Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 805
Er det noen som vet hva det går an å gjøre noe min hybel nabo laster ned hele tiden å jeg har lyst til å spille bf2, men blir kastet ut for alt for høy ping? Han vil ikke slutte å laste heller? Blir tamt om dagene når jeg ikke kan spill? Finnes det et program eller noe sånt?
Takk på forhånd
Gå inn på pc'en hans, finn ut hvilken port han bruker for og laste ned med.. Gå inn på ruter'n deres og block portene.. Enklere er det ikke
Mange måter å gjøre det på.
Jeg valgte den letteste og klippet kabelen hans da jeg bodde på hybel, han kjøpte ny, jeg klipte kabel.

Han investerte så i trådløst.
Fucket opp driverne hans da han dusjet og påsto jeg ikke hadde peiling på hva som hadde skjedd imens jeg var alene med pc`n. Hehe

Driverne fikk han ikke fikset før i sluttet av året.
Funket for meg!
Forklar for ham at du ikke trenger hele linja, og at han kan bare sette en liten limiter på som gjør at han bruker 70-80% av det tilgjengelige, så bør det gå betydelig mindre laggete for deg.
Føkk med biosen hans
Sist endret av CosmoKramer; 5. september 2007 kl. 22:14.
du kan:
1: Be a man, og snakke med han. Det innebærer mer en å skirke "HELVETE SLUTT Å LASTE DET LAGGER SÅNN !!!11... om du forklarer for han at du vil spille om kvelden og at han kan laste om natteneller noe sånt. Prøv å komme til en enighet.
2:
Jeg valgte den letteste og klippet kabelen hans da jeg bodde på hybel, han kjøpte ny, jeg klipte kabel.
Vis hele sitatet...
når du har forklart deg skikkelig, slik at det ikk er du som er mest barnslig, kan du effektivt gjøre som snowser. før du klipper, burde du nappe ut kabelen engang så han fatter at noe er på gang.
3. du kan gjøre som bravehammer fåreslår, og være en totalt mongo med blåst hjerne som ikke burde hatt internett in the first place
Kjør en kniv igjennom skjermen hans og si at den går igjennom han neste gang...
Vis hele sitatet...
reelt sett så er det kun det første som kan hjelpe deg hvis ikke dere setter opp en skikkelig brannmur. du kan jo skaffe deg din egen linje, men det koster jo penger, så regner med at det er ganske utelukket.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Kan du ikke snakke med han da? Spør om han kan sette en upload-hastighetslimit (Som man kan med de fleste torrentklienter) når du spiller og heller laste ned for fult om natten? Man MÅ jo ikke være jævel, noen ting kan jo fikses med en enkel prat.
tror kansje netlimiter elns skulle funke! når du er ferdi med å kose deg med bf så kan jo du fyre opp torrent programmet så får han lit av sin egen medisin :P
Er nettet ditt, eller deler dere ett nett?
Uansett burde dere begge bruke netlimiter for å dele linja.
Et annet alternativ er å avtale "Spilling om dagen, nedlasting om natta!"
Hvis du derimot er eier av nettet, kan du vel begrense hastigheten på huben?
Eier ikke nettet nei, er delt på 2 hybler av arbeidsplassen der vi leier
Sitat av nofake
Eier ikke nettet nei, er delt på 2 hybler av arbeidsplassen der vi leier
Vis hele sitatet...
Hva med å snakke med "Husværten" og få han til å dele trafikken på hubben?
Fortell han at det er skjev fordeling på hastigheten på nettet, og be om en mer rettferdig/effektiv fordeling...
50/50 f.eks.

Dette kan jo gjøres relativt enkelt på modemet, fins det ikke innstillinger for justering av netthastigeheten per kabel-port i de fleste modemer i dag?