Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 835
Hei, kjøpte meg et forsterkerkort fra Dealextreme kalt Y148, men jeg får det ikke til å levere spesielt god lyd.

Har stort sett isolert problemet til strømforsyningen, koblet på to forskjellige høyttalere jeg er sikker på fungerer og begge to skurrer så mye at man knapt kan høre musikken, selv uten musikk påkoblet skurrer de så snart jeg skrur dem på. Når jeg rører ved volumjusteringen går høyttalerne bananas, da kan jeg faktisk ikke høre musikken på grunn av all skurringen.

Jeg har prøvd to strømforsyninger hittil, den første var en 19volts strømforsyning fra en gammel PC som jeg justerte ned til 12 volt med et annet kort fra DX som tåler opptil 3A. Deretter prøvde jeg en 12 volts strømforsyning som hører til en gammel ekstern harddisk, denne leverer 2A.

Kortet trekker 4,5A ved max. belastning, men jeg har bare montert to 8 watts høyttalere så 2-3A burde være tilstrekkelig.

Så det jeg egentlig lurer på er; kan strømforsyningen være grunnen til at det skurrer, og i så fall, hvilken strømforsyning burde jeg skaffe?
Strømforsyningen kan selvsagt være synderen her, for å utelukke dette ville jeg ha koblet den opp på et oscilloskop for å sett hvordan glattingen ser ut. En del strømforsyninger som kommer med billige kina produkter er av veldig dårlig kvalitet.

Er rimelig sikker på at omtrent hvilken som helst strømforsyning som du kjøper på clas ohlson etc skal fungere greit.
Du har prøvd to strømforsyninger, men jeg får ikke med meg av innlegget ditt om begge ga samme symptomer?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Høres ut som jordfeil iallefall, ville brukt strømadapter med jord eller jordet selve kortet til felles jord for høytalere.
Sist endret av AtXbYeA; 12. august 2013 kl. 11:26.
Har dessverre ikke oscilloskop for hånden.

Begge strømforsyningene ga samme symptomer, men den ene er jordet så skal prøve det ut og se