Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2304
Hei, har opplevd 3 ganger nå at jeg ikke har mottat brevpost som enten inneholder spill eller dvdfilm.
Siden det ikke er noe sporing på brevpost går saken ikke lengere enn at jeg blir mektig forbanna.

Nå har det samme skjedd med et brev jeg har sendt som inneholdt et spill. Begynner å bli dritt lei av at slikt bare "forsvinner", og det eneste jeg kan tenke meg er at det har blitt stjelt av en postansatt. Er jo lett å gjenkjenne størrelse på dvd\spill..

Andre som har opplevd samme greia?
Har ikke opplevd det men der jeg bor er det bare gamlinger som jobber og tviler på at de stjeler ting, men kan det hende at du har noen dumme nabo unger som roter i postkassa di da?
har du fått erstatning på tingene dine da?
Magnus's Avatar
Trådstarter
Tror ikke at det blir tatt lokalt ivertfall, tror det skjer en gang på turen, bor langt i nord så er en del stoppesteder før det kommer hit.
Fikk erstatning av avsender for 2 spill, de ble sendt separat men på samme dag. Begge spillene ble borte på turen..
Og tror ikke det er noen i postkassen, da dette har skjedd etter jeg flyttet også.
Kan vel nevnes at dette har bare skjedd vist det har blitt sendt med Smartpost.
Opplevde selv denne uken at en brevpakke kom bort i posten, og det har aldri skjedd før. Håper enda at den skal komme frem, men går nok for registrert post heretter.
Meld ifra til posten din prøv å se om du finner andre som har samme problem og ring eller send brev til posten, ikke det lokale postkontoret men selve posten og si at dere kan ha mulige problemer med post kontoret deres
Posten, som vi alle vet, er ALLTID til å stole på..

http://www.postensuger.no/
Jeg har bestilt mange dvd'er og spill via nett, og nå har jeg mista to pakker på en uke ! ;|
+ at det tok hele 7 uker å få tilsendt en pakke, og det var POSTEN's feil! Møkklei det der..

Bort med monopol på posten!
Er det noe monopol på posten da? Er vel ingen som stopper deg i å bruke box, DHL, UPS og lignende?
Nei, men så var det penga da..
spankingguru
Worner's Avatar
Jeg har ikke mistet noen pakker i det siste, men jeg har mottatt fire pakker siden 20.1 og jeg har ikke fått hentelapp på noen av de. Syns det også er ganske muffins
Jeg har aldri opplevd å miste pakker. Jeg velger som oftest billige frakt alternativer når jeg skal bestile varer, så det kan ha noe med det å gjøre.

Men det har vært flere hendelser der postmenn tar med all posten hjem istedenfor å levere posten slik de skal. Det er skjeldent de åpner posten de stjeler da.

Men du får se om du enten kan velge et billigere alternativ eller prøve å få tak i sporingsnummer på pakkene dine.
Dette skjer ofte når jeg bestiller fra play.com... og der må man jo vente 21 dager før man får klaget og får nytt spill! Latterlig. Det går ikke ann å nå de på telefon eller mail. Nå har dette skjedd i 4 av 7 tilfeller!
Invester i hengelås og sett den på.
Jeg vil tro at det er lettere for postmannen å gjenkjenne ting verdt å stjele "ute på landet" siden jeg tror det er mindre post per postmann, mens her i Oslo har 1 postmann flere kasser fulle av post og her har jeg aldri opplevd tyveri.
Magnus's Avatar
Trådstarter
Ja tror jeg kan si meg enig i den teorien. Spessielt ved sending av Smart post. Da jeg tror denne typen sorteres "manuelt" og siden det ikke er noe hastepost tror jeg lett de kan "ligge å slenge" på postkontorene.
C5 konvoluttene som blir mest brukt til sending av film \ spill er jo lett å spotte.
Tjuven får seg jo garantert en film \ spill til verdi av over 200,- som kan brukes selv eller selges unna.
Sitat av Worner Vis innlegg
Jeg har ikke mistet noen pakker i det siste, men jeg har mottatt fire pakker siden 20.1 og jeg har ikke fått hentelapp på noen av de. Syns det også er ganske muffins
Vis hele sitatet...

Dersom du har valgt varslig på SMS eller E-post så vil du ikke få hentelapp på pakkene. Idiotisk da de fleste ikke er klar over dette - men sånn er det nå.

Vet dog ikke om det er det som har vært tilfellet for deg
Sitat av petray Vis innlegg
Dette skjer ofte når jeg bestiller fra play.com... og der må man jo vente 21 dager før man får klaget og får nytt spill! Latterlig. Det går ikke ann å nå de på telefon eller mail. Nå har dette skjedd i 4 av 7 tilfeller!
Vis hele sitatet...
Jeg bestillte også ett spill fra play.com, og normalt så får man jo pakkene bare dager etter at de er bestilt. Men, ikke denne! Jeg ventet de 21 dagene, og play.com sendte meg ett nytt spill, som jeg mottok kort tid etter.
Omtrent en uke senere, så mottar jeg spillet som ble sendt ut først..

Det har også skjedd at jeg har mottatt pakken (også sendt fra play.com) til en annen person, selv om mitt navn IKKE sto på pakken. Det var vel play.com logoen på esken som satte posten ut av spill, tenker jeg!

Det er uten tvil at posten har mye å ta tak i internt! Men, det er vel ikke ukjent for så mange?
All sortering av post foregår manuelt på posterminalene når de skal ut i rutene. Det er faktisk lettere enn man tror å enten gi noe feil eller miste noe på veien, da flere av postens ansatte sykler ute i sent desember og tidlig januar. Et fall resulterer i kluss i systemet, noe som gjør det ekstremt vanskelig å få fikset, om enn ikke bare tidskrevende. Dette veit jeg fordi jeg har jobbet i posten selv.
Sikker på at det ikke er drittungene i nabohuset som sitter og koser seg med dine spill akkurat nå? Vi hadde en episode hvor det faktisk var unger som gikk i postkassene til folk og stjal brev og pakker. Jeg fant min lønnslipp på trappa, brettet pent som et papirfly. Så deretter ble alle pakker ol. sendt til jobben min, i mitt navn. Da slipper jeg til og med å gå på posten og hente pakken, de kommer med pakken til oss på jobben

Lås på postkassa gjorde også susen.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Skambank Vis innlegg
All sortering av post foregår manuelt på posterminalene når de skal ut i rutene. Det er faktisk lettere enn man tror å enten gi noe feil eller miste noe på veien, da flere av postens ansatte sykler ute i sent desember og tidlig januar. Et fall resulterer i kluss i systemet, noe som gjør det ekstremt vanskelig å få fikset, om enn ikke bare tidskrevende. Dette veit jeg fordi jeg har jobbet i posten selv.
Vis hele sitatet...
Det er jo uansett ikke noen unskyldning, og vitner bare om at posten trenger bedre rutiner..
Har opplevd det samme selv, da jeg sendte bilnøklene til de som kjøpte bilen min, det endte i at de ikke nådde postkassen engag, MEN bilen forsvant. Det ordnet seg til slutt, men fordi jævla kjipt å ikke ha noe alternativ, når de som driver monopol i postsystemet er noen jævla skurker man ikke kan stole på, endre jo i at man må sende ting i norgespakker inni en liten metall safe om noe av verdi skal nå frem.
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Er det noe monopol på posten da? Er vel ingen som stopper deg i å bruke box, DHL, UPS og lignende?
Vis hele sitatet...
Som xtapolapocetl sier; "Nei, men så var det penga da.. " ..
+ at feks cdon.com leverer kun via posten.. Får ikke pakken sendt via DHL, UPS elns! Noe som sikkert ville blitt et par lapper dyrere!
Det kommer alltid til å være tjuvradder i posten, slik som alle andre steder i samfunnet.
Det er jo uansett ikke noen unskyldning, og vitner bare om at posten trenger bedre rutiner..
Vis hele sitatet...
Ja men poenget mitt er at så lenge det ikke blir helt automatisert så vil det foregå feil, mye fordi det er menneskelig å feile.