Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 781
Hei, det har seg sånn at moren min har tatt mobilen min grunnet litt ulydighet men jeg har to sim kort liggende og en gammel k700i mobil.. men jeg husker ikke pin-koden på noen av kortene, og jeg lurte da på om det er noen mulighet til å få pin- koden via en sony ericsson css-25 og et eller annet dataprogram? har prøvd å søke, men fant ingenting..
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Ta deg turen ned på din mobilbutikk, du får en puk kode for 100kr og du er fornøyd.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ring din operatør og få PUK koden din for kroner 0. Du kan oppgi det nummeret som er på SIM-kortet, så finner de ut hva som tilhører det, av koder that is.
Såfremst du er registrert som eier av simkortene..
loffe's Avatar
Trådstarter
jeg er registrert på en av dem så det går greit.. men hvordan vet de at det er meg? kan ikke akkurat vise leg over telefon, sier jeg bare navnet mitt også skjekker de hvem det er registrert på?
Du får PUK koden i posten til den adressen du er registert med, eller hvis de har blitt så hightech at de registrerer epost på brukere så får du den der. De oppgir ikke sånnt over telefon nei.
loffe's Avatar
Trådstarter
ok.. poenget er at jeg ikke har lyst til å få den i posten da
De oppgir aldri slik informasjon over telefon.. det eneste de sier er at du må kjøre til nermeste netcom/telenorforhandler, og få PUK-koden der.

Ihvertfall det jeg fikk beskjed om sist jeg ringte.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Fy faen dere er så bortreiste.. JO! Den kan du få over telefon. Om du står som eier av ditt eget ab. eller bruker, så kan du få den lest opp via telefon. Det gjøres en identitetssjekk på det når du ringer. Om du skulle ha telenor, så kan du også logge deg inn på telenormobil.no/minesider og få den ut der.

Om det skulle være shit-operatører som ikke lar deg få den over telefon, så bytt selskap. Gjøre lette ting vanskelig er helt på jordet.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Helt riktig det Magisk sier. Man får sånt over telefonen. Både med Telenor og Netcom. Er bare å fortelle navn, hvor du bor, nummer, og alt annet de spør om.

Er da ikke noe vanskelig en gang. Ring dem og be om det. Da får du det med en gang.
du kan få den på sms og..