Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1730
Også ser jeg på pakkesporingen.

Estimated Delivery Date 23 Dec 2007 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule

Noen som har litt peiling på hvor lang tid det kommer til og ta?

Og, hvordan sendes den? er det med posten?



MVh Anders
Gå til http://www.track-trace.com/ og skriv inn "Ship Number" som står på bestillingen din...

Antar at det også står oppført hvilket firma som har pakken din (Vanelighvis TNT for mac).

Tok én uke for min MacBook Pro å komme fram.
Sist endret av Turbolego; 18. desember 2007 kl. 20:18.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
posten ja, og du sier jo selv når den er ventet og komme...
Sitat av Anders2205
Også ser jeg på pakkesporingen.
Estimated Delivery Date 23 Dec 2007 (Subject to change)
Vis hele sitatet...
Står det ikke når de tror den er framme der da ?
JA det står når de tror den er fremme, med det punktet mente jeg mer om dere hadde erfaringer med sending av macbook.

Er en macbook 13,3" med 2,2ghz.
Ministry of Love
sptz's Avatar
I følge TNT Norge sin kundeservice så kommer stort sett pakkene litt tidligere en det som er antatt. Nå rundt jul kan det godt henne dette ikke stemmer og den kommer senere.
Du har ikke sagt hvor du har bestilt Macen din fra, men jeg går ut fra at det er Apple.

Da har Apple en egen sporingsfunksjon. Den duger til en ting, og kun det: finne ut hvem de sender pakken med.

Apples sporingsfunksjon er ekstremt upålitelig, men det kan også til dels forklares med at de bruker så mange forskjellige spedisjonsfirmaer. De bruker TNT, DHL og UPS om hverandre. For UPS (som kom med min iMac for en uke siden) så leveres pakkene ut av UPS i Oslo eller Bergen, men for alle andre byer overleveres pakken til Posten så fort den ankommer Norge.

Det du gjør når du har funnet ut hvem Apple sender pakken din med er å gå til spedisjonsfirmaets egen pakkesporing. Den vil alltid være mye mer nøyaktig og oppdatert.
Var UPS ja, og nå forandret datoen seg til 20 Desember.
Bestilte fra Apple Store Norge.
Hva tror dere sjansen for at den kommer frem før julaften er?

Gleder meg veldig
Kjenner følelsen du har(!) og den ender bare opp med å mase på uskyldige folk om pakken din som må komme fortere. Men det er bare å spise en bolle og vente.
Lite spørsmål, når jeg bestiller fra Applestore Norge, og ikke forandrer på noen spesifikasjoner, hvor sendes den fra da? HAr de den på lager i Norge
Ettersom de endret datoen 3 dager frem ser det ut som om den er i rute, og vil dukke opp på din dør ganske så snart. Husker jeg satt med akkurat samme følelse som deg. Satt der i sofaen, tre dager før den estimerte leveringsdatoen og tenkte "Faen. Bare tre dager til nå!". 2 minutter senere ringte mannen fra DHL på døra, og han hadde med seg en fin pakke.

Det er med andre ord håp for deg hvis du vil ha den før jul, men du bør ikke henge deg for mye opp i datoer. Det kan fort føre til ugunstige tilstander om det skulle vise seg at den er et par dager forsinket.

Edit: Apple har et lite lager i Norge, et litt større et i Nederland, og produksjonen foregår Kina. Hvis de har den på lager i Norge skal det ikke ta lang tid. Det samme gjelder Nederland, men Kina er vanskelig å si noe sikkert om.
Sist endret av Khazeth; 18. desember 2007 kl. 22:07.
en kjempe stor klump med bullshit den tracking tiden du får oppgitt der. venta 3 uker mer enn den tiden som ble oppgitt på golfklubbene mine
Selger Apple golfklubber? Er nok en liten forskjell på ting.
På UPS sin sporeside står følgende:

"OSLO,
NO 12/21/2007 2:45 P.M. FORWARDED TO THE FACILITY IN THE DESTINATION CITY"

Menes det da at den er på vei til meg, posten eller Apple butikken?
Vil tippe den er på vei til ditt lokale postkontor.
Sitat av AtXbYeA
Vil tippe den er på vei til ditt lokale postkontor.
Vis hele sitatet...
UPS leverer ikke til postkontor. Pakka er på vei til det nærmeste UPS-lageret.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Fin julegave, gratulerer.
SÅ den blir ikke sendt med posten i det hele tatt?

Leverer UPS i jula tro?
Sist endret av Anders2205; 23. desember 2007 kl. 18:48.
Feil. Ups sender med posten til alle byer det ikke er UPS-kontor i, og det gjelder 99% av norske byer. Det sendes som bedriftspakke dør-til-dør, og går derfor litt kjappere enn vanlige postpakker.
Noen som vet om UPS kontoret er åpent i jula og om de vil sende pakken med posten hit da, eller om jeg må vente til etter nyttår.

Siste datoen som står på sporingsiden er: "Endret levering: 02.01.2008"
Da ser det nok ut til at pakken din kommer 02.01.2008. Muligens er du heldig og får den før, men de hr altså gått bort fra den opprinnelige datoen du fikk.
HAr fått macen nå og har et problem, en widget som opperer i fullskjerm modus har hengt seg, har mac en ctrl+alt+del knapp?
eple-alt-escape
okei, tusen takk!