Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1343
Er på utkikk etter en person som er plat eller høyere league som er villig til å lære meg Starcraft. Hjelpe meg med hints, stips og tricks. Spille mot meg og generelt gjøre meg bedre i Starcraft. Spiller zerg, silver elague atm.

Evnt er jeg også villig til å lære vekk til noobs om noen nettopp har kjøpt spillet og ønsker litt hjelp til å komme igang..

Har sett masse tutorials o.l, og det hjelper litt, men ikke forferdelig mye.
Sist endret av Bombasa; 9. april 2011 kl. 17:18.
Ved å se på streamen til Day9 kan du lære en del

http://www.justin.tv/day9tv - Stream

http://day9tv.blip.tv/ - Bibliotek av alle episodene han har laget

http://www.youtube.com/day9tv - Youtube channelen hans
Pretty Princess
Freaken's Avatar
www.teamliquid.net Alt du trenger av ressurser. Hvis du vil betale 100$ timen kan du få noen til å couche deg og.


Altså, for å lære så må man bare spille, spille, og spille enda mer. Selv om du har en perfect buildorder i hodet hjelper ikke det om du har 2 apm og mechanics som en oter. Spill masse, se på dine egne replays og se hva du gjorde som du ikke burde ha gjort, og evt hva du gjorde som var bra du gjorde.
Sist endret av Freaken; 9. april 2011 kl. 17:41.
.. Og hvis du trenger en guide, anbefaler jeg Shokz guide!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Har sett guides..

Har også sett på Psystarcraft, Husky, Day9, div tutorials, livestream av Jinro, Destiny, HasHe og fler.

Jeg ser nok av videoer og tutorials, men det jeg ser der er litt vansklig å bruke ingame. Hadde hjelpet myyyee mer om noen faktisk satt å hjalp meg mens jeg/vi spiller eller rett etter en game.

Sitat av Freaken Vis innlegg
www.teamliquid.net Alt du trenger av ressurser. Hvis du vil betale 100$ timen kan du få noen til å couche deg og.


Altså, for å lære så må man bare spille, spille, og spille enda mer. Selv om du har en perfect buildorder i hodet hjelper ikke det om du har 2 apm og mechanics som en oter. Spill masse, se på dine egne replays og se hva du gjorde som du ikke burde ha gjort, og evt hva du gjorde som var bra du gjorde.
Vis hele sitatet...
Koster vel rundtom 20-40$ for en time med couching.

Destiny (mid-high master zerg) livestremer sine lessons. Han tar 30$ per time. Pleier å følge med på han. Festlig er han og.

Ser ikke ofte på egne replays, skal begynne å gjøred det.
Sist endret av Bombasa; 9. april 2011 kl. 18:09.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Noen på Battle.net sine egne fora har startet opp en gruppe de kaller for "Tactical Gaming (TG)". Innenfor denne gruppen arrangerer de seg i blant annet en "Casual Squad" for folk som har lyst å lære bli bedre uten å nødvendigvis spille på konkurransenivå. Denne er for alle ligaer. Du kan jo ta en titt, om du ikke finner nordmenn som er villige til å hjelpe, og se om det er noe for deg! Jeg tror de arrangerer ukentlige treninger (høhø), men du får lese tråden deres og se om det høres bra ut.
Om du vil lære sc2 er det faktisk bare å game mye og prøve å se hva du gjør feil. Se på andre hjelper også, men i begynnelsen er det best å spille mye.

Hvilke nivå er du på?
Les første post
Kan jo slenge inn et tips om å bruke hotkeys for det de er verd. Selv er jeg ikke veldig god, men spillopplevelsen så vel som apm'en og macroen ble bedre etter at jeg customisa hotkeysene mine (jeg spiller Zerg).
Trenger vel egentlig ikke fikse dine egne, men lære spillets hotkeys.
Sitat av AwesomeO Vis innlegg
Trenger vel egentlig ikke fikse dine egne, men lære spillets hotkeys.
Vis hele sitatet...
Det har jeg heller ikke sagt, men det funket mye bedre for meg å samle hotkeyene litt nærmere hverandre på venstre side og ha en del flere felles keys.

Det er jo bare å prøve seg frem og se hva en liker best, du kan lage mange oppsett. Uansett var jo poenget at det gjør spillet MYE mer effektivt, og gøyere, bare et tips siden jeg personlig begynte å ta dem i bruk litt seint.
www.sc2.no

Der finner du lett noen som vil "trene" deg.