Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 839
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Trenger en S/PDIF kabel fra skjermkortet til hovedkortet, problemet er at jeg ikke har noen. Funker det og bare sette 2 krokodilleplugger på pinnene?
Så lenge du ikke kortslutter noe så kan du jo alltids prøve, men jeg kan ikke garantere at det vil fungere da systemet er beregnet for 75 Ω koaksialkabel for elektrisk overføring. Refleksjoner og støyopptak kan forekomme, men det er ikke sikkert det er av vesentlig grad. Uansett vil det jo ikke være særlig mekanisk solid med krokodilleklemmene, så jeg vil nok anbefale å skaffe en egnet kabel på lang sikt.
Sitat av Provo Vis innlegg
Så lenge du ikke kortslutter noe så kan du jo alltids prøve, men jeg kan ikke garantere at det vil fungere da systemet er beregnet for 75 Ω koaksialkabel for elektrisk overføring. Refleksjoner og støyopptak kan forekomme, men det er ikke sikkert det er av vesentlig grad. Uansett vil det jo ikke være særlig mekanisk solid med krokodilleklemmene, så jeg vil nok anbefale å skaffe en egnet kabel på lang sikt.
Vis hele sitatet...
Ved disse korte lengdene er ikke kryss-tale et stort problem, sett at kabelens induktans og kapasitans er forholdvis lav vil ikke signalet bli merkbart forvrengt. Dessuten er SPDIF digitalt med interne schmitt triggere og med pariterings pakker.


Ellers vil jeg anbefale og bruke en av coaxial lederene i en VGA kabel. Disse har en lav induktans og kapasitans. Og ta en motstand på 75Ω i serie med kabelen vil ikke være dumt for da er du garantert at begge endene ligger impedansmessing