Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 910
Hei..

Vurderte om jeg skulle kjøpe meg PlayStation 3 ifra USA,( Siden det er så mye billigere).

Men kommer alle spillene/Filmene som jeg kjøper her i norge til å funke på den versonen?

Takker for alle svar!
Sist endret av VSO; 3. januar 2008 kl. 17:13. Grunn: Staveleif
Nei tror ikke den vil funke fordi i USA bruker de NTSC og i Europa PAL.

Det er mer detaljert i denne linken: http://www.absolute-playstation.com/api_faqs/faq10.htm
VSO
Trådstarter
73 1
hmm .. var litt vanskelig å fårstå .. men etter hva jeg leste så må jeg ha en tv som både behandler PAL signaler og NTSC signaler, som var på de fleste nye tv'er.. eller?
spill vil funke men ikke dvd og blu-ray
VSO
Trådstarter
73 1
Ok .. men finnes det noe som konverterer NTSC til PAL (PAL konverter), eller noe sånnt??

slik at jeg kan se film også på den!
Spill er sonefrie, filmer er ikke sonefrie.

Sitat av VSO
hmm .. var litt vanskelig å fårstå .. men etter hva jeg leste så må jeg ha en tv som både behandler PAL signaler og NTSC signaler, som var på de fleste nye tv'er.. eller?
Vis hele sitatet...
Vel, hvis du kjøper et NTSC spill så må TVen din kunne tolke NTSC signaler.


Det skal nevnes at hvis du tenker på å spille PS2 spill, så må du huske at disse ikke er sonefrie.


Etter hva jeg har forstått så må du også skifte strømkabelen som følger med. Skiftes til en vanlig strømkabel til PC.
Kan ikke si at jeg har hørt om slike tv'er... men hva vet jeg =) Selv om tv'en din støtter NTSC signaler og PAL signaler, gjør ikke Playstationet/spillene det... tror jeg...

BTW... Det går ann å kjøpe en omformer fra NTSC til PAL

Link: http://www.ps3forum.no/forum/showthr...ndex.html?amp;
Bruker de ikke 120v i USA?

Etter hva jeg har forstått så må du også skifte strømkabelen som følger med. Skiftes til en vanlig strømkabel til PC.
Vis hele sitatet...
Tviler på at det går an, det er jo komponentene i PS3 som er beregnet til 120v, du må i så fall ha en trafo 120/230v
Sist endret av kenneth199; 3. januar 2008 kl. 17:54.
Sitat av kenneth199
Bruker de ikke 120v i USA?



Tviler på at det går an, det er jo komponentene i PS3 som er beregnet til 120v, du må i så fall ha en trafo 120/230v
Vis hele sitatet...
Ikke vet jeg...


Fra forumet som ble lenket til over
De fleste strømforsyninger nå tildags er autoswitching mellom 110v og 220v, og det er PS3 og, så det skal være plug&play når du finner en kabel som passer.
Vis hele sitatet...
Det er bare å bytte ut strømkabelen med en norsk kabel. Jeg tok min fra den gamle PC'n min... Resten fikser PS3 selv!
Vis hele sitatet...
http://www.ps3forum.no/forum/showthr...639/index.html

En annen forumtråd i et annet forum:
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=886053

Finner også mange andre tråder der det er folk som bare har byttet kabel.


Men som sagt; ikke vet jeg...
Uten og lese hele tråden.

Spill er sonefrie og kan spilles fra hele verden, men du må ha en TV som støtter NTSC og det gjør sjeldent eldre CRT skjermer.

DVD og BlueRay er sonebetinget. Du kan kun spille filmer som er i Amerikansk Sone.


Poweret i PS3 "Autoswitcher" etter hvordan du kobler det til. Noen som har opplevd at de har konka ut, men det er nok ikke poweren sin skyld.

Husk at om noe går galt må den på service i statene. That might take a while.

Enjoy.
VSO
Trådstarter
73 1
men viss jeg kjøper en slik konverter vil alt fungere da?? .. inkludert DVD og Bluray!?!
Nei, du kan kun spele av amerikanske eller sonefrie DVD og blu-rayfilmar.
VSO
Trådstarter
73 1
okei ..

Men det fungerer vell å spille spillene på denne tv'en: Elfunk LWR2010

( må bare forsikre meg! )
Skal du spille ps3 på en 14" crt skjerm?

Det blir jo nesten som supernintendo i bildekvalitet da. :/
Sitat av PocketRocket
Nei, du kan kun spele av amerikanske eller sonefrie DVD og blu-rayfilmar.
Vis hele sitatet...
Det er ikke DVD'ene som er sonefrie, det er DVDspilleren som kan spille av alle sonene (hvis sonefri).
VSO
Trådstarter
73 1
Sitat av flexd
Skal du spille ps3 på en 14" crt skjerm?

Det blir jo nesten som supernintendo i bildekvalitet da. :/
Vis hele sitatet...

Nei d er bare 20" jeg har på hybeln .. ellers så spiller jeg på en 42" plasma
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Heisann!

Velger å gjøre det så enkelt å bare dra opp denne tråden i stedet for å lage en ny.
Jeg har kommet over en splitter ny Playstation3 60 GB. Den er aldri blitt brukt. Har en kjenning som jobber i en spillbutikk. Han sa at det var et gullkjøp, og det er jeg fullstendig klar over. Vet også at det er vanskelig å oppdrive en ny/om i det hele tatt en brukt PS3 60GB.

Det jeg lurer på hva jeg evt. kan få for denne om jeg selger den i stedet for å ta den i bruk selv. Ja, kvittering og alt medfølger.
Om den kan være verdt litt så kanskje jeg legger den ut for salg her inne.

Kort sagt så lurer jeg på hva jeg forvente å få om jeg legger den ut for salg.
Sitat av VSO
Ok .. men finnes det noe som konverterer NTSC til PAL (PAL konverter), eller noe sånnt??

slik at jeg kan se film også på den!
Vis hele sitatet...
Høres ut som mye bry. Bedre å betale litt ekstra den ene gangen og spille av filmene uten å måtte konvertere først, eller?