Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1372
Hey, jeg har nettopp flyttet og fått nytt 120mbit internett, men problemet er at når jeg skal se på bilder på facebook så må jeg av og til vente i 5 sec før jeg kan sa bildene.

Et annet eksempel er når jeg skal laste ned så er det av og til at det laster ned 0.1 kb pr.sec.

takk for svar, sikkert en del skiveleifer
Nå vil jeg vite pingen din!
Kjør speedtest.net og post resultatet. (Viktigste for MEG er ping)
Sist endret av KRS93; 23. desember 2011 kl. 12:13.
Ooooog...

Hvilken ISP har du?
Kjørt en speedtest? (evt. last ned en iso fra ftp.uio.no)
Hvilken ruter har du?
Trådløst? Kablet?

Info, info!
Hvem er leverandør ?
Hvordan er du koblet til nettverket fysisk ? (Kablet \ trådløst)
Hvordan er nettverket ellers koblet opp ?
Hva sier en speedtest ?
Hva sier en speedtest dersom du kobler direkte i modem \ multimodem med kabel ?
Hvilken hastighet synker eventuelt modem \ multimodem opp på ?
http://www.speedtest.net/result/1664678514.png

Jeg har lyse
Bruker kabel
Ping 17 fra speedtest
Har zyxel ruter

edit: men forsatt så går det litt trengt, har bra stasjonær pc og. Det tar av og til lang tid å laste inn sider så må jeg refreshe for å komme innpå. Bruker google chrome om det har noen betyrdning.
Sist endret av seppoen; 23. desember 2011 kl. 12:21.
koble til ftp://ftp.uninett.no/
last ned
ftp://ftp.uninett.no/debian-iso/6.0....i386-DVD-1.iso

Hvilken hastighet oppnår du ?
Sist endret av AtXbYeA; 23. desember 2011 kl. 12:26.
Sitat av seppoen Vis innlegg
http://www.speedtest.net/result/1664678514.png

Jeg har lyse
Bruker kabel
Ping 17 fra speedtest
Har zyxel ruter

edit: men forsatt så går det litt trengt, har bra stasjonær pc og. Det tar av og til lang tid å laste inn sider så må jeg refreshe for å komme innpå. Bruker google chrome om det har noen betyrdning.
Vis hele sitatet...
Fyr opp CMD
ping -t 195.159.0.100


Load en nettside
Hva skjer med pingen? høyere? forespørsel avbrutt?
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Fyr opp CMD
ping -t 195.159.0.100


Load en nettside
Hva skjer med pingen? høyere? forespørsel avbrutt?
Vis hele sitatet...

Jeg vil helst ikke bytte noen ting i tilfelle det e noe som skjer og jeg muster internettet er jo juleferie :P
Du endrer ikke konfigurasjon eller noe sånt ved å kjøre ping.
Min erfaring er at Speedtest.net er unøyaktig ved testing av raskere linjer. Eneste serveren på Speedtest jeg får tilnærmet maks-hastighet er den som ligger i Trondheim, hvor målingene ligger opp mot 100mbit.
Så kan ikke si at jeg ser noe urovekkende i de resultatene du postet derfra.

Du sier du på enkelte nedlastinger kun oppnår 0,1kB/s. Hvis det her er snakk om torrent-nedlastinger kan det være at innstillingene i klienten din burde vært optimalisert. Eventuelt at der er få, eller ingen seedere på de torrentene du forsøker å laste ned - det du må tenke på her er at du aldri vil oppnå høyere hastighet enn hva maskinen i andre ende klarer å sende fra seg.
Sitat av Bitronic Vis innlegg
Min erfaring er at Speedtest.net er unøyaktig ved testing av raskere linjer. Eneste serveren på Speedtest jeg får tilnærmet maks-hastighet er den som ligger i Trondheim, hvor målingene ligger opp mot 100mbit.
Så kan ikke si at jeg ser noe urovekkende i de resultatene du postet derfra.

Du sier du på enkelte nedlastinger kun oppnår 0,1kB/s. Hvis det her er snakk om torrent-nedlastinger kan det være at innstillingene i klienten din burde vært optimalisert. Eventuelt at der er få, eller ingen seedere på de torrentene du forsøker å laste ned - det du må tenke på her er at du aldri vil oppnå høyere hastighet enn hva maskinen i andre ende klarer å sende fra seg.
Vis hele sitatet...

jeg kan oppnå 2mb pr.sec men ofte kan det skje at jeg får 0.1. og det er ikke torrents jeg laster ned da.
Sitat av seppoen Vis innlegg
Jeg vil helst ikke bytte noen ting i tilfelle det e noe som skjer og jeg muster internettet er jo juleferie :P
Vis hele sitatet...
Du endrer ingenting ved å kjøre dette. Det eneste som skjer er at den pinger 195.159.0.100 konstant. Så når du åpner en nettside, sjekker du om pingen forandrer seg (stor forandring, som f.eks. over 200 ms?) eller om du får forespørsel avbrutt.
Sikker på at det ikke bare er facebook som er under mye press på grunn av alle "God jul" og "DET SNØR" statusene ? Er det bare på Facebook nettet går tregt ? Eller er det på nettsider, og at du får høy ping på online spill? Er greit å vite om problemet kun er ved enkelte nettsider eller om det er overall på alt maskinen din kjører.

Mvh Rediver
Polets nettsider er ihvertfall trege.
Sitat av Rediver Vis innlegg
Sikker på at det ikke bare er facebook som er under mye press på grunn av alle "God jul" og "DET SNØR" statusene ? Er det bare på Facebook nettet går tregt ? Eller er det på nettsider, og at du får høy ping på online spill? Er greit å vite om problemet kun er ved enkelte nettsider eller om det er overall på alt maskinen din kjører.

Mvh Rediver
Vis hele sitatet...


Ikke bare facebook, hadde du lest kommenatrene så hadde du fått det med deg
Jeg har fin ping i spill (cs 1.6)
En ting også vert å nevne, når Internett kabelen er i pc lyser du gult og ikke grønt som det skal, noen som vet hav problemet kan være da?
Og jeg som klikket på denne tråden i håp om et nytt internett...

Hvis du tror det er noe galt med internettlinjen din anbefaler jeg deg å ringe ISPen, de er nok vant til å feilsøke.
hvordan funker speedtest da ??