Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 652
Når jeg kjører hvilket som helst program(bortsett fra msn) på denne pc'n så kjører prosessoren på 100% load bortimot konsant. Alt hakker og til og med det å skrive denne posten medfører ganske heftig lagg (noe som er langt i fra normalt)

Jeg har restartet pc'n opptil flere ganger uten at dette gir noen merkbar endring, og minnebruken er helt moderat ligger på mellom 250-300 mb tildelt minne alt etter hva jeg kjører av applikasjoner.

Har også kjørt en fullstendig virus-scan med Norton Antivirus (selvfølgelig med oppdaterte definisjoner).
Windowsinstallasjonen har snart kjørt i 3 år uten formatering, og jeg vil helst unngå å møtte gjøre dette.

Noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre med denne ressursbrukproblematikken?

Takk =)
Norton tar mye ressurser. Regner med du har en litt eldre Norton da og ikke nyeste versjon? Noen mener den ikke tar så mye ressurser... Hvor mye ram har du? Kan kanskje hjelpe å kjøpe mer, spørs hvor mye/lite du har.

Last ned HIjackthis, finner det fort ved å søke på forumet, og legg ut loggen her. Kan godt være du har noe svineri på pcen som tar opp mye minne for deg.. spesielt etter 3 år kan det samle seg mye. Du slipper å formattere, kan hjelpe å bare fjerne dette.
Trykk Ctrl Alt Del. Trykk på Prosesser. Tryk to ganger på CPU.
Hvilket program står øverst på listen nå?
(bortsett fra Ledig systemprosess da)
Hei.

Om det er NAV som bruker 100%, så vil jeg anbefale og kjøre en av-installasjon av NAV. Og installere det på nytt, om du da har problemer med å av-installere NAV, last ned symNRT -> http://tc.versiontracker.com/product...140/SymNRT.exe
Eller du kan også laste ned CCleaner og la den kjøre en fin scan, den rensker opp alt "dritt" som du har på dataen

Link: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Sist endret av eisval; 14. februar 2007 kl. 16:31.