Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1251
Hei

Jeg er kanskje en "NOOB" som det kalles i data, men jeg lurere på en ting.
Dataten min begynner å bli fylt opp med dritt! og da lurere jeg på åssen jeg kan greie og formatere pc min slik at alt det orginale som var på pc min fortsatt er der?? Alt annet skal vekk, me¨n det som var der orginalt skal være der!!

På forhånd takk
kansje du har en slik Recovery CD?
Nei beklager... det har jeg ikke. men hva skjer vis jeg trykker på "FORMATER" på egenskaper på C??
Da klager den over at disken er i bruk. Formaterer du, slettes alt, og du må legge inn operativsystemet på nytt.
det går ikke and og formatere C: som du har Oprativ systemet ditt på i windows,disken er i bruk .
Formater med en vanlig windows cd
Sist endret av Xelerator; 9. mai 2006 kl. 00:51.
ok.... noen andre forslag?? jeg fant en sånn Recovery cd, men den ville ikke funke når jeg putter den inn i dataten!! hva er feil?
har du prøvd og bote opp ifra den recovery cden ?
beklager, men hva betyr å bote opp?
Du setter i Cden og restarter pcen så kan du sjå om nokke skjer
Jeg kommer meg inn på cd, der ligger det noen ukjente programer og dos filer og bilder og sånt, men de vil ikke starte, både på autokjør og vis jeg trykker på dem!
Sitat av alexanderhol
Jeg kommer meg inn på cd, der ligger det noen ukjente programer og dos filer og bilder og sånt, men de vil ikke starte, både på autokjør og vis jeg trykker på dem!
Vis hele sitatet...

trur det skal funke å bote, har gjort det selv på en annen data med sann recovery cd
ok, skal prøve;-) Takk for all hjelp

Det funka ikke... Det står på cd at det er bare for denne datamaskinen det er til og at det er noen programer som lå på pc fra før av som skal være på pc.. kanskje det er borte??
Jeg pleier nå bare å reinstallere om det er noe.. da sletter jeg alt jeg ikke trenger
og det jeg skal ha ligger på en annen disk som jeg ikke formaterer

XP, somregel vil du bli spurt om du skal
Boote opp fra CD-rom, når du starter
din maskin opp, ellers må du inn
og fikse på bootup i starten før
noe loading av Windows skjer!

Men hvorfor vil du slette alt på den måten?
er det ikke like greit å slette det manuelt.
eller vil du slette alt pga. virus/spyware etc;P
Sist endret av Kimasj; 9. mai 2006 kl. 01:07.
jaja, men det funker ikke...
du finner nok en del på google som hjelp.

Google Search
Joa, men det hadde vel vært deilig og fjærna alt dritte på pc, har jo hatt den i 2 år no, og aldri formatert den... det legger jo seg filer over alt!!
Jeg hadde nå bare reinstallert hele dritten hadde jeg vært deg..
altså lagt inn oprativsystemet/programmene/driverene på nytt
da trenger jeg vel en xp cd!
skaff deg en kopi eller noe da;P
Hehe, joa. kan jo alltids laste ned nå(torrent) tror du det funker??
Sitat av alexanderhol
Hehe, joa. kan jo alltids laste ned nå(torrent) tror du det funker??
Vis hele sitatet...
tja..men villa heller fått lånt meg en med en kompis eller no
ta ut harddisken og hiv den ut vinduet, kjøp så ny og installer windows på den
Joa, skal tenke på det....
Oftopic:

Når man har formatert så vet jeg at det finnes et program som kan recovre filene igjen. Det jeg lurer på da er om det finnes et program som sletter alt så det er nesten umulig å finne det igjen?
har du prøvd og trykke f12,(eller hva det er på din pc) med ein gang pcen starter?
Sitat av tuxeren
Oftopic:

Når man har formatert så vet jeg at det finnes et program som kan recovre filene igjen. Det jeg lurer på da er om det finnes et program som sletter alt så det er nesten umulig å finne det igjen?
Vis hele sitatet...
Overskriver du og formatterer disken 3-4 ganger er det umulig å få tilbake noe som helst data med software. Er det en gammel unøyaktig disk går det kanskje, men på nyere disker kan du bare glemme å finne igjen noe.
Sitat av alexanderhol
ok.... noen andre forslag?? jeg fant en sånn Recovery cd, men den ville ikke funke når jeg putter den inn i dataten!! hva er feil?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg hadde vært deg siden det virker som du ikke har så mye erfaring med formatering og reinstalering av OS. Ville jeg startet med å prøve og fjerne "drittet" som du nå enn kaller det. Det finnes mange gode Ant-Virus Og Anti-Spyware programmer ute på nettet. Så lenge du velger og finner ritkig.

Jeg dermed foretrekker disse programmene:

Spybot Search And Destroy 1.4 (Anti-Spyware program, disse fjerner f.eks domme søkebarer og slikt i IE og en hel masse annet.)

AVG Free Edtion (Anti-Virus, det fjerner Trojanere og Ormer osv.)

CCleaner (Rydder i registeret ditt og midlertidig filer + masse annet, fint program hvis du skla rydde litt i oppstarten. Slik at du kan fjerne andre programmer som starter opp samtidig med Oprativ Systemet. Mindre programmer som starter opp jo fortere er oppstarten.)

RegSupreme (Som også rydder i Registeret, fjerner noe av det ikke CCleaner gjør)

Disse programmene har i hvertfall jeg veldig god erfaring med, så for andre folk her på forumet ha egene meninger

Dersom du fortsatt sliter med "dritten", kan du tenke på og formatere.

Har du lyst til og prøve denne metoden før du begynner med reinstalering av OS, kan du bruke http://www.google.com for og finne disse programmene. Du finner dem lett!

God Luck!

P.S: Etter som du laster ned programmene, søk etter oppdateringer for programmet. Nesten alle av disse programene har en en oppdaterings søke funksjon. Det er lurt og oppdatere for at programmene skal kunne fjernere nyere oppdagene Spyware/Virus. Det er spesielt viktig at du gjør dette i programmene Spybot S&D 1.4 & AVG Free Edition.
Sist endret av #Conex; 9. mai 2006 kl. 22:40.