Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1852
Jeg skal handle produkter med 18 års aldersgrense på www.game-on.no. Problemet er når jeg kommer til kassen. Der blir jeg bedt om å verifisere fødselsnummer. Jeg er fylte 18 for en stund siden, men jeg får beskjed om:

Dessverre, du kan ikke handle produkter med 18års aldersgrense
Adressen må være samme adresse som du har i Det sentrale folkeregister

Så... Det sentrale folkeregisteret har ikke fått med seg at jeg er 18 enda det skjer elektronisk?
Kanskje det er standard feilmelding når det er folkeregisteret som registrerer feil, og at du bare har tasta adressa di feil?
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av excubated Vis innlegg
Kanskje det er standard feilmelding når det er folkeregisteret som registrerer feil, og at du bare har tasta adressa di feil?
Vis hele sitatet...
Å nei Åå nei Du aner ikke hvor mange ganger jeg prøvde på nytt og på nytt. Med adressen også, på alle måter. Jeg byttet kontakt e-maladresse også... ingen forskjell
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Så... Det sentrale folkeregisteret har ikke fått med seg at jeg er 18 enda det skjer elektronisk?
Vis hele sitatet...
Da har ikke folkeregisteret fått med seg at vi er i 2010, noe jeg sterkt betviler. Det skjer ingenting i folkeregisteret når du fyller 18. Du ligger inne med fødselsdato, ikke beskrivelse...
når fikk nettbutikker tilgang til folkeregisteret? lyder merkelig heile greia. bruker du kortet til en som ikke er 18 for å betale ? feil i folkeregisteret høres bare veldig rart ut
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
alt det der er før jeg har fylt inn noe kortinformasjon, det regner jeg med skulle være den neste siden
I feilmeldingen din beskrives jo problemet som at den leveringsaddressen du har oppgitt er forskjellig fra den addressen du er registrert med i folkeregistret (og at siden krever at leveringsaddressen skal være lik den addressen du er registrert med i folkeregistret)

Jeg vil da anta at det er problemet - og at dette ikke har noe med alder e.l. å gjøre.

Vet ikke hvor tolerant verifikasjonen er mht feilstaving, mulig det er en liten stavefeil i addressen folkeregistret har på deg; du kan jo forsøke å ta kontakt med dem å forsikre deg om at dem har korrekt addresse på deg.
Sist endret av Bitronic; 23. mars 2010 kl. 22:19.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bitronic Vis innlegg
I feilmeldingen din beskrives jo problemet som at den leveringsaddressen du har oppgitt er forskjellig fra den addressen du er registrert med i folkeregistret (og at siden krever at leveringsaddressen skal være lik den addressen du er registrert med i folkeregistret)

Jeg vil da anta at det er problemet - og at dette ikke har noe med alder e.l. å gjøre.
Vis hele sitatet...
Adressen stemmer, den ble også automatisk fyllt ut og det er den jeg er registrert i folkeregisteret med. Det er simpelt nok en advarseel til folk som kunne tenke seg å bestille varer til andre adresser eller no