Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 4872
Leste nettop en artikkel i Verdens gang hvor det står om en ny drikke i USA som inneholder store menger B Vitamin og koffein, noe som tydeligvis skal gi en lignende effekt som kokain. Noen som vet om dette kan være riktig?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvorfor ikke? Såkalte herbal drugs har eksistert i lang tid. Jeg har selv kjøpt "Herbal XTC" (i butikk) som basicly var koffein, guarana og slikt som skulle emulere effekten av extacy.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Dette må prøves Men den kommer vel aldri til Norge uansett :-\
Jeg har aldri prøvd akkurat det produktet , men vil nok regne med at det er en smule oppskrytt.
Man får sikkert en chill feelin', men det er neppe i nærheten av cola. Om det hadde vært det hadde ikke folk betalt i dyre dommer for ekte vare.
Du får passe på så du ikke tar en overdose

Men seriøst, det må da være langt unna ekte saker!
Sinister: tror nok du har rett i det, men hadde jo absolutt vært verdt å sjekke ut om det har noe potensiale da.
Lett å teste:
Dra på apotek/helsekost og kjøp vitamin B12.
Ikke kjøp noen blandingsprodukter med flere B-vitaminer ("B Total", "B-kompleks" etc.) da flere av disse er ganske farlige i store doser.
Spis 5 ganger den anbefalte daglige dosen som er angitt på pakken, burde bringe deg opp i 25-30ug.
Vent.

EDIT: Burde kanskje skylle ned herligheten med en kopp supersterk kaffe.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Proxick
Dette må prøves Men den kommer vel aldri til Norge uansett :-\
Vis hele sitatet...
Du kan jo prøve å importere den å få den i salg
Så sykt bra...Dette MÅ prøves Håper den kommer til norge(noe den mest sannsynlig ikke gjør Når ikke en gang red bull kom inn, *government stupido*) Dette kommer jeg til å importere fra USA isåfall, koste hva det koste vil
aah.. mad.. dette vil jeg teste!
bedre og holde seg til the real shit da.. en og leke butikk
joda, men hadde jo vært ganske fett da om det virket litt iallfall. Uansett, drikken kommer omtrent garantert ikke til norge, som er allerede sagt. Men, ikke umulig at mange av freakerne her snubler over den nye kolan i butikkene i ferier osv.
kult! dette burde bygge opp hullet mellom høyre og venstre sidene i amerikansk politikk noen grader

hvis ikke det blir ulovlig da, noe som jo er ganske sansynlig.....
Politkerne i forskjellige land ELSKER jo å gjøre ting ulovelig for folk som bare vil ha det gøy å nyte livet. Så hvor stor er kjangsen for at dette blir stoppet?
Ettersom jeg bor i USA til neste sommer skal jeg ta på meg det ærefulle oppdraget å teste for dere haha. Ser ut til at folk har lyst å teste her hvertfall..!
samtidig kan du få lov til å poste en rapport om hvordan det var hiv i deg ett brett så får vi se hva som skjer
Jeg kan faktisk bekrefte at vitamin B12-overdose gir en gira følelse. Men har ingen anelse om hvordan følelsen er sammenlignet med kokain.
Se min forrige post.
jeg vet om sprøyte narkomane som har brukt B12 som ett ertatnings middel for makka, og det skal vist funke veldig bra. men har ikke peilig om hvor mye han tok da? men det virka bare i 1 uke som "erstatning"
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Var i Ayia Napa i sommer og drakk en drikk som het Cocaine. Om det er det samme aner jeg ikke
Sitat av CCCP
jeg vet om sprøyte narkomane som har brukt B12 som ett ertatnings middel for makka, og det skal vist funke veldig bra. men har ikke peilig om hvor mye han tok da? men det virka bare i 1 uke som "erstatning"
Vis hele sitatet...
Det sier litt. En del sprøytebrukere injeserer faktisk vann når de ikke har stoff, bare for å føle et slags rush som selve injeksjonen visstnok gir.
Og når teknikken i seg selv gir psykisk avhengighet, er det ikke rart folk har problemer med å slutte med amf/heroin om de først gjør det til en vane å bruke sprøyte.
[/OT]
Er det farlig å kjøre på med 5x anbefalt daglig dose av B12 vitamin? Hadde jo vært kult å prøve hvis det ikke var så veldig farlig.
Mangen som injecter B12 i forbindelse med trening, men så er jo inject no anna en oralt også da..
Det er et godt navn, men har da ingenting med kokain å gjøre?

Kunne heller blitt kalt for amfetamin eller extacy alternativ/erstatning, en drikk man blir gira av er ikke det samme som kokain. Er red bull en kokainerstatning? Det finnes mange lignende produkter på markedet, og mange av dem fungerer utmerket. Dersom man liker å være gira et døgn that is, jeg kan ikke fordra det. Dessuten er de fleste forbudt i Norge uansett.

Et eller annet herbal pulver som sniffes, da begynner det å ligne den rette varen.
den drikken kommer garantert ikke til Norge! helt sikkert alt for høyt koffein innhold.. tror også at politikerene her i landet kommer til å ha et problem med navnet..
Sitat av Proxick
Dette må prøves Men den kommer vel aldri til Norge uansett :-\
Vis hele sitatet...
Nope. Fordi den inneholder Taurin som er frie aminosyrer, som da er ulovlig :/
Sitat av novastar
Er det farlig å kjøre på med 5x anbefalt daglig dose av B12 vitamin? Hadde jo vært kult å prøve hvis det ikke var så veldig farlig.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor mye du skal ta før det blir farlig, men 5x er ikke noe problem.
Regner med de farlige dosene er ganske høye, og at det blir ubehagelig innen den tid (man kan oppleve ujevn hjererytme, angstanfall m.m.), samt at de ubehagelige dosene er en god del høyere enn 5x dagsdose.
Dersom en flaske av drikken inneholder 5x dagsdose, så har nok produsenten tatt høyde for og vurdert faren ved at enkelte vil drikke 4-5 flasker på en dag.

Advarsel: Anbefales ikke hvis du lider av Leber's sykdom, leukemi, lever-/nyre-sykdommer, kreft, svulst eller MVP.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Man kan jo kjøpe fra ebay. Noen som vet konsekvenser hvis man blir tatt??keen på å kjøpe et brett. var faen ikke dyrt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå inneholder ikke dette noe ulovlig, bare større mengder av koffein og B12 vitamin,
dette er vel på lik linje med å kjøpe redbull fra sveige?
leste om detta i fhm å hvis jeg husker rett var det stygge doser sukker i tilleg til alt d andre. Ikke heng meg for detta men den drikken dær høres vel omentrent farliger ut for kroppen en ei stripe. å hvis du vil ha skikkelig effekt så må du drikke mange. og noen _BLIR_ å gjøre det og sikkert dø sv sukkersjokk elns..

blir ikke å teste detta..
Hva skjer med KDrink for tiden? Hjemmesiden til Kokka er nede, og jeg hadde virkelig sett frem til å prøve dette. "Cocaine" virker jo bare som noe ordentlig dritt.
Sitat av bread
Lett å teste:
Dra på apotek/helsekost og kjøp vitamin B12.
Ikke kjøp noen blandingsprodukter med flere B-vitaminer ("B Total", "B-kompleks" etc.) da flere av disse er ganske farlige i store doser.
Spis 5 ganger den anbefalte daglige dosen som er angitt på pakken, burde bringe deg opp i 25-30ug.
Vent.

EDIT: Burde kanskje skylle ned herligheten med en kopp supersterk kaffe.
Vis hele sitatet...

ang B12 så får man kun det for injisering lovlig i Norge, og man må ha resept. Får det ikke i pilleform, sa dama på apoteket..

b-kompleks(tror jeg det var) inneholder 1µg B12. så det er nok et dårlig alternativ ja
Sist endret av coz; 12. januar 2007 kl. 09:33.
Har ikke stor tro på at "cocaine" har lik effekt som vanlig kokain, uten att di tilsetter narkotiske stoffer da..
Hvor mange B12 piller må man hive inn på for å merke noe?
Sitat av Ifa
Har ikke stor tro på at "cocaine" har lik effekt som vanlig kokain, uten att di tilsetter narkotiske stoffer da..
Vis hele sitatet...
Det er vel egneltig ingen som faktisk tror på det...

Sitat av coz
ang B12 så får man kun det for injisering lovlig i Norge, og man må ha resept. Får det ikke i pilleform, sa dama på apoteket..
Vis hele sitatet...
Thats a bloody lie! Seff får man B12tabletter/kapsler. Jeg har selv sett det i helsekostbutikker. Hvis ikek er det bare å bestille på nett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av felix_poker
Det er vel egneltig ingen som faktisk tror på det...

Thats a bloody lie! Seff får man B12tabletter/kapsler. Jeg har selv sett det i helsekostbutikker. Hvis ikek er det bare å bestille på nett.
Vis hele sitatet...
hell yes it was! Var innom en butikk idag (Life Livsstilbutikk), og der hadde de B12-kapsler! de inneholder 9µg pr kapsel (multivitaminer så er det 1µg B12 pr kapsel).

kastet i meg 5 av de nå og merka fint lite, må nok godt over 50µg skal du merke det. kommer tilbake når jeg har prøvd de litt mer hadde ikke forventa det store kicket, men et lite sukkerrush hadde gjort seg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du tror virkelig du kan ruse deg på B12 Vitaminer?

Om du hadde gjort minimal research hadde du funnet ut at det er ganske bortkasta tid.
"350% greater than The Bull" hørres jo bra ut.

Hjemmesiden til drinken som har det kuleste navnet i verden: Drinkcocain.com

De skulle mesten brukt Coca Cola skriften på Cocaine boksen! Siden Coca Cola inneholdt Cocaine for noen år tilbake, å det er mesten de samme bokstavene "coca+ine".. (har lagt noen skisser og testet dette! )

gg
Blunty: Å kuult!! Du som fant på det selv eller? Du har virkelig god fantasi må jeg si!



http://i76.photobucket.com/albums/j39/FMR12242/enjoy_cocaine.gif


Flere bilder her
Sist endret av rbt; 8. februar 2007 kl. 20:46.
Blunty: At coca cola inneholdt kokain strider litt imot disse opplysningene jeg fant på Wikipedia:
I motsetning til hva mange tror inneholdt aldri Coca-Cola stoffet kokain, som er et raffinert produkt fra kokabladene som er svært dyrt og krevende å produsere, men da kokain er en av bestanddelene i kokablader inneholdt drikken spor av stoffet.

Men i teksten står det også at det var spor av kokain i brusen..
Så jeg vet ikke.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola
Mister_Kenneth/Blunty:
Sitat av Wikipedia
Pemberton called for five ounces of coca leaf per gallon of syrup, a significant dose, whereas in 1891 Candler claimed his formula (altered extensively from Pemberton's original) contained only a tenth of this amount. Coca-Cola did once contain an estimated nine milligrams of cocaine per glass but after 1903 Coca-Cola started using, instead of fresh leaves, "spent" leaves - the leftovers of the cocaine-extraction process with cocaine trace levels left over at a molecular level. However, as cocaine is one of numerous alkaloids present in the coca leaf, it was nevertheless present in the drink.
Vis hele sitatet...
og
Sitat av Snopes
Coca-Cola was named back in 1885 for its two "medicinal" ingredients: extract of coca leaves and kola nuts. Just how
much cocaine was originally in the formulation is hard to determine, but the drink undeniably contained some cocaine in its early days.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Sinister; 8. februar 2007 kl. 23:58.
Det er et godt navn, men har da ingenting med kokain å gjøre?

Kunne heller blitt kalt for amfetamin eller extacy alternativ/erstatning, en drikk man blir gira av er ikke det samme som kokain. Er red bull en kokainerstatning?
Vis hele sitatet...
Hmm, det er ingen som mener at det er en kokain er statning, men det var en som sammenlignet det med kokain. Og da fortalte at en som var narkis hadde brukt det som er statning.

Men folka, pass på litt det er med å prøve prøve prøve. Litt blir til mer, mer blir til mye, mye blir fort til MASSE! Kjenner faktisk noen som begynte med noe lignende, bare at det omhandlet sniffe varer. To av dem ente som narkomane, og er på avrusning nå...

Vil ikke ha nasrkiser i forumet vettø ;O
Sånn, da var dette emnet utdiskutert.