Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1981
Uploada den nettop på youtube. Jeg sliter litt med å promotere musikken min, men tror jeg er inne på noe - tar gjerne imot konstruktiv kritikk.

http://www.youtube.com/watch?v=ugRVGygU2_U <------link til sangen
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Uten å ha noen videre kunnskap om musikkproduksjon så hørtes dette ganske bra ut i mine ører. Satt egentlig å ventet på at den skulle ta av mer, savner nesten litt ordentlig trykk. Men funker fint som chill låt, syns jeg.
Føler at siden introen er slik den er bygger den opp mot at sangen skal ta litt mer av, noe den ikke gjorde, i mine ører. Eneste jeg kan stusse på.
exo
Trådstarter
8 10
mm, takk Gikk for en mer progressiv stil her, men skjønner hva du mener.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av exo Vis innlegg
mm, takk Gikk for en mer progressiv stil her, men skjønner hva du mener.
Vis hele sitatet...
Kanskje denne type musikk bare blir litt roligere enn hva jeg har hørt på i det siste.
Når du sier du går for en progressiv stil og er inspirert av deadmau5 sammenligner jeg dette med musikken hans, da forsvinner liksom det suget etter at sangen skal ta av. Uansett, likte låten!
Herregud, for en utrolig behagelig og bra sang. Det var seriøst skikkelig bra
Alt ved hele sangen fikk meg til å slappe av. Fortsett å lage musikk! du er flink. Denne skal anbefales til venner
Beroligende og deilige toner, dette kan jeg godt like!
Her er du på sporet av noe som kan bli kult, men som ikke føles helt ferdig enda. Det første jeg ville gjort var å krydre basslinjen for å skape litt mer liv i låta. For meg er den for øyeblikket veldig kjedelig og lite varierende, og ikke veldig deadmau5-aktig, men dette er absollutt et godt utgangspunkt for noe som kan gi et godt resultat. Etter droppen som kommer rundt 1:20, savner jeg mer futt i sangen, slik som i denne sangen (02:52).

Til å være elektronisk musikk legger jeg også merke til at låta di er usedvanlig kort. Hvis vi tar en titt på Strobe, som er er utgitt av Deadmau5 (inspirasjonskilden din), ser vi at introen varer i et minutt lengre tid enn din låt varer totalt. Dette gir meg en følelse av at du har forhastet deg, stresset med å bli ferdig, og ikke tatt på deg tålmodighetshatten for å fullføre.

For øyeblikket synes jeg låten din er helt OK, men det er kraftig forbedringspotensiale. Se litt på det jeg har skrevet, prøv deg fram, og stå på! Det skal ikke være enkelt =)
Dette var brukbare saker, kommer lett inn i chill-lista! Nettopp testet ut ableton live for første gang selv, imponert over hvor bra resultatet kan bli. Føler at jeg har mye å lære

Bruker du noen spesielle instrumentpakker elns, eller kjører du default?
exo
Trådstarter
8 10
Sitat av tripflag Vis innlegg
Bruker du noen spesielle instrumentpakker elns, eller kjører du default?
Vis hele sitatet...
Ja, bruker mest NI Massive og noen vengeance sample packs, pluss at jeg varier litt med andre VST'er i tillegg
Den var kul da Hører ikke stort på den type musikk, men synes nå denne låta var ålreit.
Virkelig flotte saker! Likte denne kjempe godt

Men aaalt for kort...
Sist endret av FerieFyr; 10. desember 2011 kl. 13:11.
Det var utrolig kult å høre på, men det var veldig A4 etter min smak. Prøv å gjøre noe mer ut av sangene
Sist endret av Erlnd; 10. desember 2011 kl. 13:28.
Kul låt. Mangler litt småting. Og denne stilen har vel egentlig DeadMau5 sluttet med. Men fortsatt, bra!
exo
Trådstarter
8 10
Takk for alle tilbakemeldinger, skal prøve å ta det til meg, har fortsatt en lang vei og gå , hehe
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Grei den ja, men jeg likte "With a hint of Bass" mye bedre
Hver sin smak!
ganske bra, men ikke si det er deadmau5 inspirert for det finnes mye musikk som høres sånn ut og, både trance og house. Det eneste å pirke på er kanskje at kicken må mastres litt bedre siden den drukner litt (veldig lite)
Sist endret av WoggaBogga; 10. desember 2011 kl. 16:12.
Synes sangen var relativt grei, men litt for flat og manglet etter min mening litt "guts".
Likte sangen! Du er definitivt inne på noe her.
Jeg skulle også gjerne ønsket meg litt mer "krydder" i sangen. Jeg tror også det hadde vært kult om den hadde tatt av litt mer etter å ha bygd seg opp.

Fortsett, fortsett!
Jeg vil høre mer! =)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det kunne vært kult å pulsere en av synthene. Sidechaine en kompressor kanskje?
exo
Trådstarter
8 10
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Det kunne vært kult å pulsere en av synthene. Sidechaine en kompressor kanskje?
Vis hele sitatet...
Har sidechain på stort sett alt for å få frem kicket
men det er sant at det kunne vært en ide å prøve å phase synthen eller no sånt, bare for å spice det opp litt ..