Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1341
Her om dagen var jeg riktig nok uheldig og ble ferska av Onkel blå mens jeg var på amfetamin, har vært nede på stasjonen og tatt pissings og greier.
Har ikke noe som helst på rullebladet fra før av.
Så lurer vel på hva som kommer til og skje nå? bot?
Har fått beskjed om at det havner på rullebladet, hva innebærer det angående jobb, senere i livet?

MVH!
Ikke alle jobber som krever plettfritt rulleblad... Jeg fikk en bot på 3700 for bruk, og en liten anmerkning på rullebladet... Lettest å bare gi faen, ta konsekvensene av det du driver med, er du ikke i stand til det, er det på tide å angre...
Dette vil stå på rullebladet ditt til evig tid som en del av narkotikaregisteret*, men det vil ikke dukke opp i alle sammenhenger. Informasjonen slettes aldri, men det er begrensinger på hvor lenge dette forholdet vil være synlig på utskrifter mtp politiattest. Du vil aldri få en sikkerhetsklarering.

Du vil bli stoppet i forhold til en del yrker/utdannelser, og listen over disse vil bli større. Jeg kjenner til folk som røyka hasj i slottsparken på søttitallet som ikke blir sikkerhetsklarert i dag pga det.

Du vil sannsynligvis få en bot i størrelsesorden 3-4000 kroner.

Surt, men sant...

H.

*Ikke et eget register, men en del av kategoriseringen i strasak.

Hrunz: Hva mener du med å begynne å angre hvis man ikke kan ta konsekvensene? Å gi faen er vel det motsatte av å angre, er det ikke? Hva betyr det i denne sammenhengen "å ta konsekvensene"? Sånn i praksis?

Jeg spør fordi det var uklart. Ingen pekefinger i lufta her :-)

H.
Sist endret av Haardy; 25. mars 2006 kl. 20:26. Grunn: Svarte på eget innlegg. Dust!
at det vil stå på rullebladet til evig tid er greit,, men formuler det heller litt bedre.. det vil stå i tre år i en "normal" vandelsattest, men ved senere anledning vil det stå under en "utfyllende politiattest". dvs. at det er noe som forekommer ved at politiet sjekker deg om du har gjort no skikkelig galt(drap,ran, etc.)
Mens vi allerede siskuterer vandel her, noen som har peil på betinget fengsel? forsvinner det en gang i fremtiden på "normal attest"?
Ved en utfyllende politiattest så vilt du har gort galt komme fram.. ved en "normal " attest vil det orekomme de du har gjort galt de siste tre/fem år.. allt etter hva du har gjort.. Betinge febgsel sm regel etter 5 år