Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 912
No har jeg funnet en litt artig sak her som dere kanskje kan hjelpe meg med. Fant en fil på skolepcen min no og den heter EditLiveForJava.ini. inne i denne filen finner jeg noe informasjon:

Kode

#EditLive! for Java
#Tue Sep 11 09:33:49 CEST 2007
Data5.0=xxxxxx(sensurerer den selvom eg ikke vet ka den er)
10.120.0.186\:xxxxxxxx\:username=xxxxxxxxx
10.120.0.186\:xxxxxxx\:domain=unett
10.120.0.186\:xxxxxx\:password= Her er det intressante her står det tall som -9 eks, 
flere tall og jeg tror at dette tallet representerer et tall eller en bokstav og jeg tror at 
dette burde være enkelt å finne ut, kan ikke det stemme? Noen som vil hjelpe meg, høres
 jo nesten for enkelt til å være sant, er jo bare å gå inn å hente denne filen på en pc da 
også har du passord og bruker navn til vedkommende
Component\ ID={Lang Id kode her som sensureres for sikkerhetsskyld}
Jeg tror denne informasjonen kan ha blitt registrert når jeg brukte opera elelr Goggle Earth på skolen, for da fikk jeg beskjed om å skrive inn ip,username og pw for å logge på noe proxy.
Tror nok dette er den informasjonen og pw må vel kunne krypteres lett eller?
Sist endret av siggen_; 18. september 2007 kl. 23:47.
Hmm.. Hvor på datan fant du denne filen?
Jeg har søkt gjennom pc'en nå. Men fant ingen filer med det navnet der.
Google sier at det er fra en riktekst-editor i java for browsere: http://www.ephox.com/products/editlive/
Sist endret av Intramin; 19. september 2007 kl. 00:08.
Sitat av Mcmak
Hmm.. Hvor på datan fant du denne filen?
Jeg har søkt gjennom pc'en nå. Men fant ingen filer med det navnet der.
Vis hele sitatet...
Ligger på CDocuments and Settings, men hvis du ikke har fått opp den bosen om å koble til proxy så er det ikke sikkert at en slik fil har blitt lagret. Kjør opera eller noe sånt og se om den kommer opp


Spm, hvorfor den er på min pc og ka kan eg gjøre med den? har aldri instalert det du sendte til meg kan det være noe som ligger på nettet.
Før i dag kunne hele skolen se at eg var logget inn på sct og når de åpnet siden kom det opp som at de var innlogget som meg og de så ratioen, men eg tror de ble kastet ut før de kunne gjøre så mye :P Håper eg
Sist endret av siggen_; 19. september 2007 kl. 00:16.
Jeg gjort så firefox automatisk går i proxy når jeg kobler til skolenettet.
Orker ikke stresse med det før jeg veit om det kan være nyttig uansett.
Sitat av Mcmak
Jeg gjort så firefox automatisk går i proxy når jeg kobler til skolenettet.
Orker ikke stresse med det før jeg veit om det kan være nyttig uansett.
Vis hele sitatet...
hvordan gjør du at det gjør det automatisk?
Ja men hvis et par stykker på skolen går sammen og finner denne filen og finner ut hvilket tall som betyr et annet eks. -99 betyr tegnet 7 i passordet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av siggen_
Ja men hvis et par stykker på skolen går sammen og finner denne filen og finner ut hvilket tall som betyr et annet eks. -99 betyr tegnet 7 i passordet?
Vis hele sitatet...
Hasher funker ikkje på den måten.
aaa og aab vil sannsynligvis gi to villt forskjellige hasher om du tester.
Er det noen måte å dekryptere dette på i det hele tatt?
Isåfall.. Kom med det!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av OoM
Er det noen måte å dekryptere dette på i det hele tatt?
Isåfall.. Kom med det!
Vis hele sitatet...
Finn hash-funksjonen som er brukt, sjekk etter svakheter i denne, kjør angrep mot svakheter/kollisjoner.

Kort sagt: nei. Fordi det er en envegshash og ikkje en kryptofunksjon.