Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2341
AMFETAMIN; det er jo en drøss med fakta info ang langtidsbivirkninger og senskader ved bruk av amf. men amftamin og akutte sykdommer/ bivirjninger som går på kroppen mer fysisk er det jeg trenger å vite mer om.... Noen som kan hjelpe?

Sitat av Angelbitch
AMFETAMIN; det er jo en drøss med fakta info ang langtidsbivirkninger og senskader ved bruk av amf. men amftamin og akutte sykdommer/ bivirjninger som går på kroppen mer fysisk er det jeg trenger å vite mer om.... Noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
haster litt så svar medinlegg nå da
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hva legger du i 'fysisk syk' ? fysiske skader?

Man bør ta med i konklusjonen at når man er syk, jobber kroppen ekstra hardt for å få kroppen i stand igjen, å ta rusmidler mens kroppen er i denne fasen vil få legeperioden til å forlenges evt stanse i verste tilfeller.
det var ikke helt det jeg vil vite om, men om man er fysisk frisk og alt er bra helsemessig. hva kan skje ved inntak av speed , å bli syk etter en justering!!?? blodpropp etc. vil vitr / høre hva dere alle mener og tenker.

TAKK

[i][quote]sorry, men har litt problmer med ordforholdet mitt akkurat nå... men forbigående.
Hvis du kjører store doser kan det i sjeldne tilfeller føre til hjertestans, ikke så kult.
det må være stor dose med amfetamin som vi ikke har her i dag, hvis ikke laktose etc. fører til samme greiene da!!?!

SORRY altså men det er nok ingn som kan gi meeg mer konkrete opplysninger... vet dere hvorfor?

Antaklig fordi alle forbinder amfetamni, med heroin og derfir regner de med at skadevirkningene er de sammme... nei amfetamin bruk er ikke nok forsket på. eller hva?
men om jeh har rett, så er det kanske noen med egn erfaringer der ut... (har jo n del selvlært kunnskap om stoffet i seg selv)

visste ikke den der helt 100prosent, men alle som bruker amf. vet jo alt det der ... for det går jo på psykiske skader i nervesystemet etc.

AMFETAMIN ksn jo også stå for

A - Arbeidsom
M - Moro
F - FEST
E - elskov
T - tanker
A - altvitende
m - mat for sjel og kropp
I - iderik'
N NYDDELIG
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg tror de fleste overså denne ettersom langtidseffektene er ganske kjente, men her skal jeg oppsummere litt for deg:

Vanskeligheter for å konsentrere seg.
Kardiovaskulært stress, som utarter seg i at hjertet slår så fort at det kjennes ut som det hopper ut av brystet snart og uregelmessige slag (takyardi).
Et mer vanlig fenomen er overoppheting, som kan føre til død hos noen (kommer an på klima, og personen).
Dårlig søvn, som igjen skaper endel andre problemer.
Dårlig matlyst.
Når amfetamin påvirker kroppen, skjer det økt oksidering i kroppen, som stresser organer, i større doser og hyppighet har organskader og raskere aldring blitt påvist med noe sikkerhet.
Pga gnissing med tennene under rusen blir de også skadet, gommene blir svært utsatt og betennelser i tannkjøttet er svært vanlig, dette er bevist.
Tørre slimhinner, som igjen leder til sår nese, blødninger kan oppstå, på den andre siden er tørre slimhinner bra for allergikere under den værste tiden av året.
Muskler brytes ned pga overstimulering og overoppheting.
sjekk www.erowid.org for virkninger etc.
Du kan jo også lese posten til DonVito om amfetaminbruket hans.. Der får du kanskje noen av de opplysningene du trenger.

http://www.freakforum.nu/forum/showt...vito+amfetamin
Sitat av Dodecha
Jeg tror de fleste overså denne ettersom langtidseffektene er ganske kjente, men her skal jeg oppsummere litt for deg:

Vanskeligheter for å konsentrere seg.
Kardiovaskulært stress, som utarter seg i at hjertet slår så fort at det kjennes ut som det hopper ut av brystet snart og uregelmessige slag (takyardi).
Et mer vanlig fenomen er overoppheting, som kan føre til død hos noen (kommer an på klima, og personen).
Dårlig søvn, som igjen skaper endel andre problemer.
Dårlig matlyst.
Når amfetamin påvirker kroppen, skjer det økt oksidering i kroppen, som stresser organer, i større doser og hyppighet har organskader og raskere aldring blitt påvist med noe sikkerhet.
Pga gnissing med tennene under rusen blir de også skadet, gommene blir svært utsatt og betennelser i tannkjøttet er svært vanlig, dette er bevist.
Tørre slimhinner, som igjen leder til sår nese, blødninger kan oppstå, på den andre siden er tørre slimhinner bra for allergikere under den værste tiden av året.
Muskler brytes ned pga overstimulering og overoppheting.
Vis hele sitatet...



men er ikke det her stortsett skader som oppstår etter lsngvsrig bruk stortsett<++<++++???
ja dette er skader som kommer av langvarig bruk det står det jo øverst i innlegget til Dodecha og
Sitat av KaKtUsTrIPP
ja dette er skader som kommer av langvarig bruk det står det jo øverst i innlegget til Dodecha og
Vis hele sitatet...
men det er vel tydlig fremgått ved flere qanldninger at det ikke er skader pgs langtidsbruk jeg vil ha info om...

jeg viol vite kortidsskasder
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Da er overoppheting, tørre slimhinner, dårlig søvn og dårlig matlyst de raskeste som fremtrer ved kronisk bruk.
Sitat av Stormen
Ja, jeg har en liten ting...

Visste du at Amfetamin står for:
Androgene
Metafysiske
Farlige
Evige
Trofaste
Antihistaminhemmende
Metadonfremkallende
Intetsigende
Nervotransmittende stoffer?

It's a fact.
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle hvordan amf påvirker androgene prosesser??(Og hvorfor det skulle være relevant for tilfellet til en jente)
Ved lave doser fører bruket til økt følelse av våkenhet som følge av økt pulshastighet og åndedrett, foruten økt blodtrykk og utvidede pupiller. Større doser kan medføre feber, svetting, hodepine og svimmelhet. Meget store doser kan gi hurtig og uregelmessig puls, kramper, koordinasjonstap og kollaps. Dødsfall kan inntre som følge av karvirkninger, virkninger på hjertet og høy feber.

tatt rett fra nettet. skjønner ikke hva du vil frem til egentlig.. og btw.. skriv ordentlig!
dysleksi... har du vel hørt om? MEN du har vel ingen egne erfaringer å komme med? info på nettet er varierende ettersom ingen forskere eller noen vet 100prosent korttisfarer ved smftaminbruk.
er det bare jeg som syntees det her er intr. tema eller??
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Dysleksi er ingen unnskyldning, ikke engang om du utgir deg for å være jente - som de andre rusmiddel moderatorene er fryktelig svake for.

Nå er det snart nytt år og vi begynner med ferske ark rett fra regnskogene! Jeg benytter dermed denne anledningen til å si "GB2/F4ILCHAN/", "FUCK Dyslexia!" og "LENGE LEVE LIKESTILLINGEN, FITTE!" for snart er jeg tilgitt alt!

Men seriøst. Denne tråden suger og de som klarer å tyde det du har prøvd å skrive er ikke interesserte.