Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2600
Hei.

Jeg ble oppringt for ei uke siden, og fikk et stående tilbud til en plass på vg3 romteknologi på Andøya, noe jeg selvfølgelig takket ja til.

med det følger jo en del spørsmål om opplegget å slik.
er det noen freaker som skal dit?
Hvordan er Andenes ?
Noen som har tatt VGS romteknologi der oppe?
Isåfall erfaringer fra eller til?

blir sikkert litt flere spørsmål etterhvert.
Har sett litt rundt på nettet, men fant ikke så mye info at det gjorde noe. håper på litt info og erfaringer fra andre hold enn gjesteboka på kommunesiden.

mvh Uncle_sylvert
Sist endret av Uncle_Sylvert; 17. april 2010 kl. 23:57.
Vært i Andenes en gang, temmelig øde sted, men mye fin natur.
Temmelig øde? Halve slekta mi bor jo der! Fint sted og stilig forskning.. eneste on-topicet jeg kommer på
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Jeg skal på Space Camp 2010 på Andøya, reknes det?

BTW: Gratulerer!
Sist endret av BomberMan; 18. april 2010 kl. 01:43.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Jeg skal på Space Camp 2010 på Andøya, reknes det?

BTW: Gratulerer!
Vis hele sitatet...
joda det gjør det sikkert, takk btw
Jeg er oppvokst på Andøya, lite sted, men mye hyggelige folk.
406057 har rett, Andøya har nydelig natur, anbefaler turer opp på fjellet "Røyken" ved Bleik, fantastisk utsikt over nesten hele øya, og den har en pen sti på baksiden du kan ta...
Ellers er det flere vann på øya man kan fiske ørret i...
Utelivet er... ganske greit... Rock mot Rus festivalen er den største begivenheten på Andøya, jeg så Turboneger der live for andre gang...

Lykke til.
Sist endret av Turbolego; 18. april 2010 kl. 01:50.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg er oppvokst på Andøya, lite sted, men mye hyggelige folk.
406057 har rett, Andøya har nydelig natur, anbefaler turer opp på fjellet "Røyken" ved Bleik, fantastisk utsikt over nesten hele øya, og den har en pen sti på baksiden du kan ta...
Ellers er det flere vann på øya man kan fiske ørret i...
Utelivet er ganske grei, Rock mot Rus festivalen er den største begivenheten på Andøya, jeg så Turboneger der live...

Lykke til.
Vis hele sitatet...
joda eg var da på rock mot rus festivalen, en venn av meg spilte i et band som hadde opptreden der.

men har liksom lite kjennskap til miljøet der borte..

å eg som trodde du var en by soss turbolego :P
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
å eg som trodde du var en by soss turbolego :P
Vis hele sitatet...
hah... heller en bleiksindianer som dro til Tromsø for å lære seg bylivet...
Tja.. Hva skal man si om Andenes/Andøya. Som flere har vært inne på så har vi mye flott natur, og dermed også gode muligheter for naturopplevelser dersom dette er av noe interresse.

Litt praktisk informasjon;
Det finnes så vidt meg bekjent to "kollektiver" hvor Romteknologistudenter så lenge jeg kan huske har leid, hvor majoriteten av "romlingene" tar inn. Så det å finne seg en plass å bo bør ikke by på for store problemer.

På Andenes har vi 4 matbutikker (Prix, ICA, Bunnpris, Rema), så uansett hvor du bosetter deg så vil du alltid være i gangavstand til minst en av disse.
Vi har i tillegg et vinmonopol, samt diverse andre butikker - ikke nødvendigvis det største utvalget, eller de laveste prisene men du får generelt tak i det du trenger.

Nærmeste by blir da Sortland, som ligger ganske nøyaktig 10 mil unna (i underkant av en og en halv time unna med bil, ~2 timer med buss), hvor man kan finne et mye større, og billigere utvalg av f.eks elektriske artikler.

Angående utelivet så er det generelt sett ikke av høyeste standard. Vi har per dags dato tre utesteder med ølservering, som alle når litt forskjellige målgrupper. Men hva musikk og "liv" angår så når ingen av disse uteplassene helt opp.

Når det kommer til selve Romteknologilinjen så har jeg ingen førstehåndsinformasjon derfra, det eneste jeg har bitt meg merke i er at år etter år, så virker romteknologiklassen som en veldig sammensveiset gjeng med et veldig godt miljø innad. Virker som de aller fleste som studerer rom.tek. får et flott år - dem har også til tradisjon å dra bl.a. til USA på studieturer i løpet av skoleåret.

Dersom det er noe du lurer på angående plassen så er det bare å spørre, så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan.

By the way; Turbolego: Gikk plutselig opp for meg hvem du etter all sannsynlighet er! Hilsen en som gikk temmelig lei av te-kanner etter et halvt år i Tromsø
takk Bitronic
Øde ja. Om du er fra storby, kan det bli kjedelig der etterhvert. Vet hvordan det er å gå fra en stor by, til ei lita bygd e.l. Men tror du får det fint der.
Sorry for off-topic, men har valg om å søke romteknologi neste år, så jeg lurte på hva det gikk ut på?
Sitat av Outier Vis innlegg
Øde ja. Om du er fra storby, kan det bli kjedelig der etterhvert. Vet hvordan det er å gå fra en stor by, til ei lita bygd e.l. Men tror du får det fint der.
Vis hele sitatet...
neida er fra ei bygd så det burde gå bra. det er ganske øde der jeg bor nå-
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Sorry for off-topic, men har valg om å søke romteknologi neste år, så jeg lurte på hva det gikk ut på?
Vis hele sitatet...
http://www.vilbli.no/4daction/WA_kur...-_V.ELROM3----


romteknologi linja er i hovedsak forberedelse til evnt. høyskole. men du velger jo selvfølgelig hva du skal året etter det selv da, de setter opp opplegget slik at men kan ta almenfagen i det skoleåret derav.
har greid å skaffe meg leilighet nå, men den har ikke internett. men men den har en egen telefon linje ut. noen som vet om noen berdbånds selskap som kunne gi en fornuftig pris på bredbånd via telefon linja?
Sist endret av Uncle_Sylvert; 23. april 2010 kl. 22:50.
http://www.nextgentel.no/student/

Edit: Ser de har bedre tilbud på forsiden. 348,- for opp til 20 mbit og 298,- for 6 mbit ut 2010. Så kan man hive seg på studentrabatt etterpå.
Sist endret av danielsk; 23. april 2010 kl. 22:55.
Sitat av danielsk Vis innlegg
http://www.nextgentel.no/student/

Edit: Ser de har bedre tilbud på forsiden. 348,- for opp til 20 mbit og 298,- for 6 mbit ut 2010. Så kan man hive seg på studentrabatt etterpå.
Vis hele sitatet...
det er jo vell og bra det, men jeg finner ikke ut om det er samme tilbud der oppe.. altså andøy--
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
det er jo vell og bra det, men jeg finner ikke ut om det er samme tilbud der oppe.. altså andøy--
Vis hele sitatet...
Det er samme tilbud over hele landet.

Dersom du skriver adressen din her eller sender den på PM kan jeg søke opp linjen din og sjekke hva slags hastigheter den kan tåle for å gjøre det lettere å velge abonnement.

Husk at leveringstid på ADSL ligger mellom 2-4 uker uansett leverandør, så er lurt å bestille litt i forkant.