ephedrine, admin-istered for this purpose, is not to be taken more than three times a week; otherwise, the body gets accustomed to it and the "boost effect" decreases, and much higher dosages are needed.

Side effects can manifest themselves in the form of more rapid heartbeat, insomnia, tremors (light trembling of the fingers), headaches, dizziness, high blood pressure, and lack of appetite. Ephedrine must not be taken when high blood pres-sure, a severe hyperfunction of the thyroid gland, irregular heart rhythm, or a recent myocardiac infarction are present."

Efedrin hjelper til å forbrenne fett raskere, og dermed kvitter kroppen seg fortere med thc. Det er jeg ganske så sikker på.

For å si det enda en gang, siden så mange er tvil om det: Efedrin er forbudt å selge i Norge, og det er forbudt å importere det (iallefall via posten) til Norge.
Vis hele sitatet...
Muskel-oppbyggende diett? Hva har dette med spørsmålet å gjøre? Det er jo klart at når du trener, med eller uten effedrin - acetylsalisylsyrer eller koffein/teobromin/teofyllin eller kreatin så svetter du, og siden thc "lagrer" seg i kroppens fettvev så hjelper det mot å øke halveringstiden på thc i kroppen.

Vel vitende om at gjennomsnittelig halveringstid er opptil 3 uker, ikke så sjeldent lenger, hører til det mer sjeldne kortere - så "hjelper" det.

Men effedrin hverken fjerner eller dekker over thc-inntak, ikke engang forklart under dl-effedrins muskel-oppbyggende diett som jeg kaller relaterte artikkel...

Sitat av Educated
Hei ! ;-)

Litt av problemet ligger i selve tolkningen "lovlig". Mange legemidler kan innføres via EØS-reglementet til 3mnd forbruk. Andre legemidler (som anabole steroider) kan man bruke og besitte - men ikke kjøpe/selge (opp til 4000mg). Med andre ord er det ikke alt som er like logisk - likevel; noen enkle søk via google burde gi deg svaret.

Efedrin ble ulovlig i Norge i 1993. Det er også ulovlig i de fleste andre land. Importerer man efedrin kan man risikere bøter eller fengsel i opptil 2 år, men da er det gjerne snakk om et større parti (flere nettaviser har saker om dette). Om du som privatperson prøver å importere efedrin og blir stoppet, kan du regne med en bot på 4000 og eventuelle avhør. Om du bestiller det via internett og unngår å benytte deg av kredittkort o.l vil du kunne kverrulere deg unna dette forelegget og saken vil bli henlagt på grunn av bevisets stilling.

I et enkelt søk på lovdata kan man lese mer om "Forskrift om stoffer som kan brukes ved ulovlig fremstilling av narkotika mv." hvor efedrin blir nevnt.
Vis hele sitatet...
eh, riktig - dog jeg er litt usikker på om dette gjelder generellt for pseudo-effedrin også, og ephedra.... men det fins flere "...unntatt lover og regler data..." her tror jeg, også de tilfeller med grønn te, bitter orange og synergin.... men der er jeg usikker, dog...



etter å ha undersøkt litt "uttrykksmessig" skal nok "kur" være rett istedet for "diett" sånn språkmessig "bolersk", noe jeg lar andre få avgjøre - boler ikke...
Sist endret av Dodecha; 27. oktober 2007 kl. 18:31. Grunn: språkbruk
FORKLARING

Jeg har forstått at språkbruken min i enkelte innlegg har svært negative verdier i seg som lett kan oppfattes som nedlatende, men vil påpeke at det ikke på noen som helst måte er ment for det.

Jeg har en særegen språkbruk, og ofte i en engasjert eller opphetende debatt, kommer dette tydelig fram - dog jeg ikke oppfatter det før nedskrevet.

PROVOKASJONEN

Til det vil jeg bare forklare provokasjonen da jeg fikk lest igjennom noen innlegg til i denne debatten, og fant en utklipp som etter mitt syn beskrev en diett/kur med preperatet effedrin i kombinasjon med andre medikamenter og substanser, derav dispril (aspirin) og koffein.

Denne kombinasjonen er direkte helsefarlig, og fra det tidspunkt dette "innklippet" originalt ble skrevet til det faktiske tidspunkt med aktualitet i dag - har det mer negative bi-effekter enn positive relasjoner - selvom jeg på nåværende tidspunkt ikke klarer å vise til noen kilder (tar tid å finne de på nettet, jeg valgte heller å gi en negativ innsyn på dokumentasjonen enn å finne artikler som referrerer til nettopp dette).

Husk at når en drar konklusjoner ut fra en sammendrag av et preperat eller substans virkninger, bivirkninger og fakta - at en faktisk er inneforstått med hva fakta-arket som beskriver denne substans eller preperat omhandler.

SAMMENDRAG

Jeg husker ikke om innleggsskriveren oppgav noe kilde, men slik jeg oppfattet artikkelen, så forundrer det meg ikke om kilden stammer fra et av disse fitness-sidene, som trekker fram et preperats/substans virkninger relatert til faktiske produkter de er med å formidle over web - de er sanne, men mangler en helhetlig vurdering eller sammensetning av fakta som bidrar å fremme all informasjon om preperat/substans.

I tillegg er det stor mangel på oppdaterte opplysninger som vedgår i en slik helhets-konklusjon; at det var en fett-forbrennende produkt. Det er mye som tilhører denne kategorien, og det bør leses igjennom NØYE slik at referanser til det ikke på noen som helst måte misoppfattes (jmf.: effedrin for å fjerne thc)....

TEORIEN

I denne kategorien, hvis vi tar det som faktum at det er en teoretisk (mikroskopisk) mulighet for at effedrin-kur skulle klare å forbrenne så mye fett at et minimal stabil forbruk av thc ville forsvinne naturlig (i metabolismen) ved en tilfeldig prøve, ville test-personen hatt en stabil økning av effedrin-dosering jevnt over et helt år.

Denne personen ville mest sannsynlig forårsaket seg selv de symptomatiske plager en stor del av effedrin-forbrukere får, i tillegg til at de ville fått en alvorlig forstyrrelse i kroppens naturlige forbrenning, som involverer blant annet stoffskifte.

Mange tenker sikkert slik: "Også, hva har dette med temaet å gjøre?".

Jeg forklarer det slik: "En kur er vanligvis beregnet for en bestemt tidsperiode, også i en test-situasjon. Første gang jeg skulle teste amfetamin var det kun en gang, senere var det kun i helgene og festlige anledninger, senere der var det klarer jeg noensinne å slutte med dette stoffet igjen?"

Effedrin-kur som beskrevet, er faktisk synlig funksjonerende for de som bedriver denne type kur eller har behov for det - men den er faktisk også beviselig helsemessig ødeleggende, både mentalt og fysisk.

I et rusmiddel-forum er det alltid noen som vil forsøke noe som henvises i en eller annen tråd, kombinasjonen effedrin-dispril(aspirin)-koffein vil dras inn i en eller annen urban røverhistorie relatert til rus, og plutselig vil noen - i god tro - ha forsøkt det til andre situasjoner enn påtenkt, til og med i situasjoner enn påtenkt - men med erstatning av effedrin kanskje med amfetamin og visse typer relasjoner (ritalin, synergin, effedra, kokain).... Dette er svært farlig!

PERSONLIG OG AVSLUTNING

Uten at det kan henvises til noen direkte kilder for mine bastante påstander, kan jeg med nesten 98% sikkerhet garantere for at lignende tilfeller har vært mange av i dette lille landet, og vil fortsette å gjenta seg etter at myndighetene nå foreslår å illegalisere salg av kreatin.

Flere har spurt meg om min mening angående sådan, og svaret mitt er det samme - nye typer kriminelle vil oppstå i dette landet som følge av all illegalisering av alle mulige midler i helse (fitness) miljøet [og dette miljøet kan hende dropper innom forum og leser slike referanser som nevnt, og dermed eksperimentere litt på egenhånd - tross alt er det jo bare å stikke innom forum og spørre om noen har forsøkt lignende - da er det vel trygt?]

Og selvsagt er det ikke trygt - men det faktum at noen kan tro at svarene finnes her inne - som den bastante påstanden om at effedring ER et fettforbrennende preperat.... Husk å oppgi sammenhengen og velg også riktig påstand til rett emne.... Og dette emnet er fjerne/dekke over substansen THC...

Jeg vil bare legge til at denne kombinasjonen gjelder spesielt dere som benytter dere av ARSAN Effedrin Hcl.... ikke gjør det....