Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2516
Halla folkens, tenkte jeg skulle sjekke ut interessen for dette. Dette er da min "hobby". Har en Beretta Compact Black som skyter 9mm startskudd/blanks, ekte beretta med plugget løp og slightly endret innmat, veier 1.1kg med en fantastisk realistisk rekyl/lyd når du fyrer av. (er jo det samme som en vanlig pistol bare med blanks og plugg)

Har også en Ekol ES-55, 4.5mm gasspistol. Replica av glock'en. Ganske artig hobby! Hva har dere?
Sist endret av Hutch; 18. februar 2013 kl. 05:51.
Av startpistol har jeg kun en Beretta fra ekol. Hadde en EKol Viper revolver før men den ble ødelagt
Hadde også en Glock i 8mm produsert av bruni men den grønne tuppen på blank patronen ble skutt ut og satt seg fast i løpet. Så fikk ikke brukt den lenger.

Av luftpistoler har jeg en .357 crosman som går på Co2 og en fjærdrevet Browning buckmark. Man må trekke ned løpet for å lade den etter hvert skudd, som på et fjærdrevet luftgevær
Sist endret av Lil J; 18. februar 2013 kl. 09:29.
Sitat av Lil J Vis innlegg
Av startpistol har jeg kun en Beretta fra ekol. Hadde en EKol Viper revolver før men den ble ødelagt
Hadde også en Glock i 8mm produsert av bruni men den grønne tuppen på blank patronen ble skutt ut og satt seg fast i løpet. Så fikk ikke brukt den lenger.

Av luftpistoler har jeg en .357 crosman som går på Co2 og en fjærdrevet Browning buckmark. Man må trekke ned løpet for å lade den etter hvert skudd, som på et fjærdrevet luftgevær
Vis hele sitatet...
Fjærdrevet er best da
Utvikler
Trådstarter
Sitat av Lil J Vis innlegg
Av startpistol har jeg kun en Beretta fra ekol. Hadde en EKol Viper revolver før men den ble ødelagt
Hadde også en Glock i 8mm produsert av bruni men den grønne tuppen på blank patronen ble skutt ut og satt seg fast i løpet. Så fikk ikke brukt den lenger.

Av luftpistoler har jeg en .357 crosman som går på Co2 og en fjærdrevet Browning buckmark. Man må trekke ned løpet for å lade den etter hvert skudd, som på et fjærdrevet luftgevær
Vis hele sitatet...
Kjipern med de startpistolene som jammer når du skyter.. har hørt et par historier om det, er den gammel? De eldre versjonene som kom for en stund siden, spesielt Colt Government 1911 hadde rykte på seg til å jamme ofte når du trykte på avtrekkeren...


Uansett, ganske kul hobby. Litt artig å se reaksjonen på folk når man fyrer av med startpistolen, de aller fleste tror det er en ekte gunner, men man må vite å respektere det også, kjipt om gamla i nabohuset ringer politiet å sier at en villmann går løs med en Beretta i nabohuset, ser allerede for meg politiet i full påkledning klar for krig.
Sitat av Hutch Vis innlegg
Kjipern med de startpistolene som jammer når du skyter.. har hørt et par historier om det, er den gammel? De eldre versjonene som kom for en stund siden, spesielt Colt Government 1911 hadde rykte på seg til å jamme ofte når du trykte på avtrekkeren...


Uansett, ganske kul hobby. Litt artig å se reaksjonen på folk når man fyrer av med startpistolen, de aller fleste tror det er en ekte gunner, men man må vite å respektere det også, kjipt om gamla i nabohuset ringer politiet å sier at en villmann går løs med en Beretta i nabohuset, ser allerede for meg politiet i full påkledning klar for krig.
Vis hele sitatet...
Haha, minner meg på hva som skjedde for 1 år siden. Jeg og en annen skjøyt utenfor og ett kvarter senere så kjørte politiet forbi.
Hvorfor ikke begynne å skyte med 'the real deal'?
Pistolskyting er en morsom sport og hobby og ikke så dyrt heller!
Ett skudd med .22 koster Kr 0,60.. Et skudd med 9mm koster Kr 1,70.
På neste kurs her får vi med oss to-tre 'juniorer', gutter fra 12 år og oppover..
Utvikler
Trådstarter
Ja, har jævlig lyst.. dessverre er jeg ikke kvalifisert av lovens hånd til å ha et skarpt våpen... må sikkert vente til jeg blir 50+, haha Men har sinnsykt lyst til å skyte skarpt, men er artig med blank og da!
Forstår ikke helt hva som er greia med de lekepistolene. Blir jo som en gitar uten strenger spør du meg...
Sitat av Hutch Vis innlegg
Ja, har jævlig lyst.. dessverre er jeg ikke kvalifisert av lovens hånd til å ha et skarpt våpen... må sikkert vente til jeg blir 50+, haha Men har sinnsykt lyst til å skyte skarpt, men er artig med blank og da!
Vis hele sitatet...
Greit nok at politiet ikke vil gi deg kjøpetillatelse på skarpe våpen (grunnene dine kan være mange) men det forhindrer deg neppe fra å øvelses-skyte med klubbens våpen.
Du trenger altså ikke eie et våpen for å kose deg med pistolskyting! Men noen krav stilles selvsagt av klubben også. Har du store problemer med alkohol eller narko har du problemer som ikke er forenelig med skyting.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis det er en hobby for morro skyld, så trenger man ikke en ekte selv om det er litt fett da.
Glock 18, veldig gammel, men funker fortsatt!