Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 9038
Var premiere i dag på filmen. Var selv å så den, og ærlig talt er det den artigste filmen æ har sett på lenge! Anbefales på det sterkeste å se!

Lurer på om noen allerede har sett den. I såfall, hva syns dere?

Trailer
Helt enig! Beste jeg har sett på lenge! Lenge leve Kill Buljo!

*Hipp Hipp Hurra for Finnmark*
Sist endret av esl; 24. mars 2007 kl. 00:57.
Åssen er filmen? Parodi på Kill Bill eller?
mye oppstyr rundt denne filmen nå. selv har jeg tenkt til å se den og jeg tror den er knakende morsom!
Trådstarter
59 1
Filmen er en parodi på alt som heter punchlines i actionfilmer og ellers parodier og vridninger på endel andre filmer også der selvfølgelig "Kill Bill" spiller en stor rolle. Mye blod og heftig dreping med en klisjé-aktig kommentar etter
Sitat av bobdane
Filmen er en parodi på alt som heter punchlines i actionfilmer og ellers parodier og vridninger på endel andre filmer også der selvfølgelig "Kill Bill" spiller en stor rolle. Mye blod og heftig dreping med en klisjé-aktig kommentar etter
Vis hele sitatet...
Hørtes aritg ut. Har det ikke kommet enda en "super-parodi-film" som heter EPIC MOVIE , noen som har sett den ennå? evt, hvordan er den?
Norges beste komedie, ferdig arbeid.

Dog jeg tror nok for "Søringkukan" fort kan finne på å ikke forstå filmen og derfor dømme den nord og ned, men alt i alt, terningkast 5, beste norske komedie hittil.

Holdt på å ramle sammen med den forbanna synthen.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Gir den terningkast 2, selv om jeg er fra nord-norge. Elendig skuespill, og da snakker jeg beyond "bra-dårlig", elendig kamera og klippingarbeid. Tenk dere Scary Movie, bare med dårligere budsjett og crappy vitser. "Men det er jo det som er artig det er jo trash-film lol".

Den idioten som fant på begrepet "trash-film" (hvor man rettferdigjør en elendig film) hadde iallefall rett i én ting: dette er bare søppel.
Det blir noe annet når det er en hjemmeproduksjon, men her har de faktisk hatt et profesjonelt produksjonapparat i ryggen. Tommy Wirkola er en fjott (ja, jeg har snakket med han) som tror han kan lage film. Har du møtt ei schtøgg, feit jente på byen som prøver seg på kjekke gutter fordi hun har et identitetsproblem og tror hun er pen? Det er det første du tenker når Tommy åpner kjeften om noe filmrelatert. Du merker at han har stått for mye av kameraarbeidet og klippingen i filmen, siden de fleste teknikkene som blir brukt er tatt rett ut ifra pensumet til mediavalgfaget på ungdomsskolen. En annen ting som irriterer meg over dette togvraket av en film er den "typiske" nordnorske humoren. Legg merke til at jeg brukte "" på ordet typiske. Det er synd at en gjeng talentløst innavl fra vidda skal ødelegge oss andre nordlendingers rykte.

De fleste filmanmeldere har gitt filmen terningkast 2 og presisert at de ikke ga den 1 fordi de fryktet at den kunne bli et kultfenomen (se: Bad Taste). Dessverre ser det ut til at folk betaler for å se makkverket, slik at det oppmuntres til å lage drittfilmer, og det som verre er: Tommy Wirkola kan fortsette å lage film.
Sist endret av Polar-; 24. mars 2007 kl. 22:36.
Jeg tror uttrykket "hoppe etter Wirkola" får en helt ny betydning etter denne filmen ...
Anmeldere generelt har en tendens til å gi dårlige terningkast på bra ting, og bra på rævva ting. Hvertfall med min smak
Jeg likte filmen godt, men filminga og sånt var litt ræva..
Er jo lavbudsjettfilm så kan jo ikke forvente all verden.

Det med at filmanmeldere gir bra karakterer til "dårlige filmer" og bra til "dårlige filmer" er litt feil å si.

Filmanmeldere gir ofte karakter ut ifra hvor bra filmen er laget, og utifra en hel rekke andre regler for hva som gjør en film bra eller dårlig, etter det kan man si at en film som har fått dårlig karakter er bra eller dårlig fordi filmen har en historie eller et tema du enten liker eller ikke liker.

litt invikla forklart menmen..
Kill Buljo gjør seg best som hjemmesnekra film tror jeg. Jeg digger filmen å kommer til å se den uansett, men alt som dårlig klipping og filming blir tusen ganger dårligere med hollywoodfilter og fine farger. Lettere å overse slike feil når det ser hjemmesnekra ut.

http://www.youtube.com/watch?v=Wi2aI01IW0U er like gøy enda
Angrer ikke på at jeg brukte penger på å se den på kino. Synes den var meget morsom fra start til slutt, men skal ikke gå så langt å kalle det for en utrolig god film. Om Tommy Wirkola er en fjott eller ikke hadde ikke akkurat den store betydningen for meg når jeg så filmen, da kan jeg heller klage litt på at setet jeg satt i var skjeivt og bikket litt mot venstre. Om man liker denne type parodi filmer vil jeg uten tvil kunne annbefale Kill Buljo, flott underholdning.
Kull Buljo er bare en amatørgreie fra Bodø som har tatt helt av, er det ikke? Mener å huske jeg så noen Kill Buljo-filmer da jeg var i Bodø for ei stund sia.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av maedhros
Kull Buljo er bare en amatørgreie fra Bodø som har tatt helt av, er det ikke? Mener å huske jeg så noen Kill Buljo-filmer da jeg var i Bodø for ei stund sia.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ifra Bodø. De fleste folka her er fra finnmark, men filmen ble først vist i Tromsø på en filmfestival for en stund siden, så det er sikkert Tromsø du tenker på.
Sitat av maedhros
Kull Buljo er bare en amatørgreie fra Bodø som har tatt helt av, er det ikke? Mener å huske jeg så noen Kill Buljo-filmer da jeg var i Bodø for ei stund sia.
Vis hele sitatet...
Bodø? Neinei, de er jo fra Alta (Finnmark).

Det hele startet ved at de folkene laget småfilmer om Kill Buljo som var noen minutter lange. Dagbladet snappet de opp og de ble raskt populære med flere hundre tusen nedlastinger på kort tid. Så bestemte de seg for å lage film.

Kill Buljo - Volume 1
http://www.amerkjetil.com/video/killbuljo.wmv

Kill Buljo - Volume 2
http://www.amerkjetil.com/video/killbuljo2.wmv
Sist endret av esl; 26. mars 2007 kl. 09:25.
Sitat av 406057
Hørtes aritg ut. Har det ikke kommet enda en "super-parodi-film" som heter EPIC MOVIE , noen som har sett den ennå? evt, hvordan er den?
Vis hele sitatet...
Jeg betalte desverre 80 sure kroner for å se det makkverket av en film, det hjalp ikke at det satt fjortiser overalt i salen og måtte nevne hvert eneste filmnavn som dukket opp i løpet av filmen fulgt av høy tynn latter.

Den var så dårlig som jeg trodde den var, håpet den var bedre...

Kill Buljo tror jeg er morsom, skulle egentlig se den i går, men ble ikke noe av.
Hærlig å se at norske filmer ikke må være full av ane dahl torp klisje/ekkelt norsk skuespill. Kill Bill Eier! Filmen hadde et budsjett på under 1 mill.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Om jeg skal se den blir det bare fordi jeg finner dialekten/måten de bruker den på litt morsom men absolutt ikke til å bruke noe mye penger på og få se den. Muligens leie dvd eller noe om den kommer ut i det formatet.
kan ikke alle som har sett den gå inn og vote på www.imdb.com?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Ja, kan ikke alle gå inn der å vote 0 eller 1? Please?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Polar-
Ja, kan ikke alle gå inn der å vote 0 eller 1? Please?
Vis hele sitatet...
Idiot..
Hvis du ikke liker filmen voter du 0, eller 1!
Det er hver enkelt person som skal vote de de syns om filmen og uten din hjelp!

Tror det ligger mer bak ditt hat mot filmen enn bare selve filmen!
Syns selv at filmen var morsom og grei underholdning.. beste lavbudsjettsfilmen jeg har sett!
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
er noe av det mindre dårlige jeg har sett, så henger meg med på polar-, kanskje ikke helt slakt, men 3/10 er ikke å se bort ifra..
8/10 er mer sannsynelig. Uansett har vel den 'votinga' lite å si? Ikke akkurat det første jeg leser.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
ER vel stort sett de som digger filmen som tar å stemmer høyt der.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg har regga 1200 kontoer på imdb og vota 0.1 med alle.
Konseptet er godt, men elendig gjennomført. Det er så jævlig forrige tidsalder når nordleninger spøker om fesk sprit og puling. Jeg sier jeg ikke gidder å se den, men jeg laster den vel ned om lenge bare for å ikke betale for den. Selvironiske sameidoioter ftl.
Sitat av lefsegokk
Konseptet er godt, men elendig gjennomført. Det er så jævlig forrige tidsalder når nordleninger spøker om fesk sprit og puling. Jeg sier jeg ikke gidder å se den, men jeg laster den vel ned om lenge bare for å ikke betale for den. Selvironiske sameidoioter ftl.
Vis hele sitatet...
Nå kan da du umulig vite hvorvidt filmen er elendig gjennomført eller ikke uten å ha sett den. Det er så absolutt ingen super film, men jeg har sjeldent ledd så mye under en film som jeg gjorde under Kill Buljo. Enkelte scener er ekstremt cliché, men det er også med på å sette et spesielt preg på filmen. Vil nå egentlig si at den var relativt godt gjennomført.
Filmen var helt greit. Den var ganske artig.
Men det eneste negative var elendig skuespillet som ødela stemninga.
Med så lavt budsjett var den jo ikke så verst . 5/10
Sitat av Bitronic
Nå kan da du umulig vite hvorvidt filmen er elendig gjennomført eller ikke uten å ha sett den. (...)
Vis hele sitatet...
Du har kanskje ikke sett på TV i det siste? Filmen har jo faenmeg blitt profilert i alle medier og alle kanaler. Jeg trekker tilbake påstanden om at jeg ikke har sett den, jeg har vel bare ikke sett _hele_.
Skuespillerne er ikke samiske!
Hvem har sagt at de er samiske?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Så den i regi av arbeidsgiveren min forleden, kjempetøff film, men meningen min er definitivt ikke helt objektiv ettersom vi inntok 2 halvlitere før show, og fortsatte friskt igjennom filmen (bar i salen ftw).
DU kalte dem Selvironiske sameidoioter!
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Ifølge en kamerat så er det en film man ser "på fest" eller nach, og er vel egentlig enig. Den er nok evig pheet i fylla, men i edru tilstand så er den ikke noe tess.
Tror ikke jeg ville sett en film på fylla.. Vil heller påstå at en liten bønne heller ville slått bedre ann!
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av kwm
DU kalte dem Selvironiske sameidoioter!
Vis hele sitatet...
Rettelse: I filmen spiller det minst én same. Han sa vel strengt tatt ikke noe om skuespillerens bakgrunn.
Hva om filmen har minst 1 same? Blir filmen dårligere da?
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av kwm
Tror ikke jeg ville sett en film på fylla.. Vil heller påstå at en liten bønne heller ville slått bedre ann!
Vis hele sitatet...
Er ikke alle som røyker vettu

Skål
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!

Noen som vet noe om hvor man kan få tak i sangen Banana Airlines - Jompalainen? Den sangen som spilles innimellom på filmen Kill Buljo.

Har sendt mail til:
Filmweb
Filmens distributør
Platekompaniet

men er jo ingen som har noe svar på hvor man får tak i denne sangen... :S


Noen her som har en ide?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Et søk på Gnutella fant den nesten med en gang.
ja den er bra den men ingen av damene i filmen er flinke skuespillere.
gnutella? Vil det si å søke i Bearshare f.eks? Til nå har jeg bare fått opp "Sexy jompalainen.html" og lignende der... Du søkte etter "jompalainen" eller?
Gir den terningkast 1.
Elendig skuespill, elendig humor. Jeg trakk ikke på smilebåndet en gang, mer latterlig film skal du faen meg lete lenge etter. Dette trekker norsk film så langt ned i søla som det overhodet er mulig å komme.
Ser heller datemovie enn denne (hvis noen viste mitt hat til datemovie så sier det sitt).
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
SaxonNor: Hvis du leter etter noe er det greit med en fast "regel"/liste for søking. Min er sånn.
-Låtnavn
-Artist/gruppenavn
Hvis du ikke finner den, søker du med dem på google og ser etter alternative stavemåter.
Rinse. Repeat.