Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 894
Har nå Geforce GTX 760, men vil oppgradere til noe nytt pga nextgen spill, vil ha noe bra nokk men ikke for dyrt, vil ikke gå langt over 3500, og det skal være nvidia, noen forslag til ny GPU?
Vlle gått for Asus sitt 970 som er på tilbud også!

https://www.komplett.no/asus-geforce...b-physx/824749
Med de kravene har du vel egentlig bare to valg: GTX 780Ti eller GTX 970

De er omtrent like kraftige, 780Ti vinner kanskje på håret. Men jeg ville valgt 970 likevel, fordi det er nyere, har mye bedre strømforbruk og flere nye funksjoner som kan bli veldig nyttig i årene som kommer, blant annet relatert til virtuell virkelighet.
men jeg hørte rykter om en SVÆR prisdrop i nvidiaserien, noen som vet noe om det?
Får jeg lov å spørre om hvorfor du absolutt vil ha Nvidia?
GTX 970 er det beste du får for pengene for øyeblikket. Har du råd til et GTX 970, så er det det du burde gå for. Det har ikke vært noe enormt prisdropp, som har gjort eldre modeller mer attraktivt enn 970. Ja, den er også bedre enn hva Radeon har å tilby.
Sitat av j0n Vis innlegg
Får jeg lov å spørre om hvorfor du absolutt vil ha Nvidia?
Vis hele sitatet...
liker driveren mye bedre + at jeg har intel CPU, har hørt at de kjører bedre sammen

Sitat av danielsk Vis innlegg
GTX 970 er det beste du får for pengene for øyeblikket. Har du råd til et GTX 970, så er det det du burde gå for. Det har ikke vært noe enormt prisdropp, som har gjort eldre modeller mer attraktivt enn 970. Ja, den er også bedre enn hva Radeon har å tilby.
Vis hele sitatet...
er det noe forskjell på ASUS og MSI versjonene?
Sist endret av Born2Follow; 16. november 2014 kl. 01:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
[quote]
Sitat av Born2Follow Vis innlegg
liker driveren mye bedre + at jeg har intel CPU, har hørt at de kjører bedre sammen
Vis hele sitatet...
Det er enig, i nye Ubisoft spill- COD og AC AMD har omtrent 40-50 % færre ytelse en NV.

er det noe forskjell på ASUS og MSI versjonene?
Vis hele sitatet...
Begge to har halv-passiv mode, men MSI 2 vifter kan jobbe selvstendig, en klager på coil-lyd på MSI. ASUS har også backplate og MSI ikke.
Du kan overklokke begge to

Jeg har ASUS versjon og er meget fornøyd.
Jeg kjører med gigabyte g1 gaming gtx 970 i SLI, og er storfornøyd med dette. Nå skal det også sies at jeg oppgraderte fra et Radeon HD6870 kort til 2 stk 970, når jeg kjøpte meg ny pc.. så kanskje ikke så rart jeg er fornøyd.. veldig stille med tanke på at kortet har 3 vifter, har heller ikke hatt noen problemer med kortene. Også er jo windforce logoen relativt tøff å se på med sin blåe LED, som kan stilles til pulsering/pusting/ blinking osv..
Får se om det blir 970 da