Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 833
Nå har jeg søkt og tenkt, men jeg kommer ikke på navnet på en spesiell teknologi. Det er noe av det samme som brukes hologram-intervjuene på CNN. Teknologien går ut på at du filmer, og datamaskinen gjenkjenner tegn som den plasserer 3D-figurer på. Figuren er relativ til tegnet, så den virtuelle figuren står stille og du kan filme rundt den. Kan noen peke i riktig retning?
Augmented Reality Technology? 1 min på Youtube
Hologram??
Jeg vet nøyaktig hva du snakker om, men har ikke anelse hva det heter.
Fikk se det i nyhetsstudio til NRK en gang. Der har de tre pingpongballer(hvite) som står i unike formasjoner oppå kameraene, dette for å vite nøyaktig posisjon på kameraene. En datamaskin bruker dette til å endre bakgrunnen på greenscreen ifht personen som står foran den. For å skape et litt mer dynamisk bilde I guess.

Og dette var _jævlig_ lett forklart, etter det jeg husker og blander med min logikk.
Hva teknologien heter vet jeg i hvert fall ikke.
Sitat av Intramin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kan ligne, og bygger på noe av det samme, men tror ikke det er det trådstarter hinter til.
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=523737
Utifra det den artikkelen vil jeg tro du klarer å finne svaret.
Sist endret av Mith; 6. november 2008 kl. 11:04.
Prophet hadde rett...