Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 5120
Når jeg sier "mus", mener jeg ikke kvinnens kjønnsorgan, men en datamus..
(Som du burde ha skjønt)

Jeg har et par spørsmål:

Hvilken mus egner seg BEST til spilling?
Har selv en Logitech G5 Laser Mouse
som en på SpaceWorld anbefalet på det sterkeste..


Hvilken musematte passer best til spilling?
Har selv en musematte som fulgte med Pc'en som det står Fujitsu Siemens på..:P
God gammeldags Logitech kulemus, gjerne rebrandet til Compaq, med en av de gamle herlige blå mattene under
Sitat av ChickenHug
Når jeg sier "mus", mener jeg ikke kvinnens kjønnsorgan, men en datamus..
(Som du burde ha skjønt)

Jeg har et par spørsmål:

Hvilken mus egner seg BEST til spilling?
Har selv en Logitech G5 Laser Mouse
som en på SpaceWorld anbefalet på det sterkeste..


Hvilken musematte passer best til spilling?
Har selv en musematte som fulgte med Pc'en som det står Fujitsu Siemens på..:P
Vis hele sitatet...
Den du har er veldig bra til spilling, den er jo faktisk lagt for det. Men kan også anbefale Logitech G7, som har samme designet som G5 bare at den er trådløs.

Forøverig er det vel icemat sine musematter som egner seg best til gaming, er det ikke?
Vil også anbefale Logitech MX518, som jeg har, BF2-musa Veldig fornøy
Bruker også en 5H steel series(tror jeg) som Headset, leste i bladet dems, der det sto SteelPad professional gaming gear er den serien bra, da?

Jeg spiller :
BF2142
CS
CS:S
Og en haug med annet MMORPG(der er jo ikke musen så viktig)
Sist endret av ChickenHug; 3. august 2007 kl. 01:33.
Microsoft intellimouse 3.0 er jo herlig da
Jeg bruker steelPad og razer mus,,funker fjell
MICROSOFT I N T E L L I 3.0
Er fåretrukket av nesten alle pro gamers. Hvis du ser på videor der pro folka spiller cup finaler osv., så bruker sikkert 80% denne musa.

-Den er stor og god og holde i
-Den er mye billigere enn andre muser i samme kvalitet
-Den funker på mange slags forskjellige underlag

Det eneste som er "minus" for noen er at den har løse knapper, men jeg synes det bare er digg, trenger ikke og trykke så hardt når du skyter fort.

Musematte er nesten ett fett, bare det er fra Steelpad eller Qpad.
Bruker selv SteelPad 5L. Nesten alle kameratene mine og.
Er det stor forskjell på vanlig musematte å SteePad, Icemat??
Storkoser meg med MX518 og Q-Pad Large.
Det kommer stort sett an på personlig preferanse. Det finnes ingen magisk vei til å bli kongen i spill.

Selv foretrekker jeg icemat som musematte. Som bonus funker det strålende å bare vaske de om de blir støvete, om du søler cola på de eller om de blir skitne av andre årsaker. Som mus, Microsoft-sak som funker helt finfint
Razer, har det og er stor fornøyd med den..
Sitat av ChickenHug


Hvilken musematte passer best til spilling?
Har selv en musematte som fulgte med Pc'en som det står Fujitsu Siemens på..:P
Vis hele sitatet...
S&S steelpad musematte med gliders på undersiden av musen er det jeg anbefaler.
g5 + qpad/qck heavy steel..

elsk bart <3
Hva brukte liksom Xecutr(hvis dere vet hvem han er) på de store konkurransene?
Sist endret av ChickenHug; 3. august 2007 kl. 01:41.
Sitat av ChickenHug
Er det stor forskjell på vanlig musematte å SteePad, Icemat??
Vis hele sitatet...
Forskjellen er først og fremst størrelsen. En annen ting er friksjon mellom musa og matta.
Holdbarheten/kvaliteten er forskjellig. Og prisen da

Tror XeqtR brukte Everglide giganta. Står iallefall det på catch-profilen hans.
Oja, da blir nok jeg pr0 viss jeg har den.
Neida tenkte å kjøpe en SteelPad..
Ikke la deg lure av mus som reklamerer med at den har 2100 dpi feks. Du bruker ikke det når du spiller spill som cs osv. Du kan helt fint spille cs med 800 dpi, men da må musa reagere på raske bevegelser, som jeg tror måles i "G". Men dette kommer jo helt ann på om du liker og spille med lav eller høy sens, og hvor stor matte du skal ha.
Har to muser, bruker til Logitechen til Bf2142 og en Microsoft compact optical mouse til CS og CS:S
Men får ikke spilt CS:S for tiden, memory could not be "read" eller noe sånn møk..
Har prøvd mange forskjellige, men ingen slår Microsofts IntelliMouse Explorer 3.0. Har hatt den i 4 år nå. Kjøpte nettop ny, rett etter de startet å produsere den igjen. Mange av folka jeg kjenner har gått over til denne musen etter de fikk prøve den. Bruker en fUnc sUrface 1030 musematte og har også hatt denne i 4 år, har aldri vært mer fornøyd. Den er litt liten (vanlig størrelse), men herregud flytte musen 3 meter for å komme til den andre siden av skjermen. Nei takk, det trenger jeg ikke.
Razer Prosolutions 1.6 funker fjell med icemat..!
Gå for Microsofts IntelliMouse Explorer 3.0 og en matte av typen steelpad eller qpad. Icemat bråker, og skaper lett litt for mye friksjon mellom matte å mus imo.
Selv har jeg 1 Microsofts IntelliMouse Explorer 3.0 gamle v. Og en av den nye, og syns disse passer rimelig bra sammen me de 2 S&S'ene jeg har.
G5 er en mus du spiller godt med
når det kommer til musematten
hvis du liker at musematten er glatt så musa beveger seg kjapt over og liker å ha høy "sens" på musa vil jeg anbefale steelpad sine musematter - en av de harde. Mens hvis du er nybegynner/er vandt med vanlig dpi og alt det der vil jeg anbefalle en av steelpad sine tøymatter som er vanvittig digg å ha - har en sjøl
Sist endret av inferno1296; 3. august 2007 kl. 05:18.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Som Moridin her sier, så finnes det ikke noe "fasitsvar" på hvilken musematte og mus er best. Det kommer helt an på hva DU foretrekker.

Selv har jeg forholdsvis store hender, så jeg foretrekker Intellimouse 3.0. Den er ganske stor og tung i forhold til en god del andre muser. Tekniske spesifikasjoner har jeg null peiling på, men uansett hva det er så er det ingenting å klage på. Jeg ville nok tro at de fleste muser på markedet i dag har forholdsvis høy dps/dpi så du ville ikke merket noen forskjell.

De fleste av vennene mine eier en Logitech MX518 som er ganske kurrant gaming-mus, den passer forholdsvis godt i hånden og glir godt, selv uten skates, men den er litt for liten for meg, så jeg foretrekker intelli'en. Jeg har ikke noen erfaring fra andre muser en intelli 4.0 og laser 6000 (alle microsoft). Intelli 4.0'en var grei nok den men jeg byttet den ut da venstretasten begynte og streike. LAser mouse 6000 har jeg dårlig erfaring med, den jeg hadde streiket da jeg gle den fort over musematten, musepekeren ville ikke flytte seg, noe som er ganske uhendig i spill som CS hvis du må snu deg fort. Alternativet er da høy sens, noe som de fleste ikke liker og spille med.

Som underlag kommer det igjen an på hva du liker best. Nå for tiden bruker jeg en tøy-matte av typen Steelpad QcK+. Min 3.0 glir godt på den, selv uten skates. Den glir ikke så lett at om jeg bare knipser på den så beveger den seg femti meter, men den glir dårlig på en god måte. VEldig vanskelig å forklare, det er noe man nesten må kjenne selv.

Jeg hadde før en icemat av typen kjøpt på clas ohlson for 70 spenn, og den fungerte like godt som min brors icemat til 300 spenn. Med riktig skates glir musa veldig godt, kanskje for godt, men, igjen, kommer HELT an på hva du foretrekker.

Jeg har også hatt en Qpad CT, av typen XL og 5mm tykk. Den glir helt greit på en Logitechmus men jeg synes ikke den passet godt for min intellimouse. Men, gor hundrende gang, det er helt avhengig av hva du liker.

Sååå for å oppsummere, det er ingen som kan forklare deg hvilken mus eller musematte som er best. De fleste musemattene som er laget for gaming er helt kurrante for nettopp det, men det kommer helt 100% an på hva nettopp DU liker. Ingen kan fortelle deg om du liker MS bedre en logitech, feks.
G5 + Steelpad funker som bare det
Etter min mening, så er mus og spesiellt musmatte, oppskrytt.
Man blir ikke en bedre spiller med en mus til 1000 kr enn en mus til 150 kr.
Bruker selv en helt standard Logitech Optical med kabel, billigste omtrent jeg fant da jeg ødela den gamle trådløse i et anfall av irritasjon over flere trådløse mus som påvirket hverandre på LAN.
Musmatte...en gratismatte jeg fikk fra UPC.
Tilsammen fungerer begge helt greit til BF2, AoE og mitt bruk ellers.
Sitat av Sjanten
Etter min mening, så er mus og spesiellt musmatte, oppskrytt.
Man blir ikke en bedre spiller med en mus til 1000 kr enn en mus til 150 kr.
Bruker selv en helt standard Logitech Optical med kabel, billigste omtrent jeg fant da jeg ødela den gamle trådløse i et anfall av irritasjon over flere trådløse mus som påvirket hverandre på LAN.
Musmatte...en gratismatte jeg fikk fra UPC.
Tilsammen fungerer begge helt greit til BF2, AoE og mitt bruk ellers.
Vis hele sitatet...
Sikker? Leste du hva du selv skrev?

Fungerer helt greit? Han spurte ikke om den drittmusa som du har til kr , - 150 men om hva som faktisk var og anbefale!
Enhver tulling vet at om du legger i noen kroner får du en bedre mus enn den som følger med pc`n du kjøper. Det er faktisk en jævlig god investering for oss som vet og sette pris på en god mus!

Grunnen til at jeg er litt sur er kanskje fordi det ikke ble noe i kveld, type trådlås sådan.
Razer diamondback
http://www.gepbolt.hu/ii/razer_diamondback_chameleon_big.jpg
- Liten og lett
- kjapp
- nøyaktig
- God og holde i
- perfekt etter min mening.

bruker EyePad fra Corepad til musematte.
Jeg har en Logitech G5, og en stoff musematte til 80kr på Clas Olhson.

Det fungerer egentlig jævlig bra
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Personlig så er jeg stor fan av Logitech MX510 (tyngre enn 518), men den har gått ut av produksjon og er jo omtrentlig umulig å oppdrive.

Ellers så bruker jeg en func musmatte som jeg er svært fornøyd med.
Bruker
1stk slik;
MX610 Laser Cordless
http://www.cnet.co.uk/i/c/blg/cat/peripherals/Logitech%20mouse.jpg

og

1stk slik
Polert steinflis (er hvit den jeg bruker, ca 45x45cm)
http://www.bentj.no/pictures/kvalitet2/Image/269732.jpg
Helt idiotisk spørsmål.. Kjøp den musa som passer for deg! Hver eneste gamer du møter kommer til å ha sin egen kombinasjon, som han foretrekker. Du merker ikke forskjell på mx 510 og mx518 f.eks. Jeg mener.. get real; du har ikke reaksjonsevner som overgår 800 dpi UANSETT.

Jeg syntes qpad med mx518 og noen glides jeg ikke husker navnet på var best.

Edit: og for guds skyld, hold deg unna cordlessdritt unless du er jævlig sær. Det er det eneste som helt sikkert ikke passer til gaming.
Sist endret av patches; 3. august 2007 kl. 10:10.
Sitat av slækkern
Edit: og for guds skyld, hold deg unna cordlessdritt unless du er jævlig sær. Det er det eneste som helt sikkert ikke passer til gaming.
Vis hele sitatet...
Syntes det går helt greit med Cordless jeg, eneste er, må bytte batteri en gang i mnd ca..
Sitat av snowser
Sikker? Leste du hva du selv skrev?

Fungerer helt greit? Han spurte ikke om den drittmusa som du har til kr , - 150 men om hva som faktisk var og anbefale!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er sikker, og jeg leste hva jeg selv skrev.
Quote'r meg selv:
Sitat av Sjanten
Etter min mening, så er mus og spesiellt musmatte, oppskrytt.
Vis hele sitatet...
og
Sitat av Sjanten
Tilsammen fungerer begge helt greit til BF2, AoE og mitt bruk ellers.
Vis hele sitatet...
Så da kan du ta det som min anbefaling. Jeg gidder iallefall ikke kaste bort mer penger enn nødvendig på en mus når "billig-Logitech'en" fungerer helt fint for meg.
Sitat av drmight
Syntes det går helt greit med Cordless jeg, eneste er, må bytte batteri en gang i mnd ca..
Vis hele sitatet...
Men så spiller du vel antakeligvis ikke et presisjonsspill på konkurransenivå heller, da.
Jeg har g5, mx510 og Microsoft intellimouse 3.0. Av disse mener jeg helt klart sistnevnte er best til spilling.

g5 var et bomkjøp for min del. Men det er mulig det har noe med at den ikke passet med musmatten min, hvem vet.
Sitat av slækkern
Men så spiller du vel antakeligvis ikke et presisjonsspill på konkurransenivå heller, da.
Vis hele sitatet...
Vel, klankamper på CSS...
www.stormerelite.com

Edit: Har hatt dårlige erfaringer tidligere med Cordless og gaming, men denne funka utmerket..
Sist endret av Lanjelin; 3. august 2007 kl. 11:14.
http://www.multicom.no/PartDetail.as...13722;c:100169
http://prisguide.hardware.no/product...oduct_id=36663

men som folk har skrevet før så er det opp til deg å bestemme kombinasjon og hvordan du liker å spille. du merker stor forskjell ifra vanlig mus og/eller musematte og når du skifter til mer pro utstyr
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
MacBooken: Apple Mighty Mouse
Mus2: Ei helt grei microsoft mus med avslipt logo. Vil helst ikke ha skitne hender.
Mus3: Slik reisemus kjøpt i kina, pittelien står intel på den men jeg har mine tvil.
Mus4: Ei random trådløs Logitech mus.


Fornøyd med alle, apple mighty er den beste synes jeg.
G5 og Qpad musematte.
Hatt begge disse siden 2004. Fungerer fremdeles supert.

Microsoft Intellimouse Explorer v3.0
fUnc Surface 1030

Grunnen til at jeg ikke velger S&S eller Icemat er at jeg ikke liker lyden den lager når du flytter på musa. En slags skjærelyd i mine ører. Det er da kun meg.
Func funker ;o)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Selv bruker jeg Razer Deathadder og en sånn Qpad "lefse". Spille nesten bare cs. Er og anbefale
Kjempefin Qpad musematte:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324457

Har den hjemme og på jobb, kjempefornøyd. Hjemme brukes den til spill sammen med en MX1000, og på jobb til Kontorbruk med en MX Revolution(Som suger til alt btw)
Når man skal velge mus, har FragYou en fin artikkel om emnet:
http://www.fragyou.net/?page_id=24

Om forskjellige myter og hva du bør ta hensyn til når du velger hva du kjøper.
Enjoy!
en unge med downs
comRade's Avatar
g5 07 mod. og steel steelpad 5l musematte.
G5 funker utrolig bra! Har den og G15 tastaturet og det funker bra til spilling! G5 er jo ikke trådløs, det gjør at den funker best, og tråden er aldri i veien
Folkens. Les og lær! Du trenger ikke mus til 400 kr for å være god gamer, her snakker vi også fps spill. Spillte bf2 før med og nå med logitech 99 kr mus. Har ikke noen som helst problem med å banke folk.

99 kr mus, 99 kr mus!
Sitat av charz0r
Storkoser meg med MX518 og Q-Pad Large.
Vis hele sitatet...
I second that.

Jeg vil IKKE anbefale noen muse"matter" av stål (steelpads), fordi:
De bråker (når man beveger musen kommer det en koselig skrapelyd)

De er kalde å legge hendene på (smak og behag, men selvom jeg svetter mye i hendene syntes jeg ikke det er digg å føle at håndleddet mitt frosser.)

De kan ikke bøyes etter omgivelsene. (Du MÅ ha nøyaktig den plassen den krever, du kan ikke ligge kanten diskré over bunnen av skjermen eller la den henge utenfor kanten av skrivebordet)
Razer Diamondback Chameleon + Razer Mantis Speed = sant
Jeg er kjempefornøyd med Razer Diamondback og icemat. Eneste er at det lager litt lyd når man drar musa over matta, men det blir man vant til.