Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1026
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Hei, jeg og "gutta" 4-5 stykker, er fristet til å neste sommer ta en "backpacker" tur, men har litt problemer med kreativiteten. Vi har lyst til å få et minne for livet, reise og utforske verden. Vi trenger hjelp med forslag til destinasjoner (Vi er 18 år btw) Tenkte å være borte en måned +

Har noen av dere vært på en eller annen form for backpacker tur?

isåfall hvor?

Noen forslag og tips man bør ha i bakhodet?

Takk for svar
Sist endret av lurvelen; 17. august 2013 kl. 21:32.
Thailand > Kambodsja > Vietnam > Laos er en ganske vanlig backpackerrute. Har skrevet litt om hva man bør ha med og ha i bakhodet her.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Sitat av etsi Vis innlegg
Thailand > Kambodsja > Vietnam > Laos er en ganske vanlig backpackerrute. Har skrevet litt om hva man bør ha med og ha i bakhodet her.
Vis hele sitatet...
flott liste, takk! skal lese den
Kan varmt anbefale å reise til Mellom Amerika.
Jeg har selv vært i Mexico, Guatemala og Honduras, og alle tre stedene var fantastisk på hver sin måte.

I Mexico var jeg i en strandby på vestkysten som heter Zipolite.
Bittelite sted med èn gate og en lang strand med hosteller og barer langs vannet.
Skikkelig deilig sted!

I Guatemala var jeg i Antigua som er en gammel spansk by. Dette er Guatemalas største turistby.
20 min fra Antigua oppe i fjellsidene ligger et sted som heter Earth Lodge. Her kan man bo i små hus mellom trekronene, nye utsikten over Antigua med vulkaner i bakgrunnen, og spise deilig organisk lokal mat.
Jeg var også i San Pedro La Laguna ved Lago Atitlan, en veldig berømt innsjø i Guatemala. Her går store deler av befolkningen fortsatt rundt i tradisjonelle maya-klær noe som virkelig lager spesiell stemning.
Det er mulighet for å bestige fjellene i området, få omvisning på kaffeplantasjene, eller dra på båttur til en av de andre landsbyene rundt innsjøen.
Det er også et veldig populært sted å ta spansk-kurs.

I Honduras var jeg på en øy som heter Utila. Her finnes det omtrent bare dykkeklubber og barer. Noen steder har de både bar og dykkesjappe på samme sted :P
Virkelig en vakker liten øy med et utrolig marint dyre- og planteliv.

Det finnes selvfølgelig også hundre andre steder man kan dra i disse landene.
Enten dere er interessert i å møte lokalbefolkningen, dra på turer i naturen eller feste til fanden tar dere så har dere masse valgmuligheter!

Mitt tips er å ikke prøve å dytte for mange ting inn i timeplanen deres. Det er mye bedre å ta seg tid til å være på et sted en stund av gangen.

PS: HA ALLTID MED DASSPAPIR!!
Sitat av lurvelen Vis innlegg
flott liste, takk! skal lese den
Vis hele sitatet...
Hvis dere skal ta Thailand etc, dropp den lista der. Det er mye, mye billigere og enklere å kjøpe hva enn dere trenger der. Apotekene i Thailand går våres en lang gang.. og det er mange flere av dem. Når man pakker er det bedre å ta som utgangspunkt at man skal sove over hos en kamerat i 2-3 dager enn at man skal dra til et fremmed land. Trust me, jeg har møtt rimelig mange hundre mennesker som har vært rimelig flaue over hvor mye greier de har tatt med seg.. og absolutt ingen som har angret på at de tok med seg for lite.

Hvis dere drar dit burde dere forøvrig veldig sterkt vurdere en tur til Myanmar forøvrig. Det er nettopp åpnet opp og fullstendig urørt av turister. Det er helt fantastisk. Denne sommeren var første sommeren det var enkelt å dra dit også, så tar ikke mange årene før det er "ødelagt". Trust me, dra dit. (det er forøvrig massevis av minibanker der og visumet skaffer dere på en dag i Bangkok. Myanmar har forandret seg ekstremt fra for bare et år siden, så dere kan knapt tro på noe dere leser om det)

For India, Kina og litt mer røffe steder må dere forøvrig planlegge og reise med mer enn håndkle og et skift, men de er mye bedre mål for andre turen enn første uansett.

Mellom-Amerika er også fantastisk, men Thailand++ er rett og slett jævli bra som første mål. Hadde dere vært et par år eldre og bodd aleine noen år hadde ikke Mellom-Amerika vært noe problem.. men siden dere fortsatt er 18 anbefaler jeg Thailand++ sterkt. Det er så enkelt at det er latterlig, og det er umulig å fucke opp skikkelig. Den eneste feilen det virkelig er mulig å gjøre er å pakke for mye.

Bare spør hvis det er noe dere lurer på
Sist endret av DumDiDum; 17. august 2013 kl. 22:12.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Trådstarter
Takk for tips folkens!