Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1199
Hei freaks!

Nå nærmer jula seg, og vet det er mange som lager pepperkakehus!
tenkte dette kunne være en tråd hvor vi laster opp bilder av våre egenproduserte pepperkakehus

i år skal jeg gjennomføre det litt bedre en de forrige årene. snakker LED lys fra hus og pipe, blinkene juletrær og mer :P

bare å poste bilder og ideer her!

Visualn00b
Håper jeg får tid å lage et fra grunnen av, se om jeg finner en byggning i heimbygda som kunne vært artig å lage. Blir IKKE led lys eller lignende, da det må vere lett å knuse og spise.
Kommer med bilde om det blir noe av!
Godt initiativ! Pleier bare å lage pepperkaker i ulike obskøne fasonger, men kanskje man skal prøve seg på et hus i år da.
Forøvrig synes jeg limpistol som festmiddel er juks og fanteri! Selv om pepperkakehus som har stått på benken i to uker ikke smaker videre godt, så skal det jo være spiselig i teorien.
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
Sitat av luni Vis innlegg
Godt initiativ! Pleier bare å lage pepperkaker i ulike obskøne fasonger, men kanskje man skal prøve seg på et hus i år da.
Forøvrig synes jeg limpistol som festmiddel er juks og fanteri! Selv om pepperkakehus som har stått på benken i to uker ikke smaker videre godt, så skal det jo være spiselig i teorien.
Vis hele sitatet...
Hehe :P - har faktisk en i familien som har handla kilovis med pepperkake deig, for å lage Eifeltårnet! skal bli fett å se ossen det blir

Selv har jeg kjøpt 2 pakker annas pepperkake hus + litt selvbaking. blir nok bra
En kan trygt si at det gikk i dass.

http://i202.photobucket.com/albums/aa100/anfth/367C7D17-EF77-4134-B797-87E0FF1F9F7B-9126-000003C960E26A12.jpg
Sist endret av awt; 5. desember 2012 kl. 13:21.
*Pepperkakehustråden
Var på julebord med metal-bandet mitt nylig og vi bestemte oss for å lage en pepperkakekirke. Bakeprosessen tok mange timer samtidig som alkoholinntaket økte, så håndverket og pynten ble ganske rusha. Målet var jo å antenne kirken med svartmetall må full pupp. Men etter å ha dynket pepperkakekirken i litt for dyr akevitt, brant det ikke så godt som vi hadde håpet på. Til slutt knuste jeg den med hammer.

http://bildr.no/thumb/1335326.jpeg
Mesterverket
Sist endret av Jimi C; 5. desember 2012 kl. 14:02.
Sitat av Jimi C Vis innlegg
Var på julebord med metal-bandet mitt nylig og vi bestemte oss for å lage en pepperkakekirke. Bakeprosessen tok mange timer samtidig som alkoholinntaket økte, så håndverket og pynten ble ganske rusha. Målet var jo å antenne kirken med svartmetall må full pupp. Men etter å ha dynket pepperkakekirken i litt for dyr akevitt, brant det ikke så godt som vi hadde håpet på. Til slutt knuste jeg den med hammer.
Vis hele sitatet...
Høres ut som du burde ønske deg dette lyset til jul.
Vi kjeda oss forrige fredag her på ganga, så Fort Beta ble bygd.
Ja, den er laget så stygg med vilje.

http://i.imgur.com/NzLIfl.jpg
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
Haha, elsker inspilla

skal ikke lage mitt før på lørdag jeg da :P