Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 2728
Hei

Dette er bare rent teoretisk. Det er ikke sikkert dette blir noe av, kommer ann på hvor mange vi blir på dette osv.

Jeg tenkte å lage en Half-Life 2 (DM) mod som kommer til å kjøre på Source engine. Det spillet jeg tenkte å lage en mod av er Playstation 2 spillet: "James Bond Nightfire", Jeg vet at spillet allerede finnes på pc men det er ikke det samme spillet og dessuten kjører det ikke på Source engine og steam. Jeg er også åpen for andre spill selvfølgelig.

Greia er da om vi får folk til å være med på detta...

For å få detta igang trenger vi minst følgende personer:
===========================================
En boss som styrer hele greia (nei ikke meg )

Prgramerere

Mappers

evt lua kodere (scripting ol)

Lyd teknikere

Grafiske designere (modellmakere ol til logoer, karakterer, våpen osv)

Webdesigner
===========================================
Jeg kan bare nevne at jeg har litt erfaring innen mapping så vi har en person der, trenger uansett fler da.

EDIT: kan også nevne at du må ha en viss eraring med Steam osv hvis du skal være lua scripter, programerer eller mapper
EDIT2: Kan også nevne at typen til søstra mi eier webdesignfirmaet Norpartner og kan sikkert fixe billig domene

Så da er spørsmålet, vil du bli med på dette og hva vil du evt være?

takker

simdal
Sist endret av simdal; 8. januar 2007 kl. 01:02.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Som jeg sa over msn:
Jeg er med! Sett meg opp som Lyd teknikker og ide!
Kan skaffe alle lyd effekter som vi trenger!
Og hjernen min er full av ideer!
Og ja kan bidra med litt web og programering men ikke mye og alt.
Sist endret av Thoryllo; 8. januar 2007 kl. 00:53.
Flott da er vi to... Lyd it is
Jeg er med.. Må bare få opp ny pc først..
Jeg ønsker også å diskutere tema.. Noe annen enn james bond??

Ellers kan du sette meg opp som mapper og litt programmering.. Ellerser jeg en jævel på editing.. (Bearbeide orginalt materiale)
Flott... James Bond var bare et forslag, er selvfølgelig mulig med andre spill og...
Pope på mapping og evt programmering it is
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Da var vi 3! Foresten har jeg et stror webhotell som jeg bare kan lage subdomener på og for under 80kr i halvåret ha et ekstra domene så det er ikke noe stress.
Noen fler som vil være med? Hadde vert gøy å få dette til!
simdal: Snakk med folka på skolen din!
Kan godtt være webdesigner :P
Ta det over msn med meg simen
helvete...kan ikke en tøddel i noen av delene...meeen hvis dere trenger en "tester"...
Sitat av ma10as
Kan godtt være webdesigner :P
Ta det over msn med meg simen
Vis hele sitatet...
Ja det er greit det... Men da skal du dæven døtte meg høre på hva vi har å si og ass
kan snakke om det på msn.

Når det gjelder mappers så hadde det vært flott om noen kunne ha en liten showoff på tidligere arbeid ;-)
Sist endret av simdal; 8. januar 2007 kl. 16:21.
Hjelper gjerne til. Mapper - Webdesigner eller grafisk designer.
Av ren nysgjerrighet, hvilket språk brukes for å modde hl2?
Sitat av Raymond
Av ren nysgjerrighet, hvilket språk brukes for å modde hl2?
Vis hele sitatet...
Vet ikke men tror det er lua... Iallefall det Garry's Mod bruker

Sitat av ChaosD
Hjelper gjerne til. Mapper - Webdesigner eller grafisk designer.
Vis hele sitatet...
Flott... trenger begge deler. har du noe tifdliger arbeid som grafisk designersom vi kan få se? Så vi har noe grunnlag
Sist endret av simdal; 8. januar 2007 kl. 18:40.
Sitat av Raymond
Av ren nysgjerrighet, hvilket språk brukes for å modde hl2?
Vis hele sitatet...
Source enginen er skrevet i C++, og bruker DX9 til rendering.
Sitat av voldern
Source enginen er skrevet i C++, og bruker DX9 til rendering.
Vis hele sitatet...
Der har vi det Nå er det sånn at jeg har 0 erfaring med dette. Eneste jeg kan er mapping. Så vi trenger en overhode som kan dette.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Her er da en liten oerskikt over folk som har melt seg
Simdal: Mapper
Thoryllo: Lyd teknikker
Pope: Mapper + litt programering
ma10as: Webdesigner
(kakebak: Tester og kan sikkert komme med ideer om forbedrig)
ChaosD: Mapper og grafisk designer (muligens webdesign)

Vi mangler En boss som syrer alt og helst kan litt om alt.
Vi mangler også programerere, scripter og flere grafiske designere og sikkert flere mappers.
Jeg kan sikkert også være med. Kan prøve å være litt med på programmeringen, webdesign og grafisk design.
Hirr, jeg skal like å se at dette kommer i mål - etter det jeg kan huske å ha sett fra diverse poster så er det vel ingen her som vil være i stand til å faktisk dra dette i mål? Noen av dere som i det hele tatt har erfaring fra modding av HL eller HL2-engine? Prosjektleding?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dåke har 3-4 stk som kan litt, ingen som kan programmering eller har rørt HL-engine før. Som m0b seier: Kan bli artig. Tips: webdesigner er det *siste* de treng tenke på i denne sammenhengen
Sitat av |d13m0b
Hirr, jeg skal like å se at dette kommer i mål - etter det jeg kan huske å ha sett fra diverse poster så er det vel ingen her som vil være i stand til å faktisk dra dette i mål? Noen av dere som i det hele tatt har erfaring fra modding av HL eller HL2-engine? Prosjektleding?
Vis hele sitatet...
Nei derfor vi søker etter en Hadde likt å se dette blitt dratt i mål jeg og... men får se

førløpig er vi

Kode

Stilling                       |Brukernavn
=======================================================
En boss som styrer hele greia  |
=======================================================
Prgramerere                    |evt Pope
=======================================================
Mappers                        |simdal, Pope, ChaosD
=======================================================
evt lua kodere (scripting ol)  |
=======================================================
Lyd teknikere                  |thoryllo
=======================================================
Grafiske designere             |ChaosD
=======================================================
Webdesigner                    |matti, ChaosD
=======================================================
Sist endret av simdal; 8. januar 2007 kl. 23:33.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg kan stille med inntil 1GB SVN-plass og backup av svn-repos.
Sitat av vidarlo
Eg kan stille med inntil 1GB SVN-plass og backup av svn-repos.
Vis hele sitatet...
Hørtes flott ut, kan du utdype det litt?
Regner med du ikke vet hva SVN er for noe?
btw, hva er det lydteknikerene skal bruke? trenger man masse utstyr eller bare mikrofon? bare lurte litt...
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Hvis du får laget mase skytelyder og gålyder og ladelyder og lyder når du dauer...
Så nei, jeg kommer nok ikke til å bruke mikrofonen.
jeg tenkte da på mixebord, sikkerlig ultrasuper mikrofon og lydtett rom etc........
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Det spørs... Men har miksebord, ultra brae mikrofoner og lydtett rom i kjelleren med opptak så det er ingen hinder om jeg skulle få bruk for
Jeg kan sikkert være med å programmere noe, men er ikke veeeldig erfaren i C++.
Men har laget en CS:S cheat ved å hooke hl2 motoren tidligere, for leeenge siden.

Driver å lærer C# atm, men kan bli med hvis jeg trengs
Sitat av flexd
Jeg kan sikkert være med å programmere noe, men er ikke veeeldig erfaren i C++.
Men har laget en CS:S cheat ved å hooke hl2 motoren tidligere, for leeenge siden.

Driver å lærer C# atm, men kan bli med hvis jeg trengs
Vis hele sitatet...
Flott du er med... Men vi trenger fortsatt noen med endel erfaring.. Du kjenner ingen da, kompis av kompis elns som kan en del?

btw, lurer fortsatt på hva 1GB SVN-plass og backup av svn-repos er til?

Kode

Stilling                       |Brukernavn
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
En boss som styrer hele greia            |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prgramerere                              |evt Pope
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mappers                                  |simdal, Pope, ChaosD
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
evt lua (scripting ol)hvis det trengs    |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lyd teknikere                            |thoryllo, evt simdal
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grafiske designere                       |ChaosD
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Webdesigner                              |matti, ChaosD
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sist endret av simdal; 9. januar 2007 kl. 12:26.
Vel.. Kjenner noen som er guder innen cheat development , men de er utenlandske og gidder sikkert ikke bli med (også fordi at det antageligvis må kode det meste siden vi ikke kan en shjit)
Sitat av simdal
btw, lurer fortsatt på hva 1GB SVN-plass og backup av svn-repos er til?
Vis hele sitatet...
SVN er et system for versjonskontroll (likt CVS). En relativ essensiell ting å ha når man driver med utvikling hvor flere personer er involvert
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av simdal
btw, lurer fortsatt på hva 1GB SVN-plass og backup av svn-repos er til?
Vis hele sitatet...
Les det som står på wikipedia. Kort sagt er det et versjonskontrollsystem, som sørger for at alle kan jobbe i fellesskap.

Dersom du ikkje veit kva det er og vil gjennomføre det minste programmeringsprosjekt sammen med andre, så bør du finne ut kva det er.
Tror jeg skjønte det nå... Det er et program hvor ting til spillet ligger? og det går over internett så alle som er med på å lage det lett kan finne det og redigere det?... Slik blir det enklere å vite hvor langt man er i prosjektet? Correct me if im wrong ;-)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av simdal
Tror jeg skjønte det nå... Det er et program hvor ting til spillet ligger? og det går over internett så alle som er med på å lage det lett kan finne det og redigere det?... Slik blir det enklere å vite hvor langt man er i prosjektet? Correct me if im wrong ;-)
Vis hele sitatet...
Sånn ca. Samt at ting ikkje tryner heilt viss to redigerer samme fila.
Sitat av vidarlo
Sånn ca. Samt at ting ikkje tryner heilt viss to redigerer samme fila.
Vis hele sitatet...
Ja det kunne vi trengt, flott at du stiller opp

Forøverig kunne folk som er med på prosjektet forløpig høre litt rundt på andre forumer dere er medlem på om det er noen programerere eller grafiske designere ute å går om er villige til å være med på detta... De trenger ikke være norske men de må kunne engelsk
Sist endret av simdal; 9. januar 2007 kl. 16:29.
Hei, nå har en fyr som kaller seg Recruit greid å lage et enkelt forum til oss på prosjektet her
http://www.phpbbserver.com/norskhlmod/
så vi kan diskutere ideer osv der...
Sitat av Blackspot
Jeg stiller opp som mapper Om dere trenger meg...
Vis hele sitatet...
Hørtes flott ut det, har du noe tidligere arbeid du kan vise oss? Hvis ikke kan du evt lage noe som viser f. eks noe du kan som du er ganske stolt av elns Bare last opp .bsp fila du ;-)
Hmm, vel jeg ser du er ute etter en "boss som kan styre alt"
Dette er en dårlig ide. De beste for dere hadde vert og bestemme seg for en gruppe ledere, ikke bare en.
Skaff en innenfor mapping, texture-art, programering, modelering, etc...
Det er denne "styreformen" vi i Black Mesa modden bruker.
Hvis dere blir sittende igjen med en "diktator" som blir høy på pæra, så er det bare å legge ned.
Mitt råd: Gå for et demokratisk styre.
Sitat av grudgE
Hmm, vel jeg ser du er ute etter en "boss som kan styre alt"
Dette er en dårlig ide. De beste for dere hadde vert og bestemme seg for en gruppe ledere, ikke bare en.
Skaff en innenfor mapping, texture-art, programering, modelering, etc...
Det er denne "styreformen" vi i Black Mesa modden bruker.
Hvis dere blir sittende igjen med en "diktator" som blir høy på pæra, så er det bare å legge ned.
Mitt råd: Gå for et demokratisk styre.
Vis hele sitatet...
Ja jeg er enig... mente ikke en boss som syrer alt, sånn everything ... men mente en som vet hvordan dette fungerer som kan "styre" oss da hvis du skjønner Men demokratisk er best, er enig i det
Lite aktivitet på forumet jeg satt opp, og heller ikke mye i denne tråden. Blir det noe av dette prosjektet?
Det er usikkert enda... Men vi lar det gå i litt over en uke til så kan vi se hva som skjer... Blir det ikke mer respons gidder vi ikke...
Hvis noen vil melde seg på kan de lage en tråd i forumet jeg satt opp. Det er satt opp egne underforum til det.

Jeg vil anbefale alle dere andre som også har sagt i denne tråden at de kan være med å registrere seg på forumet og lage tråd om at dere er meldt på, slik at vi kan holde styr på hvem som er med. Hvis ikke er det litt vanskelig å sjekke interessen for prosjektet.

For øyeblikket er det bare meg og simdal som er registrert forumet...
Altså, jeg kan gjerne stille opp på programmeringsbiten -- når det er sagt, har jeg liten erfaring med store prosjekter, men har jobbet opp mot flere andre SDKer (nettverk\fysikk) tidligere, men har igjen liten erfaring med DirectX - derimot mye større med OpenGL så jeg er ikke helt blå.

Jeg starter også på et studie som omhandler kunstig intelligens og datavitenskap i Oktober så dersom dette prosjektet utvikler seg videre kan jeg nok hjelpe med der og. Det viktigste er jo at man har det gøy er det ikke? :-)

Jeg ønsker en lav stilling i prosjektet, som gjør at jeg kan gjør meg kjent med det nødvendige og samtidig ha tid til å komme med innspill pluss ta tid til å gjøre ferdig VK2 også
Sist endret av John B; 15. januar 2007 kl. 22:16.
Sitat av John B
Altså, jeg kan gjerne stille opp på programmeringsbiten -- når det er sagt, har jeg liten erfaring med store prosjekter, men har jobbet opp mot flere andre SDKer (nettverk\fysikk) tidligere, men har igjen liten erfaring med DirectX - derimot mye større med OpenGL så jeg er ikke helt blå.

Jeg starter også på et studie som omhandler kunstig intelligens og datavitenskap i Oktober så dersom dette prosjektet utvikler seg videre kan jeg nok hjelpe godt med der og. Det viktigste er jo at man har det gøy er det ikke? :-)

Jeg ønsker en lav stilling i prosjektet, som gjør at jeg kan gjør meg kjent med det nødvendige og samtidig ha tid til å komme med innspill pluss ta tid til å gjøre ferdig VK2 også
Vis hele sitatet...
Å ha det gøy og å lære noe er viktigst ja

Du har nok uansett mer erfaring enn meg, så det går nok greit

Det blir nok ikke noe mye stress med dette prosjektet(håper jeg), så du må bare registrere deg på forumet. Jeg har VG1 å fullføre jeg, og skole tror jeg flere av deltakerne har også så det går nok bra...
Ja jeg har også Videregående skole å fullføre så dette prosjektet blir bare en fritids interesse. Fint at du stiller opp.. Jeg skriver deg opp på programmeringsdelen

Forløpig er vi 6 stykker noe som virker lovende.. Men vi trenger fortsatt grafiske modelerere og litt fler programmerer som har litt erfaring... Nå driver jeg å prøver å lære meg ZBrush men det er ikkenoe man lærer over natta så jeg må sitte å leke meg litt først.

Stilling |Brukernavn
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
En programmerer som kan styre den delen |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prgramerere |evt Pope, flexd, John B
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mappers |simdal, Pope, ChaosD
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
evt lua (scripting ol)hvis det trengs |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lyd teknikere |thoryllo, evt simdal
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grafiske designere/modellerere |ChaosD
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Webdesigner |ma10as, ChaosD
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sist endret av simdal; 16. januar 2007 kl. 00:54.