Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1785
For 4mnd [/i]siden så fikk jeg 8stk forskjellige politisaker henlagt fordi manglende bevis.
Men i alle disse sakene så var det jo fra 1 til 2 vitner i tillegg til de aktuelle fornærmende.
Og alle disse jobber i spesielle stillinger som har høyere grad av troverdighet enn meg..

Hvorfor henlegger de alt?
Alle sakene ble henlagt samme dag selvom det ulovlige skjedde med måneders mellomrom
Sist endret av Canari77; 2 uker siden kl. 16:39.
Det blir da ord mot ord, og hvordan skal politiet bevise det da?

Kan jeg spørre hva det gjaldt, og hvorfor klarte du ikke å gi politiet noe bevis?
Sitat av Canari77 Vis innlegg
For 4mnd [/i]siden så fikk jeg 8stk forskjellige politisaker henlagt fordi manglende bevis.
Men i alle disse sakene så var det jo fra 1 til 2 vitner i tillegg til de aktuelle fornærmende.
Og alle disse jobber i spesielle stillinger som har høyere grad av troverdighet enn meg..

Hvorfor henlegger de alt?
Alle sakene ble henlagt samme dag selvom det ulovlige skjedde med måneders mellomrom
Vis hele sitatet...
Uten vi vet noe om lovbruddene er det innafor å anta de kommer i samme gate?

Det hørtes egentlig rart ut men de har jo kun 1 oppgave når det kommer til etterforskning hvis man bryter det ned veldig. Hvis de ikke har håndfaste bevis så vil de ikke straffeforfølge?
Kan umulig være høyt prioriterte saker hvis de blir henlagt. Da trolig ikke veldig seriøse lovbrudd heller. Eller hva sier du OP?
New generation
colakork's Avatar
Enten så gjør du ikke noe ulovlig da vel eller så bygger dem opp en større sak på deg som dem senere kan bruke som grunnlag til tvangs-innlegelse/bevaring/behandling eller lignende? idk
Trådstarter
6 2
Sitat av thetech Vis innlegg
Kan umulig være høyt prioriterte saker hvis de blir henlagt. Da trolig ikke veldig seriøse lovbrudd heller. Eller hva sier du OP?
Vis hele sitatet...
Hva er seriøse lovbrudd?
Quite atrocious
Expialidocious's Avatar
Det er jo klin umulig å gjette seg til hvorfor med mindre vi får vite detaljene i saken og de vil du vel ikke avsløre?
Så hele tråden blir jo bare grunnløs gjetting der det beste svaret blir en kombo av "Ressursmangel og bevisets stilling".

Seriøse lovbrudd? Produksjon/salg/distribuering av gode mender dop, innbrudd og vold (herunder voldtekt, drap) kan vi vel si klassifiserer slik
Trådstarter
6 2
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det er jo klin umulig å gjette seg til hvorfor med mindre vi får vite detaljene i saken og de vil du vel ikke avsløre?
Så hele tråden blir jo bare grunnløs gjetting der det beste svaret blir en kombo av "Ressursmangel og bevisets stilling".

Seriøse lovbrudd? Produksjon/salg/distribuering av gode mender dop, innbrudd og vold (herunder voldtekt, drap) kan vi vel si klassifiserer slik
Vis hele sitatet...
Nei kan ikke avsløre det når man ikke kan trykke av på anonym
Sitat av Canari77 Vis innlegg
Nei kan ikke avsløre det når man ikke kan trykke av på anonym
Vis hele sitatet...
Det er ikke farlig å si det her inne, det fins nok av umoralske her inne men hvis du faktisk er seriøs og du virkelig ønsker å finne det ut så må du enten spørre advokat eller gå å undre
Trådstarter
6 2
Skal fuckings gjøre flere ulovlige ting så de ikke kan unnslippe å forfølge meg så lett
Quite atrocious
Expialidocious's Avatar
Sitat av Canari77 Vis innlegg
Skal fuckings gjøre flere ulovlige ting så de ikke kan unnslippe å forfølge meg så lett
Vis hele sitatet...
Høres ut som en fortreffelig plan, lykke til mann!
Sitat av Canari77 Vis innlegg
Skal fuckings gjøre flere ulovlige ting så de ikke kan unnslippe å forfølge meg så lett
Vis hele sitatet...
Bare så det er sagt, så betyr henlagt bare at saken er satt til side, og veldig ofte brukes koden "på bevisets stilling", som jeg også antar er tilfelle her. Det betyr ikke at de ikke har bevis, men at det i øyeblikket er for mye arbeid og for mange etterforskningsskritt som skal til for at det er verdt å prioritere sakene. De må avhøre mange personer for noe som potensielt sett ikke er så alvorlig.

Hvis det kommer flere anmeldelser, vil disse kunne ses i sammenheng med de henlagte sakene og plutselig øke prioriteten. Dette skjer ofte med eksempelvis svindlere på Finn o.l. hvor det ikke er verdt å etterforske et par tap på 200kr, men når 20 personer har anmeldt stiller ting seg annerledes. Da kan gamle saker dras opp igjen fra skuffen og etterforskes, gitt at de ikke er foreldet.

Og angående anonym-knappen, så er man så og si akkurat like anonym uten, med mindre du bruker det samme brukernavnet flere steder. Det var ikke noen magisk knapp som gjorde alt umulig å spore eller noe sånt, den bare skjulte brukernavnet ditt for andre brukere (men ikke for admin/crew). That's it. Hvis politiet ser noe som de vil forfølge og brukeren er anonym, så er det bare for de å sende en rettskjennelse som tvinger admin til å utlevere informasjon.
Vel det har vært uvanlig mange mord i år hvertfall i mitt distrikt, kanskje alle ressurser går dit
Gått gjennom noe lignende med politiet og staten og i mitt tilfelle så kan det være hundrevis av saker. Har kun fått ett brev innimellom om henleggelse og nektet 1 gang å avhøres.

Er ikke seriøse lovbrudd i mitt tilfelle og eneste jeg har kommet frem til så ser de ann og i mitt tilfelle så har det kun vært for å overleve noe de var med på å gjøre imot meg så jeg kommet bare frem til at de ser ann noe.

Tror ikke noen av oss har ett slags GTA freepass. Jeg lever ikke i GTA verdenen ihvertfall.
Ikke vært borti så mye kriminelt i livet selv. Men sakene jeg har fått mot meg har for det meste endt opp med "henlagt pga. manglende ressurser" eller "henlagt pga. bevisets stilling". Noen som vet hva sistnevnte faktisk innebærer? Er det da påtalemyndigheten som velger å ikke gå til sak fordi at politiet selv ikke tror de kan vinne saken?

Edit: Ser Dyret svarte på dette over, never mind
Sist endret av Abishgal; 1 uke siden kl. 10:07.
De sliter med kapasitet. Snakket med en etterforsker som fortalte at de hadde levert tilbake en relativt stor sum penger til en dealer, selv om de hadde bevis. Prioritering gjorde at de ikke hadde ressurser til å følge opp, så det ble henlagt.

Dette var i Oslo.